Skip to content

תרופות שמגדלים בגינה

צריכה של ירקות ירוקים ובמיוחד אלה הידועים כצמחי מרפא מספקת ויטמינים ומינרלים וגם הגנה טבעית מסרטן ושלל מחלות. חשוב לדעת כי אין אפשרות לקבל עודף ויטמינים מצריכת מזון טרי, כלומר, ה"תרופות" האלו תמיד בטוחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תחשבו כמה בריא וכיף יכול להיות פשוט ללכת לגינה ולקטוף מרקחת של תרופות פלא בטוחות, יעילות, ששומרות עלינו ממגוון מחלות. הסבתות שלנו הכירו את השימושים של הצמחים השונים, אז למה לא לנסות. זה גם לא יקר מאוד – היום יש לנו מבצעי שלוש ב-10 על כל צרור ירקות וגם שתילים מהמשתלה שווים לכל כיס.

משרד החקלאות האמריקני מצא חמישה עשבים מנצחים ברמות האנטי אוקסידנטים שיש בהם: אורגנו, מרווה, נענע, טימין ומליסה.

אפשר לגדל בגינה (צילום: עמית קרטס בנין)
אפשר לגדל בגינה (צילום: עמית קרטס בנין)

אורגנו: עוזר לשיעול ובעיות עיכול, מסייע אם נשתה אותו כחליטת תה. על פי הרפואה הסינית הוא מסייע להקלה בחום, שלשול וצהבת. האורגנו הוא בעל תכונות מיקרוביאליות שמייחסים אותן לתכולת התימול שבו, הגורם הנלחם בליחה ומשמש כתרופה לשיעול. בנוסף הוא מכיל פיטוכימיקלים אשר יכולים לתרום למניעת סרטן.

מרווה: המרווה עשירה בחומרים אנטיספטיים ומסוגלת לקטול חיידקים מסוגים שונים. הללו גם מסייעים במניעה של סרטן. אם תרצו להפסיק את ייצור החלב, למנוע הזעת יתר, לטפל בכאבי גרון או חניכיים, שתו מרווה כחליטת תה. טיפ נוסף: ערבבו עם רוזמרין וטימין לשימור מזון.

תה עם נענע (צילום: ויקימדיה)
יכול לתרום למניעת סרטן ולהקלה על אסטמה. תה עם נענע (צילום: ויקימדיה)

נענע: מכילה את השמן הנדיף מנתול, שככל הנראה תורם ליכולות ההרגעה של הצמח, גם הוא אנטי בקטריאלי ואנטי אוקסידנט מעולה. מכאן מסיקים כי הוא יכול לתרום למניעת סרטן ולהקלה על אסטמה. תה נענע יסייע להקלה בכאבים של מערכת העיכול, ויכול גם לסייע בהורדת חום גבוה והזעה.

טימין: גם הטימין, כמו האורגנו, מכיל תימול אשר מסייע להפחתת שיעול וליחה, ואפשר לשתות אותו כחליטת תה לטיפול. בנוסף הוא מתפקד כאספירין טבעי וכנוגד דלקת ולפיכך סוברים כי הוא יכול לסייע במניעת מחלות לב וכלי דם. לטימין יש היסטוריה של טיפול במלנכוליה, בעיות עיכול ומחלות. הטימין נחשב למסייע גם בכאבי ראש.

מליסה: רוצים להיות חכמים יותר? המליסה תשפר את יכולתכם הקוגניטיבית ומסייעת להרגעה. המליסה מכילה אצטילכולין – מוליך עצבי אשר יכול לשפר את יכולות הלמידה והזיכרון, והוא נמצא גם כמרכיב החסר בחולי אלצהיימר. במאה ה-16 הוא ניתן לסטודנטים על מנת לעורר את החושים. בנוסף, המליסה יכולה לסייע לטיפול בהרפס – מרחו חליטת תה מליסה על פצע מספר פעמים ביום.

צריכה של ירקות ירוקים תסייע בצריכה מספקת של ויטמינים ומינרלים ותספק לנו הגנה טבעית מסרטן ושלל מחלות. חשוב לדעת כי אין אפשרות לקבל עודף ויטמינים מצריכת מזון טרי, כלומר, התרופות הללו תמיד בטוחות, וכמובן גם טעימות מאוד, במיוחד כאשר הן טריות.

אז לכו להצטייד בתרופות בסופר הקרוב או בגינה, אם יש.

* נעמה בן דוד היא דיאטנית קלינית, סטודיו סי

1 Comment

  1. רונן
    28 בנובמבר 2013 @ 15:02

    כתבה מעניינת מאוד,
    אגב, מי שלא אוהב את הטעמים של הצמחים (אני למשל לא מתחבר בכלל לטעם של אורגנו), יכול לקחת תוספי תזונה שמתאימים. במקרה של בעיות עיכול למשל אני לוקח תוסף תזונה קינמון של סולגאר וזה מקל ממש על נפיחויות וכאבי בטן. בכל בעיה אפשר תמיד למצוא את הפתרון הטבעי אם זה צמחים, או תוספי תזונה טבעיים.
    אני מגדל בבית נענע ואני חושב שבזכות הכתבה אשתדרג לעוד כמה…
    שמרתי..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן