Skip to content

הרצוג לאחר פגישה עם אבו מאזן: "יש פרטנר לשלום"

זו פגישה ראשונה מאז נכנס הרצוג לכהונתו כראש האופוזיציה. הפגישה נערכה בעקבות הזמנה שהעביר אבו מאזן להרצוג לאחר בחירתו ליו"ר מפלגת העבודה. בשבוע הבא - מפגש של סטודנטים ישראלים עם אבו מאזן, בליווי השדולה לקידום חזון שתי המדינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התרשמתי שיש פרטנר שמוכן ללכת כברת דרך לשלום ולצעדים מקוריים ואמיצים בנושאי הליבה". כך אומר ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, לאחר שנועד בצהריים ברמאללה עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

פגישה ראשונה בתפקיד ראש האופוזיציה. הרצוג ואבו מאזן (צילום: רן אהרון)
פגישה ראשונה בתפקיד ראש האופוזיציה. הרצוג ואבו מאזן (צילום: רן אהרון)

הפגישה עם אבו מאזן (מחמוד עבאס) הייתה פגישה ראשונה מאז נכנס הרצוג לכהונתו כראש האופוזיציה. הפגישה נערכה בעקבות הזמנה שהעביר אבו מאזן להרצוג לאחר בחירתו ליו"ר מפלגת העבודה. להרצוג נלוו חברי הכנסת עמר בר-לב ואראל מרגלית, ולאבו מאזן נלוו סגן ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד מוסטפא, ראש צוות המו"מ סאיב עריקאת, יועצו המדיני נימר חמד וראש לשכתו נביל אבו רודיינה.

אבו מאזן הדגיש בפגישה כי הוא מוכן לצעדים אמיצים. הרצוג ועמיתיו הדגישו בפני הצד הפלסטיני את החשיבות הרבה שהציבור הישראלי מייחס לסוגיית הסדרי הביטחון, וכי חשוב להגיע להסכמה בנושא זה בהקדם.

הרצוג סיפר למארחו כי נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ביום חמישי האחרון והבהיר לו כי מפלגת העבודה בהובלתו תיתן גיבוי מלא לכל צעד היסטורי שיוביל לשלום, וכי הוא מאמין שעל שני המנהיגים להיכנס כעת לחדר, להסתכל אחד לשני בעיניים ולהגיע להסכם.

אבו מאזן סיפר כי הוא מצפה למפגש עם סטודנטים ישראלים שייערך בשבוע הבא בליווי השדולה לקידום חזון שתי המדינות בראשות ח"כ חיליק בר, ואולם הביע דאגה עמוקה מן הפרסומים לפיהם התוכנית לבניית 20 אלף יחידות דיור לא בוטלה אלא הוקפאה לזמן מוגבל בלבד. הוא הבהיר כי הוא רואה בכך סכנה לתהליך כולו. בסוגיה הכלכלית הסכים אבו מאזן עם רעיונות שהעלה ח"כ אראל מרגלית בכל מה שקשור ליוזמות כלכליות משותפות שניתן ליישמן כבר בטווח הקרוב.

ח"כ הרצוג אמר לאחר הפגישה: "הבעתי בפני אבו מאזן את הצורך להגיע להסדרים מהותיים בתחום הביטחון כדי להבטיח את עתידם המשותף של ילדינו, ולחתור באומץ להסכם ולמימוש חזון שתי המדינות על בסיס חילופי שטחים. חזרתי והדגשתי בפני אבו מאזן, כפי שהדגשתי בפני נתניהו, שקיימת בפנינו הזדמנות היסטורית לשלום – ועלינו לעשות כל מאמץ כדי לממשה וכי מפלגת העבודה תסייע בכל דרך למימוש החזון הזה באמצעים הפוליטיים והציבוריים העומדים לרשותה".

צילום המזכרת שקיבל ח"כ עומר בר-לב מביקורו במוקטעה (מעמוד הפייסבוק של ח"כ בר-לב)
צילום המזכרת שקיבל ח"כ עומר בר-לב מביקורו במוקטעה (מעמוד הפייסבוק של ח"כ בר-לב)

ח"כ עומר בר לב סיפר כי בפגישה עם אבו מאזן הוא הסביר לו את החששות של מרבית אזרחי ישראל מטילים שיעופו על תל אביב אחרי הסכם ביהודה ושומרון. "הסברתי לו כי מנקודת המבט הישראלית, בראש ובראשונה יהיה עלינו להבטיח את ביטחוננו כך שהגדה המערבית לא תהפוך לעזה. להפתעתי, אבו מאזן לא התחמק מהנושא והציג את עמדתו בעניין זה בצורה גלויה באופן שלא שמעתי עד כה מאף מנהיג בעולם הערבי. הוא ביקש לא לתת פומבי להתייחסותו זו, אך טען כי היא הוצגה במשא ומתן שנערך בזמנו מול אולמרט ויכולתי להבין שגם במשא ומתן הנוכחי".

בשורה התחתונה אומר ח"כ בר לב: "יצאתי בהרגשה שיש עם מי לדבר ועל מה לדבר. כן, אבו מאזן הוא פטריוט פלסטיני ואין לו כל כוונה להקל עלינו במשא ומתן, אבל בסופו של דבר עם מי עושים הסכמים? עם אנשים, ארגונים, חברות או מדינות שללא הסכם לא מסכימים עמם על דבר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן