Skip to content

נפרדים מספי ריבלין: "איבדנו את האיש הכי מצחיק שהיה לנו"

שבוע אחרי הפרידה מאריק איינשטיין, אנחנו נאלצים להיפרד מעוד גיבור תרבות: ספי ריבלין, אחד הקומיקאים הגדולים שהיו כאן, אם לא הגדול מכולם, לא יצחיק אותנו יותר. החברים נפרדים משחקן נדיר ומאדם מיוחד וכל מה שנותר לנו אלה הזיכרונות והקטעים הבלתי נשכחים ששודרו בטלוויזיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אמן טוטאלי. ריבלין. באדיבות תיאטרון "הבימה"

"זהו יום עצוב לאיש הכי מצחיק שהיה כאן", אמרו חבריו של ספי ריבלין, כשנודע להם על מותו ביום שלישי בערב. "אני כל כך עצובה, הלב שלי נשבר", אמרה בעיניים דומעות ציפי שביט, חברתו הקרובה ביותר של ספי, שהופיעה איתו על הבמה, ליוותה אותו כמעט לכל מקום, וקיימה איתו שיחות טלפון ארוכות גם כשעבר ניתוחים מסובכים בגרונו בבית החולים בבוסטון.

"איבדנו את האיש הכי מצחיק שהיה לנו כאן", אמר הבדרן טוביה צפיר, שהופיע עם ספי, בין השאר, ב"ניקוי ראש". "אני לא יכולה להאמין שזה אמיתי", אמרה ציפי מור, שכיכבה עם ספי בסדרת הטלוויזיה "רגע עם דודלי".

ספי ריבלין לפני שנה ב"מצב האומה", ערוץ 2

ספי ריבלין בלט עוד כתלמיד מצטיין ב"בית צבי" והיה, עם חברו לכיתה אילן רונן ואחרים, בקבוצת התיאטרון המצליחה שהקים הבמאי מייקל אלפרדס בחאן הירושלמי. מוטי קירשנבאום, שחיפש שחקן לעונה השניה של הסדרה הסאטירית "ניקוי ראש", ראה את ריבלין בהצגה "משרתם של שני אדונים", שלף אותו מהתיאטרון – ומאז הכל היסטוריה.

ריבלין, שבא מבית רביזיוניסטי של אצ"ל ולח"י, השתלב בסאטירה השמאלנית והנשכנית "ניקוי ראש" כשחקן מקצועי ולא נתן לדעותיו הפוליטיות להפריע לו. להיפך. מחוץ לאולפן ולבמה היה תענוג להתווכח איתו. לאחרונה, כשנשאל איך הוא מצליח להילחם במחלה כבר 20 שנים, הוא אמר בהומור המיוחד שלו: "גדלתי במשפחה הלוחמת". בשנה האחרונה, כאשר נותח בגרונו להוצאת מיתרי הקול, נראה שמשהו כבה בספי ריבלין, אבל עד הרגע האחרון, גם כשסבל מכאבים, הוא ניסה לגייס את כל האנרגיה והאופטימיות ושמחת החיים שהיו לו.

ההצגה האחרונה, "גיבורים". ריבלין עם יוסי פולק ואהרון אלמוג. באדיבות "הבימה"

החברים וקהל רב הגיעו ביום רביעי להצגה האחרונה והעצובה של ספי ריבלין, כאשר ארונו הוצב על בימת אולם מסקין בתיאטרון "הבימה". כולם דיברו על אדם מיוחד, חכם, בעל אנרגיה בלתי נגמרת, אופטימי חסר תקנה, שחקן ענק וקומיקאי נפלא, שהורים וילדים גדלו עליו.

הפוליטיקאים בנימין נתניהו ולימור לבנת ניסו, כצפוי, לנכס אותו לליכוד ולימין, וסיפרו על התקופה שבה הגיש תשדירים מוצלחים ועזר לחולל את המהפך ב-1977. כאילו שזו תרומתו החשובה ביותר לתרבות הישראלית ולמדינת ישראל.

אבל ספי ריבלין ייזכר בעיקר כאמן טוטאלי, איש מצחיק ואדם אהוב ונדיב, עם ניצוץ בעיניים. והוא בכלל חלם להיות שחקן כדורגל. אפשר להמשיך לצטט את חבריו ואת אוהביו של ספי, את השחקנים ששיחקו איתו ולצידו, אבל אולי, ברגעים אלה, כדאי לתת את רשות הדיבור לספי ריבלין עצמו, עם קטעים בלתי נשכחים מתוך תוכניות, הצגות וסדרות שהופיע בהן.

"גיבורים" ב"הבימה" היתה ההצגה האחרונה, שבה הופיע ספי ריבלין. קטע מראיון איתו ועם השחקנים:

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן