Skip to content

נכי צה"ל בעלי דרגת נכות מיוחדת יהיו זכאים לטיפול ע"ח המדינה

כך אושר היום במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק השנייה, שאושרה סופית, תאפשר כפל תגמולים לנכי צה"ל בני 55 ומעלה שאינם מסוגלים לעבוד בשל טיפול רפואי. לנכים אלה יוענק תגמול כספי הניתן לנכים מבוגרים וגם תגמול בשל אי יכולתם לעבוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נכה צה"ל בעל דרגת נכות מיוחדת, יהיה זכאי לקבל טיפול רפואי על חשבון המדינה, גם אם הטיפול האמור אינו נובע בהכרח מבעיה רפואית שקרתה או החמירה בתקופת שירותו הצבאי ועקב שירותו. זאת, למעט טיפול קוסמטי שאינו נדרש כחלק מהטיפול. כך אישרה היום הכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

"נמשיך לפעול למען אלה ששילמו מחיר כבד למען המדינה". ח"כ חיים כץ (צילום: אתר הכנסת)
"נמשיך לפעול למען אלה ששילמו מחיר כבד למען המדינה". ח"כ חיים כץ (צילום: אתר הכנסת)

לפי החוק שהתקבל, מי שאחוזי הנכות שלו גבוהים מ-100, וסובל גם ממחלות או פגיעות שאינן קשורות במישרין לפציעתו המקורית, יוכל לבחור לקבל טיפול גם עבור אותן פגיעות נוספות באמצעות משרד הביטחון, ולא באמצעות קופת החולים אליה הוא משתייך, כלומר כל טיפול רפואי שהוא. על פי הערכות הממשלה, עלות ההטבה למשק היא כ-8 מיליון שקלים בשנה. החוק ייכנס לתוקפו מיד עם פרסומו.

עפ"י נתוני משרד הביטחון מדובר בכ-620 נכים קשים במיוחד.

הצעת החוק השנייה שאושרה סופית, תאפשר כפל תגמולים לנכי צה"ל בני 55 ומעלה שאינם מסוגלים לעבוד בשל טיפול רפואי. לנכים אלה יוענק תגמול כספי הניתן לנכים מבוגרים וגם תגמול בשל אי יכולתם לעבוד. התיקון שהתקבל כבר יושם בפועל, לפנים משורת הדין, כחלק מנוהל. כעת, יראו את מי שקיבל תגמולים לפי נוהל זה, כמי שקיבלם לפי חוק זה, והוא ימשיך לקבלם לפי החוק. ההטבה תינתן רטרואקטיבית מינואר 2011.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות,  ח"כ חיים כץ, אמר כי הוועדה בראשותו "תמשיך לפעול למען אלה ששילמו מחיר כבד למען המדינה". כץ הדגיש כי על פי הסכמים, כל הטבה שניתנת לנכי צה"ל חלה גם על נפגעי פעולות איבה, כך ששתי הצעות החוק שאושרו רלוונטיות לנכללים בשתי הקבוצות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן