Skip to content

תג מחיר בירושלים: "נשות הכותל נבלות"

זו הפעם השנייה שאלמונים מרססים כתובות נאצה בפתח ביתה של סידור, חברת הנהלה בתנועת נשות הכותל. במאי השנה הוזהרה: "אנו יודעים היכן את גרה". משטרת ירושלים טרם מצאה את מרססי הכתובות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתובות תג מחיר רוססו הבוקר (חמישי) על קירות חדר הכניסה לביתה של פגי סידור בירושלים. סידור היא חברת הנהלה בתנועת נשות הכותל. הכתובות שרוססו: "פגי היזהרי", ו"נשות הכותל נבלות".

הכתובת על הקיר (צילם: נעם רבקין פנטון)
הכתובת על הקיר (צילם: נעם רבקין פנטון)

זו הפעם השנייה שקירות חדר הכניסה לביתה של סידור מרוססות בכתובות נאצה. היא התלוננה במשטרת הבירה, אך עדיין אין עצורים בפרשייה זו. הבוקר התעוררה סידור למשמע דפיקות בדלת ביתה. בפתח עמדו שוטרי משטרת ירושלים שהגיעו בעקבות דיווח של אחד משכניה שגילה השכם בבוקר את הכתובות והזעיק את המשטרה.

ב-20 במאי השנה רוססו כתובות נאצה דומות בחדר המדרגות בבית סידור ואז נכתב: "פגי היזהרי, אנו יודעים היכן את גרה" ו"נשות הכותל נבלות". גם אז התלוננה סידור וטרם נעצר איש כחשוד במעשה.

 (צילם: נעם רבקין פנטון)
"פגי היזהרי" (צילם: נעם רבקין פנטון)

חברות בתנועה מספרות כי אתמול, ראש חודש, התקיימה תפילת נשים ליד הכותל שעברה בשקט יחסי ולמעט קריאות גנאי ושריקות בוז של קומץ חרדים, לא נרשמה התפרעות מיוחדת נגדן. הבוקר, כך מסתבר, שוב רוססו כתובות הנאצה המזהירות את הנשים מפני הצפוי.

לזלי זקס, מנכ"לית נשות הכותל, מסרה בתגובה: "אנו רואות את המקרה בחומרה והוא תוצאה ישירה של ההסתה וההשתלחות חסרת הרסן נגד נשות הכותל, המוצגות כנשות האופל ונשות המריבה ברחוב החרדי ובמדיה הדתית והחרדית". לדבריה, "יש סילוף מכוון של העובדות והתוצאה הבלתי נמנעת היא התחושה שמותר ואולי אף רצוי לפגוע בנו. נשות הכותל משלמות מחיר אישי כבד על עמידתן בחזית המאבק נגד הדרת נשים".

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית, הזהיר  מפני "הסתת ראשי הציבור החרדי נגד נשות הכותל". "לא ירחק היום שהמאבק על עתידה הפלורליסטי של המדינה יגלוש לאלימות של ממש", אמר המנכ"ל. הס תבע מהמשטרה למצוא את הפושעים ודרש ממנהיגי הציבור כולם לגנות פעולה זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן