Skip to content

האחים נקש הצטרפו לקבוצת גרנובסקי-דנקנר

ישקיעו באי.די.בי 250 מיליון שקל ו-100 מיליון שקל יעבירו לחשבון נאמנות. האחים נקש מחזיקים בישראל השקעות ואחזקות בתחומי נדל"ן (בניין אלקטרה בתל אביב), מלונאות (מלונות אורכידיאה), תעופה (חברת ארקיע), נמל אילת, חקלאות ותעשייה. לאחר הצטרפותם הצעת אי.די.בי אחזקות במשותף עם קבוצת גרנובסקי-דנקנר-נקש מציעה הזרמות בעלים של 1.558 עד 1.818 מיליארד שקל מתוכם 1.018 עד 1.150 […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האחים נקש הצטרפו לקבוצת המשקיעים גרנובסקי-דנקנר לקראת הגשת הצעת החברה המשופרת לידי המומחה מטעם בית המשפט איל גבאי. היום נחתם הסכם השקעה בין אי.די.בי אחזקות וקבוצת המשקיעים גרנובסקי-דנקנר, לבין חברה בבעלות האחים נקש, להשקעה של 250 מיליון שקל, מסגרת הצעת אי.די.בי וקבוצת המשקיעים להסדר באי.די.בי אחזקות. הצטרפותם נעשתה לאחר שהיום בבוקר פרשה קבוצת נטו מההסדר.

מתוך סכום ההשקעה הכולל בסך 250 מיליון שקל תפקיד קבוצת נקש בנאמנות 100 מיליון שקל במזומן. סך ההזרמה של קבוצת נקש עד למועד השלמת ההסדר (קלוזינג) יעמוד על 200 מיליון שקל. יתרת ההשקעה – 50 מיליון שקל – תשמש לצורך ביצוע הצעות רכש במסגרת מתווה ההסדר המשופר.

קבוצת ג'ורדאש העולמית

האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, הבעלים של קבוצת ג'ורדאש העולמית, מחזיקים בקבוצת עסקים פרטית הנמנית על יצרניות הג'ינסים, הבגדים והאביזרים המובילות בארה"ב. לצד מותג הג'ינסים ג'ורדאש, מייצרים ומשווקים האחים נקש שורה ארוכה של מותגים, ובהםUS POLO. הקבוצה פעילה בארה"ב גם בתחומי נדל"ן, מלונאות ועוד. לאחרונה רכשו האחים נקש את אחוזת ורסצ'ה במיאמי ביץ' במחיר של 41.5 מיליון דולר בעסקת התמחרות שבה גברו על איל ההון האמריקני דונלד טראמפ. אחוזת ורסצ'ה נחשבת לאתר השני המצולם ביותר בארה"ב אחרי הבית הלבן.

אחזקות נקש בישראל

בישראל מחזיקים האחים נקש השקעות ואחזקות בתחומי נדל"ן, מלונאות, תעופה, נמל אילת, חקלאות ותעשייה, באמצעות קבוצת ג'ורדאש ישראל, המנוהלת על ידי אבי חורמרו ומהווה שלוחה של קבוצת ג'ורדאש העולמית.

בתחום המלונאות מחזיקה קבוצת נקש בישראל את רשת מלונות אורכידאה, הכוללת 13 בתי מלון בפריסה ארצית. בתחום הנדל"ן פועלת קבוצת נקש בישראל בין היתר באמצעות שותפות עם קבוצת אמפא ואמפא נדל"ן (כולל בעלות משותפת על בניין אלקטרה בתל אביב). בתחום התעופה בישראל מחזיקים האחים נקש בחברת התעופה והתיירות ארקיע. לפני כתשעה חודשים רכשו האחים נקש מדי המדינה את נמל אילת.

לאחר הצטרפותם של האחים נקש קבוצת המשקיעים כוללת את קבוצת אמבלייז בראשות אלכסנדר גרנובסקי ויוסי שניאורסון, משפחת דנקנר, האחים נקש, איש העסקים ממקסיקו דניאל חוסידמן, משפחת נוימן וקבוצת נץ.

לדברי קבוצת אי.די.בי אחזקות, במשותף עם גרנובסקי-דנקנר-נקש, הצעתה מציעה פתרון כולל ומיטבי לבעלי החוב, אשר ממקסם את התמורה לבעלי החוב ובמקביל מחזק מאוד את אי.די.בי פתוח ומאפשר לה להציף את הערך הגלום בנכסיה האיכותיים.

הצעת הקבוצה מציעה לבעלי החוב שני מסלולים חלופיים, לבחירת כל אחד ואחד מהם, והיא משלבת תשלום של סכומים גדולים במזומן לבעלי החוב של אי.די.בי אחזקות, בצירוף מתן אפשרות ליהנות בעתיד גם מ-UP SIDE כתוצאה מחיזוק אי.די.בי פתוח בה הם יחזיקו מניות. לדברי הקבוצה, הצעתם כוללת מרכיבים משמעותיים ביותר של הזרמות הון על ידי קבוצת המשקיעים, הן לנושי אי.די.בי אחזקות ("הזרמות החוצה"), והן לתוך חברת הבת אי.די.בי פתוח ("הזרמות פנימה").

המסלול הבסיסי – מסלול מניות ומזומן

• שווי אידיבי פתוח לפני הכסף: 1,318 מיליון שקל.

• סה"כ הזרמת משקיעים: 1,558 מיליון שקל.

• הזרמה במועד השלמת ההסדר: 1,018 מיליון שקל כדלקמן:

200 מיליון שקל פנימה לתוך אידיבי פתוח; 318 מיליון שקל החוצה לנושי אידיבי אחזקות; 500 מיליון שקל אשר יופקדו בנאמנות ויעברו לנושי אחזקות במקרה שעסקת כלל החזקות ביטוח תצא לפועל (התנאי להתממשות העסקה הינו תקבול של לפחות 1,000 מיליון שקל עד ליום 1.6.2014), או לחלופין יוזרמו לתוך אידיבי פתוח במקרה שעסקת כלל ביטוח לא תצא לפועל.

הזרמה לאחר מועד השלמת ההסדר

"רשת ביטחון" בסך 540 מיליון שקל באמצעות הצעות רכש שהראשונה אחרי שלושה חודשים והאחרונה בתום עד שלוש שנים.

בטוחות

בטוחות בגובה 50 אחוז מסך הכול הצעות הרכש המתוכננות ובסה"כ 270 מיליון שקל במניות אידיבי פתוח.

הלוואת גישור

תינתן הלוואת גישור לאידיבי פתוח בסך 500 מיליון שקל באמצע חודש פברואר 2014 כדי להבטיח שירות החוב של החברה כנגד מניות אידיבי פתוח כבטוחה.

המסלול החלופי – מסלול מזומן

עד 30 יום לאחר אישור בית המשפט להסדר יוכלו כל מי שמעוניין מקרב בעלי החוב להודיע לחברה על מעבר מהמסלול הבסיסי (מסלול מניות ומזומן) למסלול החלופי (מסלול מזומן) ובלבד ששיעור בחירת בעלי החוב הזכאים בחלופה זו לא יעלה על 50% מהיקף ההקצאה; במקרה כזה תבוצע הקצאה חלקית לבעלי החוב שבחרו בחלופה זו.

• שווי אידיבי פתוח לפני הכסף: 1,118 מיליון שקל.
• סה"כ הזרמת משקיעים: עד 1,818 מיליון שקל בהתאם להתממשות או אי התממשות עסקת כלל החזקות ביטוח.
• הזרמה במועד השלמת ההסדר: 1,150 מיליון שקל כדלקמן:

450 מיליון שקל החוצה לנושי אידיבי אחזקות.
200 מיליון שקל פנימה לתוך אידיבי פתוח.
500 מיליון שקל אשר יופקדו בנאמנות ויעברו לנושי אחזקות במקרה שעסקת כלל החזקות ביטוח תצא לפועל (התנאי להתממשות העסקה הינו תקבול של לפחות 1,000 מיליון שקל עד ליום 1.6.2014) או לחלופין יוזרמו לתוך אידיבי פתוח במקרה שעסקת כלל החזקות ביטוח לא תצא לפועל.

הזרמה לאחר מועד השלמת ההסדר

במקרה בו עסקת כלל החזקות ביטוח הושלמה:
168 מיליון שקל שישולמו לנושי אחזקות בתוך 12 חודשים ממועד השלמת ההסדר, בתוספת ריבית שנתית בשיעור של 7%
במקרה בו עסקת כלל החזקות ביטוח לא הושלמה:
668 מיליון שקל שישולמו לנושי אחזקות בארבעה תשלומים שנתיים שווים ממועד השלמת ההסדר, בתוספת ריבית שנתית בשיעור של 7%

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן