Skip to content

לה פלפולה, געגועים למצרים

יוהני פרז, מנהלת אולפן קליטה בת"א, חשפה בפני בן זוגה דוד רגב זערור את געגועיה למצרים הישנה והטובה. יוהני - רקדנית בטן מקצועית, יחד עם דוד, נכדו של גדול זמרי עיראק וממציא הקאנון, הקימו יחד הרכב שמטרתו להחיות את המוזיקה המצרית האתנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מצרים לא בהכרח נתפסת אצל הישראלי כמעוז תרבותי, אבל יש כאלה שזוכרים את מצרים היפה והטובה ואת גדולי זמריה, פריד אל אטראש ואום כולתום.

יוהני פרז, מנהלת אולפן קליטה בתל אביב, חשפה בפני בן זוגה דוד רגב זערור את געגועיה למצרים. יוהני, רקדנית בטן מקצועית, ודוד, נכדו של גדול זמרי עיראק וממציא כלי הנגינה, הקאנון, גמלו בליבם להקים הרכב שיחייה את המוזיקה המצרית האתנית וכך נולד המופע "לה פלפולה" שסחף צעירים ומבוגרים כאחד. במוזיקה מרטיטה, מרגשת וקצבית סוחפת יוהני את הקהל לנענע ולרקוד. אפשר היה להבחין כיצד מבוגרי הצופים חוזרים לנעוריהם למשמע שיריו של פאריד אל אטרש וקולם ההמרטיט של זמרי ההרכב.

יוהני בביצוע “מדארת אל איאם” של המלחין מוחמד עבדל ווהאב לקולה של אום כולתום
צעירים מתענגים על שירי אום כולתום עם כוס יין
רוקדים לצלילי הרכב לה פלפולה
עולה חדשה מהאולפן מרותקת לצלילי המוסיקה וריקוד מורתה
הקהל הנסחף עם לה פלפולה, ריקוד הנשמה
דוד רגב זערור על הבס
יוהני בריקוד סולו קצבי
יוהני רוקדת לצלילי שירו המפורסם של פריד אל אטרש יא אווזי אל פלפילו

ההרכבת המלא: דודי רגב זערור – גיטרה בס וניהול מוסיקלי
רוני דלאל – עוד
מוניר בישארת – כינור
אמג׳אד מאהלי – קלידים
רמזי בישארת – שירה ודרבוקה
נאסיף לאון – כלי הקשה
ויוהני פרז – רקדנית ומקימת ההרכב

מימין: יוסף זערור בקונגרס קהיר למוסיקה 1932, שבו זכה במקום הראשון בקאנון. משמאל למטה: יוסף זערור ב-1936 עם התזמורת הראשונה של רשות השידור בעיראק. משמאל למעלה: נכדו, דוד זערור, עם הקאנון שיוסף בנה ועימו זכה בקונגרס קהיר 1932.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן