Skip to content

השר פרי בלונדון: "לשים קץ לפרובוקציות נגד המדע הישראלי"

השר פרי נפגש עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון במשכנו, שם הדליקו יחד נר ראשון של חנוכה. משם המשיכו השניים לבית הלורדים, לציון הישגי ישראל בריטניה בתחום המדע. השר פרי שנאם בבית הלורדים, אמר: "המדע הישראלי הוא גאווה ישראלית, אל תתנו לפרובוקציות לנהל את שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל לבריטניה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר המדע יעקב פרי נפגש בלונדון עם רה"מ בריטניה, דיוויד קמרון ושר המדע הבריטי מר דיוויד ווילטס ונשא דברים במסגרת ביקורו בבית הלורדים הבריטי לציון הישגי שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל ובריטניה.

התשובה ההולמת לקריאות החרם. שר המדע, יעקב פרי (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
התשובה ההולמת לקריאות החרם. שר המדע, יעקב פרי (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

השר פרי נפגש עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון במשכנו, שם הדליקו יחד נר ראשון של חנוכה. משם המשיכו השניים לבית הלורדים, לציון הישגי ישראל בריטניה בתחום המדע. השר פרי שנאם בבית הלורדים קרא לממשלה הבריטית לשים קץ לפרובוקציות המתנהלות באקדמיה נגד חוקרים ישראלים: "המדע הישראלי הוא גאווה ישראלית, אל תתנו לפרובוקציות לנהל את שיתוף הפעולה המדעי  בין ישראל לבריטניה".

במהלך הפגישה של השר פרי עם שר המדע הבריטי הסכימו השניים על הרחבת והגדלת תקציב שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל לבריטניה. "הסכם שיתוף הפעולה המדעי בין ישראל ובריטניה הוא התגובה ההולמת ביותר לקריאות בבריטניה להחרים את ישראל", ציין השר פרי.

בשל הקריאות לחרמות על חוקרים ומוצרים ישראלים ביקש השר פרי משר המדע הבריטי לפעול ביתר שאת אל מול התופעה: "חוקרים ונציגים ישראלים עוברים חרמות ופרובוקציות בתוך האוניברסיטאות, דבר שהופך את הסביבה האקדמית לסביבה פוליטית גרידא, עלינו למגר תופעות אלה", אמר פרי.

שר המדע הבריטי דיוויד ווילטס פירט את מגוון פעולות הממשל הבריטי לריסון תופעות אלה וציין כי בימים האחרונים הוציא ארגון הגג האקדמי הבריטי חוברת הנחיות בנוגע להזמנת מרצים חיצוניים, אשר מנחה את המוסדות לכבד את חופש הביטוי ולאפשר השמעתן של מגוון דעות, תוך איזון, בין היתר, עם החובה החוקית שלא לאפשר הבעת תמיכה בטרור או עידוד לאלימות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן