Skip to content

קציני בטיחות רכב יוכלו לקבל דו"ח נקודות, שלילות וקנסות של נהגי החברה

במסגרת דיוני הוועדה לפניות הציבור, בראשות ח"כ עדי קול, הושגה פריצת דרך בטיפול בעברייני תנועה, שממשיכים לנהוג לאחר פסילת רישיון. לראשונה, קציני בטיחות יהיו חשופים לתמונת מסוכנות של נהגי הסעים: מספר השלילות, הקנסות והנקודות של הנהג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר 7 שנים בהן לא יושם החוק, ועשרות דיונים בכנסת במהלך השנים, הושגה הסכמה בין נציגי המשרדים במסגרת דיונים בנושא, בועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ עדי קול

ביולי 2006 חוקק סעיף 61 א לפקודת התעבורה, ע"י הח"כ דאז גלעד ארדן, שקבע כי על משטרת ישראל להקים מאגר פתוח ונגיש בנושא, אך עד היום- שנת 2013- לא יושם החוק

ח"כ עדי קול: "רק בשבוע שעבר התבשרנו על נהג נוסף שהיה מעורב בתאונת דרכים, לאחר שנהג תוך שלילת רישיון. מתן נגישות לקציני הבטיחות לקבל תמונת מסוכנות של נהגי הסעות ילדים וכלי רכב כבדים עשוי למנוע אסונות גדולים"

עשרות אלפי נהגים שרישיונם נשלל, ממשיכים לנסוע על הכביש ולסכן את חיינו – סחבת שלטונית ביישום חוק ייעודי לעניין, מזה 8 שנים – מאפשרת את המשך הסכנה לכולנו. ההבנות שהתקבלו בדיון הוועדה ינוסחו בתקנות כבר בחודש הקרוב, עד לדיון המשך בנושא.

דו"ח מבקר המדינה משנת 2009 העריך כי עשרות אלפי נהגים בישראל נוהגים בפסילת רישיון. ביניהם גם נהגי משאיות כבדות, נהגי אוטובוסים והסעות ילדים. דו"ח המבקר מצא כי 82,000 נהגים נמצאים בפסילה, ו-68% מהם לא הפקידו את הרישיון שלהם אחרי הפסילה. מדובר בכ- 60,000 נהגים על הכביש שנוסעים ללא רישיון!

כיום, חברות המעסיקות מסיעי המונים (צי רכבים/משאיות או אוטובוסים) אינן מורשות לקבל רישום פלילי – תעבורתי של המועמדים לעבודה, ועל כן לא יכולות לדעת, במצב הקיים- מי מהנהגים המסיעים את ילדנו לבתי הספר- למעשה נשלל רישיונו של עבירות תנועה ונוהג ללא רישיון. יישומו של החוק ומציאת פתרון לבעיה, יאפשר לראשונה למעסיקים ולבעלי החברות להיחשף למידת המסוכנות של הנהגים אשר בתחום אחריותם ובכך להימנע מהעסקתם של נהגים מסוכנים. מהלך זה, מהווה צעד חשוב נוסף במלחמה בתאונות הדרכים, הן כצעד מניעתי והן כצעד הרתעתי, שכן מובן כי נהגים אשר יהיו מודעים לניקוד המסוכנות העלול למנוע קבלתם לעבודה, יקפידו יותר להימנע מביצוע עבירות תנועה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן