Skip to content

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי מסיים את תפקידו

הודיע היום על החלטתו לסיים את תפקידו בתום קדנציה של ארבע שנים. בהודעה לבורסה נאמר: ההחלטה על סיום הכהונה אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות הערך של החברה. טרם נקבע מועד סיום תפקידו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי הודיע היום על החלטתו לסיים את תפקידו. במכתב ששלח הבוקר לאנשי אל על בישראל ובעולם, כתב שקדי: "ברצוני להודיע לכם על החלטתי לסיים את תפקידי כמנכ״ל אל על, לאחר קדנציה של ארבע שנים אינטנסיביות, באחד התפקידים המאתגרים במשק הישראלי. בשנים אלה הייתה לי הזכות הגדולה לעמוד בראש חברה מיוחדת במינה, ובעלת משמעות יוצאת דופן לישראלים, יהודים ואוהבי ישראל – בארץ וברחבי העולם. אני מסיים את תפקידי בגאווה ובתחושת סיפוק גדולה. אמשיך ואוביל את החברה עם כל הלב, כפי שעשיתי עד היום, עד לבחירת מנכ"ל חדש לאל על והשלמת תהליך חפיפה מסודר".

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על (צילום: ארן דולב)
טרם נקבע המועד לסיום התפקיד. אליעזר שקדי מנכ"ל אל על (צילום: ארן דולב)

 

שקדי החל לשמש בתפקיד מנכ"ל אל על בינואר 2010, לאחר שסיים את תפקידו כמפקד חיל האוויר.
על החלטתו לסיים את תפקידו נמסרה הבוקר הודעה לבורסה ולדברי החברה – "ההחלטה על סיום הכהונה אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות הערך של החברה ונכון למועד זה, טרם נקבע מועד סיום הכהונה".

רווח והפסד בתקופתו

הרווח הנקי של אל על בתשעת החודשים הראשונים של 2013 הסתכם בכ-29.1 מיליון דולר, לעומת כ- 8.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור בתוצאה של תשעה החודשים נבע בעיקר מהרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה, שצמח לכ-57.9 מיליון דולר, לעומת כ- 37.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2012.

ההפסד הנקי לשנת 2012 של אל על הצטמצם ב-31 מיליון דולר והסתכם ב-18.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ- 49.8 מיליון דולר בשנת 2011, שזה שיפור של 62%.

הדברים העיקריים שבוצעו בתקופתו:

דלק – צומצם מספר ציי המטוסים באמצעות הוצאת מטוסים ישנים משירות, בוצעו שינויים משמעותיים בתצורה הפנימית של המטוסים, ונרכשו שמונה מטוסי 737-900ER חדשים ומתקדמים, מהלך שיוביל לחידוש של יותר מ- 20% ממטוסי החברה.

דלק – שונתה מדיניות גידור מחירי הדלק, ששיפרה את יכולת ההתמודדות אל מול התנודות במחירי הדלק העולמי.

הוצאות ביטחון – לאחר מאבק ממושך, הוגדלה משמעותית השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון.

מדיניות מסחרית – שונתה מדיניות החברה בתחום המסחרי, שונו שיטות העבודה, הניתוח והתכנון העתידי של החברה. הושקה מחלקת 'תיירים פלוס', שודרג אתר המכירות האינטרנטי של החברה, במטרה להגביר את יכולת המכירה הישירה, פותחה אפליקציית מובייל ויועלו תחומי התמחור, המכירות והשיווק.

מחשוב – תוכננו והושלמו מהלכים תכליתיים ומהירים בתחומים חוצי חברה ששיפרו את יכולות החברה בעזרת מחשוב מתקדם.

לקוחות, שירות וחווית הטיסה – תודעת השירות הועמדה בראש סדרי העדיפויות של אנשי החברה, גובשה אמנת שירות חדשה, חווית הטיסה יוחדה באופן חדשני ומקורי והופעל תהליך שיפור מתמיד של רמת השירות והטיפול בלקוח.

UP – פותחה והושקה זרוע פעילות חדשה, דינמית ומיוחדת שתאפשר לאל על יכולת התמודדות ותחרות בזירת השמים הפתוחים, במיוחד לנוכח התעצמות פעילותן של חברות ה-Low Cost.

מועדון הלקוחות – גדל משמעותית מספר חברי המועדון בארץ ובכל רחבי העולם והיום חברים בו כ-1.25 מיליון חברים.

נושאים שלא צלחו בתקופתו

הסכם עבודה קיבוצי – החברה לא הצליחה לקדם ולגבש הסכם עבודה קיבוצי חדש, במסגרת הצורך שלה לצמצם בהוצאות לטובת עתיד אנשיה ונוסעיה, אם ברצונה להמשיך לצמוח, להיות תחרותית ובעלת יכולת התמודדות בענף התעופה, שהינו תנודתי ומאתגר.

הסכם עם חברת פימי – בעקבות אי ההצלחה לקדם הסכם עבודה קיבוצי חדש, פרשה קבוצת פימי מכוונתה להשקיע כ-75 מיליון דולר בחברה אל על ולהוות חלק משדרת השליטה בה.

יו"ר דירקטוריון אל על, עמיקם כהן, הודיע כי "דירקטוריון החברה קיבל בצער את הודעתו של שקדי על כוונתו לסיים את כהונתו והוסיף כי אישיותו המיוחדת של שקדי, מנהיגותו ותרומתו לחברת אל על ראויות להערכה מיוחדת ובאו לידי ביטוי בכל תחומי העשייה בחברה כה מורכבת ומאתגרת."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן