Skip to content

בין חנוכה לסילבסטר – גלים סוערים בתיירות

חודש דצמבר מתאפיין בקיצוניות רבה מבחינה תיירותית: בחופשת החנוכה היו המלונות מלאים בנופשים; אחריה, יש שבועיים של רגיעה שבהם יורדים המחירים כמעט במחצית – ומיד לאחריהם מתמלאים המלונות בירושלים עד אפס מקום בתיירים שמגיעים לחגוג בירושלים את חג המולד וסוף השנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלון מרידיאן אילת בלילה. שבועיים זולים יותר, יחסית. (צילום: אורי טלניר)
מלון מרידיאן אילת בלילה. שבועיים זולים יותר, יחסית. (צילום: אורי טלניר)

חופשת החנוכה מסתיימת זה עתה, ועד ה-24 בדצמבר, מועד חג המולד, יורדים מחירי המלונות ומאפשרים חופשה זולה יותר. עם זאת, באמצע דצמבר, גם אם מזג האוויר עדיין נעים, המלונות מצמצמים את כוח האדם אותו גייסו לקיץ ולחגים, אין יותר הפעלות לילדים וגם הבריכה כבר לא מהווה אטרקציה מרכזית.

ברשת מלונות פתאל, לדוגמה, מוצע מגוון מבצעים במלונות בכל הארץ, במחירים הנמוכים ב-40%-50% ממחירי שיא העונה ולדברי רוני אלוני, סמנכ"ל שיווק ומכירות של הרשת, "מי שיכול לאפשר לעצמו לצאת לחופשה בתקופה זו, ירוויח בגדול".

ירושלים שוב מלאה

כמדי שנה, בימים האחרונים של חודש דצמבר, צפויה תפוסה של קרוב ל-100% במלונות היוקרתיים במרכז ירושלים, ביניהם המלונות מצודת דוד, ממילא, ליאונרדו ולאונרדו פלאזה.

מלון מצודת דוד בירושלים. מרבית ההזמנות הן דווקא של יהודים מצפון אמריקה ומאירופה
מלון מצודת דוד בירושלים. מרבית ההזמנות הן דווקא של יהודים מצפון אמריקה ומאירופה

לדברי דיוויד טוקר, סגן נשיא שיווק ומכירות באלרוב מלונות יוקרה, "כבר כיום התפוסה במלונות ממילא ומצודת דוד במהלך חג המולד עומדת על 98%, כשמרבית ההזמנות הן של יהודים מצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) וכן משפחות מרחבי אירופה, בעיקר מצרפת". לדברי טוקר, על מנת לעמוד בהיקפי הביקושים לירושלים, הם מציעים ללקוחות להקדים או לאחר את השהייה שלהם במלון או לחילופין, במקרים מסוימים, מנתבים אותם למלונות אחרים בעיר".

טוקר מציין כי גם בשנה שעברה עמדה התפוסה במלונות ירושלים על קרוב ל-100%, אך השינוי המהותי הוא שהשנה היקפי הביקושים גבוהים משמעותית "וזאת בשל האווירה החיובית הנגזרת מהמצב הביטחוני, המצב הגיאופוליטי הרגוע יחסית ושיפור מסוים במצב הכלכלי בארה"ב". עוד נתון שמאפיין את השנה.

יעקב סודרי, מנהל אזור ירושלים ברשת פתאל, מוסיף שחודש דצמבר הינו תקופת שיא בתיירות הנכנסת. "במחצית השנייה של החודש אנחנו בתפוסות של כמעט 100% במלונות שלנו בעיר. מגיעים אלינו תיירים יהודים שמנצלים את חופשת סוף השנה בחו"ל בכדי לבקר בישראל וגם נוצרים מרוסיה, הולנד וצרפת, אשר מגיעים לבקר בעיר הקודש ובאטרקציות תיירותיות הקשורות לחגים הנוצריים".

בחודש האחרון הפיק מינהל המוצר התיירותי במשרד התיירות בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, חוברת סיורים מונגשים לנכים ובעלי מוגבלויות בעיר העתיקה בירושלים, שפותחים בפני מבקרים בעלי מוגבלויות את האפשרות לחוות את האתרים הדתיים וההיסטוריים במקום. בחוברת מפורטים חמישה סיורים הכוללים רקע היסטורי ומידע לגבי הנגישות בכל אתר, וכן פירוט המקומות בהם נדרש סיוע נוסף למטיילים.

אמנם מלונות היוקרה בירושלים הינם מלונות כשרים ולאור זאת נטולים כל סממן נוצרי, אך במלונות ממילא ומצודת דוד ארגנו לאורחים, המורכבים ברובם ממשפחות עם ילדי בר/בת מצווה, תוכנית מיוחדת שכוללת סיורים מודרכים ברחבי העיר והפעלה מלאה של הבריכות המחוממות במהלך כל חודש דצמבר.

חופשות חג מולד באירופה

תקופת חג המולד נאה מאין כמוה לבילוי חופשה באירופה: עצי אשוח מקושטים, תאורת רחוב צבעונית ושווקים חגיגיים. למרות מזג האוויר הקר, האווירה החגיגית שלפני חג המולד והסילבסטר הינה חוויה מיוחדת שכדאי לחוות. חברת "איזי גו" מציעה מספר חבילות לתקופה זו, ביניהן:

ברצלונה:

ברצלונה מציעה בתקופת חג המולד יריד ענק עם מיטב הדוכנים, הפריטים והמתנות. היריד בשמו המקורי –  Fira de Santa Llúcia הוא אחד הירידים הידועים בברצלונה, בתקופת חג המולד היריד הופך להיות צבעוני וחגיגי במיוחד. פתוח בכל יום בין השעות 10:00 – 20:30.

שדרת הראמבלס בברצלונה, ספרד. (צילום: עירית רוזנבלום)
שדרת הראמבלס בברצלונה, ספרד. (צילום: עירית רוזנבלום)

מחיר חבילה לשלושה לילות בין ה-20-24 בדצמבר על בסיס לינה וארוחת בוקר קונטיננטלית במלון סיטי פארק הוטל סיינט ג'אסט 4* – 602 דולר לאדם בחדר זוגי (כולל העברות); חבילה של ששה לילות בין ה-20-26 בדצמבר על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון טרוולוג' לוספיטלט 3* – 763 דולר לאדם בחדר זוגי (כולל העברות).

לונדון:

מעבר לאווירה החגיגית, חודש דצמבר מציע מגוון משחקי כדורגל של הליגה האנגלית וכך ניתן לשלב חופשה של שופינג, טיולים וספורט. משחקים לדוגמא בתקופה זו: ווסטהאם-ארסנל, טוטנהאם-סטוק סיטי, צ'לסי-ליברפול ועוד.

מחיר חבילה של שלושה לילות בין ה-22-25 בדצמבר, על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון הולידיי אין קינגס קרוס 4*  – 905 דולר לאדם בחדר זוגי; חבילה של שלושה לילות בין ה-22-25 בדצמבר  ע"ב לינה וארוחת בוקר במלון קינג 2* – 834 דולר לאדם בחדר זוגי.

פראג:

בחודש דצמבר כיכרות העיר ורחובותיה מתקשטים ברוח החג ודוכנים רבים מציעים מאכליים מסורתיים ומשקאות, עצי אשוח מקושטים ושוק מרכזי בכיכר העיר העתיקה. תפאורה מושלמת ורומנטיקה במיטבה. מחיר חבילה לשלושה לילות בין ה-25-28 בדצמבר על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון  DUO 4* – 495 דולר לאדם בחדר זוגי. (החבילה כוללת העברות).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן