Skip to content

האקו-קופטר: המסוק האקולוגי הראשון

עלות השימוש במסוק תהיה זולה במיוחד ותעמוד על כ-340,000 דולר • האם יחליף האקו-קופטר את ההליקופטר?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת הזנק גרמנית מתחום התעופה, E-Volo, השיקה את המסוק הירוק הראשון בעולם. "המסוק הירוק יהיה חסכוני, נקי, בטוח ופשוט לתפעול מאשר מסוק הרגיל אותו אנו מכירים כיום", כך מבטיחים בחברת E-Volo.

מסוק האקו-קופטר הראשון בעולם (מקור: אתר החברה)
מסוק האקו-קופטר הראשון בעולם (מקור: אתר החברה)

עלות ייצורו של המסוק, לפי אתר החדשות CNN, עומדת כיום על כ-5 מיליון דולר. עוד פורסם, כי צוות המפתחים מקווים למכור את היחידה הראשונה בשנת 2015, במחיר זעום של כ-340,000 דולר.

טיסת הבכורה בוולוקופטר, כפי שהוא מכונה בחברת E-Volo, או אם תרצו האקו-קופטר, בוצעה באולם עם תקרה בגובה של 22 מטר. במהלך הניסוי המוצלח, שבו הוטס המסוק ללא טייס, בוצעו מספר המראות ונחיתות.

המסוק הירוק משתמש ב-18 רוטורים חשמליים המונעים על ידי סוללות, במקום לשרוף דלק פוסילי. השימוש ברוטורים חשמליים יוריד את התלות בצריכת דלק, יצמצם משמעותית את עלות השימוש במסוק והכי חשוב ישמור על אוויר נקי.

“צליל עשיר ושקט להפליא ואין שום רעידות המורגשות בטיסה", מספר אלכסנדר זוסל, מנכ"ל חברת E-Volo, בהתייחסו לטיסת הבכורה שביצע המסוק. בחברה הקדישו תשומת לב רבה לרעידות המורגשות בגוף המסוק תוך כדי מעוף.

“רעידות בגוף המסוק מהוות בעיה גדולה מאד למסוקים סטנדרטים", אומר סמנכ"ל הכספים של החברה, סטפן וולף. “רעידות בגוף המכני של המסוק, כמו גם הרעש מחריש האוזניים, הובילו לחוסר נוחות בקרב לקוחות רבים שמשתמשים בשירותי טיסה במסוק", הוסיף וולף.

צוות פיתוח המסוק: סטפן וולף, אלכסנדר זוסל, תומאס סנקל (מקור: אתר החברה)
צוות פיתוח המסוק: סטפן וולף, אלכסנדר זוסל, תומאס סנקל (מקור: אתר החברה)

בהתייחסם לטיסה הבכורה של המסוק האקולוגי הראשון, הוסיפו וולף וזוסל: “התוצאה של הטיסה הראשונה יצרה אופוריה בקרב כלל הצוות". כמעט כל הבעיות שנוצרו עם טיסתם של מסוקים סטנדרטים נפתרו, כך נרשם באתר החברה.

האקו-קופטר מהווה פריצת דרך לא רק טכנולוגית אלא גם כלכלית. המסוק הירוק מקדם את האנושות צעד אחד חשוב ונוסף לקראת מהפכה בעולם התחבורה, אשר ישנה באופן מוחלט את הדרך שבה אנו נעים ממקום למקום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן