Skip to content

הלהיט הבא של הבימה: אבי קושניר בתפקיד שלמה המלך ושלמי הסנדלר

מאת כתב "מגפון" קטעים מהמחזמר "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" הוצגו באירוע הפתיחה החגיגי של תיאטרון הבימה בחודש שעבר. בסוף השבוע חוזרים המלך שלמה והשיכור הפרחח שלמי לבימת התיאטרון הלאומי עם אבי קושניר בתפקיד הכפול ולצדו נבחרת של שחקנים, זמרים ורקדנים: גלית גיאת, אלינור פלקסמן, לבנה פינקלשטיין, טלי אורן, אורי בנאי ורבים אחרים. המחזמר הנודע של סמי גרונמן מספר על המלך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאת כתב "מגפון"

קטעים מהמחזמר "שלמה המלך ושלמי הסנדלר" הוצגו באירוע הפתיחה החגיגי של תיאטרון הבימה בחודש שעבר. בסוף השבוע חוזרים המלך שלמה והשיכור הפרחח שלמי לבימת התיאטרון הלאומי עם אבי קושניר בתפקיד הכפול ולצדו נבחרת של שחקנים, זמרים ורקדנים: גלית גיאת, אלינור פלקסמן, לבנה פינקלשטיין, טלי אורן, אורי בנאי ורבים אחרים.

המחזמר הלאומי. אבי קושניר וגלית גיאת. צילום: ז'ראר אלון

המחזמר הנודע של סמי גרונמן מספר על המלך שלמה, החכם באדם, היושב לו בארמון, כאשר בחוצות העיר מהלך הסנדלר השיכור שלמי הדומה למלך כמו שתי טיפות מים, מה שהופך את שלמה המלך לבדיחה בקרב העם. כשנודע על כך למלך הוא מצווה להביא את שלמי לחצרו ומציע לסנדלר להחליף בגדים ותפקידים מבלי שאף אחד יידע על כך.

אילן רונן ביים לפי הנוסח העברי של נתן אלתרמן, המוזיקה המופלאה של סשה ארגוב והעיבודים של יוני רכטר. אחרי הפתיחה המוזרה משהו של העונה והאולם החדש עם ההצגה "ביקור הגברת הזקנה", נראה שלהבימה יש להיט ביד.

ותיקי התיאטרון זוכרים את אילי גורליצקי ואת יונה עטרי בתפקידים הראשיים. אז עבורם ועבור חובבי התיאטרון הצעירים יותר – הנה מסע נוסטלגי קצר. איזו תמימות היתה אז, גם במשחק וגם בבימוי:

עוד בתרבות: ביקורת על הצגת הבכורה "מקסי ואני" בתיאטרון בית לסין. אם הייתי טייקון, הייתי נעלב

וגם: למה הבמאי משה איבגי הוחלף לפני הצגת הבכורה של "הארווי" בתיאטרון גשר?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן