Skip to content

קצין אמריקני לשעבר מודה בפשעי מלחמה במלחמת קוריאה

מריל א. מרימן, בן 85, הוצג בשידור הטלוויזיה הרשמית של צפון קוריאה "מודה" ומתנצל על מעשיו במלחמה שלא הסתיימה רשמית עד היום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ניומן - סוגר מעגל בצפון קוריאה
ניומן - סוגר מעגל בצפון קוריאה

שלטונות צפון קוריאה מאשימים את מריל א. מרימן (85), קצין לשעבר בכוחות המיוחדים, שביקר במדינה כתייר באוקטובר השנה, שתכנן ועמד אחרי מבצעים חשאיים, והודה שהוא "אשם ברשימה ארוכה של פשעים שאין עליהם מחילה נגד ממשלת צפון קוריאה ונגד העם הקוריאני".

בסרטון נראה ניומן קורא ב-9 בנובמבר, מתוך הודעה בכתב יד, בחדר ישיבות. בסוף הקריאה הוא קד קידה ומניח על המסמך אצבע טבולה בדיו. "אני מבין שאין מחילה לפשעי, אבל אני מבקש מחילה על ברכי ומתנצל בכנות על פשעיי נגד ממשלת צפון קוריאה ועמה, ואני מבקש לא להיענש".

מבחינה טכנית, צפון קוריאה נמצאת במצב מלחמה עם דרומה ועם ארצות הברית מאחר שהמלחמה שהתחוללה בשנים 1950-1953 הסתיימה בהפסקת אש, לא בהסכמי שלום.

לדברי בנו, ג'פרי, ניומן הוא פנסיונר מפאלו אלטו, קליפורניה ולוקה בלבו. הוא מתעניין מאוד בתרבות צפון קוריאה והגיע למדינה במסגרת טיול מאורגן שממשלת המדינה אישרה לתיירים מחו"ל. ב-26 באוקטובר הוא הורד מטיסה של חברת "אייר קוריו" לבייג'ינג דקות אחדות לפני ההמראה ונעצר על ידי שלטונות המדינה. לדברי אשתו, בעלה יצא לצפון קוריאה כדי "לסגור את מעגל" השירות בצבא ארצות הברית. "זה היה חלק חשוב מחייו".

סוכנות הידיעות של צפון קוריאה מסרה שניומן שימש "יועץ" לחטיבת פרטיזנים במהלך מלחמת קוריאה "כחלק מיחידת המודיעין של פיקוד כוחות ארצות הברית במזרח הרחוק".

"הוא פושע מאחר שעמד מאחורי ריגול ומעשים חתרניים נגד צפון קוריאה, שבמהלכם היה מעורב בהרג חיילים של צבא צפון קוריאה ואזרחים תמימים", נאמר בהודעת הסוכנות.

ניומן מסר בהודאתו המצולמת שאימן עשרות אנשים בלוחמת גרילה נגד הצפון, לרבות חבלה בקווי תקשורת ותעבורה והפרעה בשינוע תחמושת. "במהלך מילוי המשימות שהטלתי עליהם, אני מאמין שנהרגו עוד אנשים תמימים", הוא התוודה.

ממסמכים רשמיים של דרום קוריאה ושל ארצות הברית עולה כי קצינים אכן שימשו "יועצים" של פרטיזנים אנטי קומוניסטים בתקופת מלחמת קוריאה. הקצינים אימנו את הפרטיזנים לתקוף מאחורי קווי האויב.

ניומן שירת ביחידה 8240, "הנמרים הלבנים". אחד מוותיקיה החי היום בדרום קוריאה ועומד בקשר עם ניומן עד היום אמר "שיתפנו פעולה ועזרנו זה לזה בלחימה".

משפחתו של ניומן פנתה לשלטונות צפון קוריאה בבקשה לשחררו, מאחר שלדבריהם "אי-הבנה נוראית" עומדת מאחורי מעצרו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן