Skip to content

שני תושבי מג'דל שאמס הואשמו בעבירות נגד ביטחון המדינה

אחד מהשניים חצה את הגבול לסוריה במטרה להירתם ללחימה לטובת צבאו של אסד ונחקר על ידי המודיעין הסורי. הנאשם השני סייע לו לחצות את גדר הגבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני צעירים דרוזים, תושבי מג'דל שאמס ברמת הגולן, הואשמו הבוקר (שישי) בבית המשפט המחוזי בנצרת בעבירות נגד ביטחון המדינה. נגד השניים הוגשו שני כתבי אישום חמורים בידי פרקליטות מחוז הצפון, באמצעות  עו"ד אורית קורין.

כתב אישום אחד הוגש נגד ראפת בן חמד אל חלבי, בן 28, תושב מג'דל שמס, המייחס לו מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעות לאויב, יציאה שלא כדין מישראל, פגיעה ברכוש והסתייעות ברכב לביצוע פשע. כן הואשם במתן סעד למסתנן. כתב אישום שני הוגש נגד חברו, מוחמד רומיה, בן 24, ממג'דל שמס, אשר סייע לו לחצות את הגבול לסוריה. כתב האישום המייחס לו עבירות נגד ביטחון המדינה בגין חיפוי על עבירה ואי מניעת פשע.  

תחילת הסיפור בליל שישי, 20 בספטמבר השנה, כאשר כוח של צה"ל הוקפץ לגדר המערכת לאחר התראה על פגיעה בגדר החשמלית. הכוח שהגיע למקום זיהה פרצה שנפערה בגדר ועקבות של אדם שחדר דרכה לתוך סוריה. בצה"ל שללו את אפשרות החדירה לתוך ישראל ובשלב זה הועברה החקירה לכוחות הביטחון ולשב"כ. 

על פי עובדות כתב האישום, באותו לילה, סמוך לשעה 00:30, יצאו אל חלבי ורומיה לכיוון גדר המערכת בגבול בין ישראל וסוריה. אל חלבי אמר לחברו כי בכוונתו לחצות את הגבול לסוריה ולהצטרף לצבאו של אסד. הוא אף הציע למוחמד להצטרף אליו, אך חברו סירב. סמוך לשעה 01:00 הגיעו השניים לגדר הגבול. אל חלבי  מסר לרומיה את מכשיר הפלאפון הנייד שלו וביקש ממנו להחזיר את הרכב ואת הפלאפון למשפחתו במג'דל שמס. הוא התקרב אל גדר המערכת, חתך את גדר התיל  והסתנן לתוך סוריה. חברו לקח את הרכב והמכשיר הסלולרי ושב לכפר.

אל חלבי הגיע לכפר חדאר ופגש שם בחבר נהפייסבוק שהמתין לו שם. החבר הודיע על בואו למנגנון המודיעין הסורי ושם הוא נחקר ע"י חוקרי המודיעין והתבקש לספק מידע בנושאים שונים הקשורים לישראל. כך הוא עשה ביודעו כי בכך הוא מסייע ותורם למודיעין הסורי.

אל חלבי נחקר בסוריה על אודות המתנגדים למשטר אסד במג'דל שמס ומסר לחוקר שמות של מתנגדים, וכן הראה תמונות שלהם. הוא נשאל על הגדר החדשה המפרידה בין ישראל לסוריה, על סיורי צה"ל ליד הגדר, עמדות צבאיות בכפר, היחס של השלטון בישראל לתושבי הגולן ועוד. ב-17 בנובמבר הוא החליט לחזור לישראל. הוא הגיע לגדר המערכת ושם נעצר על ידי כוחות הביטחון. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצר השניים עד תום הליכים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן