Skip to content

נעולות עליהן

רגע לפני שגנרל חורף נוחת בישראל, החלטנו לבדוק מה נחת בחנויות. לפני שאתן עושות סדר בארון הנעליים, קבלו את ה"מאסטים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לנעליים שמור מקום של כבוד בארונה של כל אישה וכמעט לכל אחת יש סיפור על זוג נעליים. הנעליים הפכו מזמן לחלק בלתי נפרד מטוטאל לוק מושלם. גם מהפכת הצבעים וההדפסים השולטת בארון הבגדים השתלטה על ארון הנעליים.

מה תנעלו בחורף הזה?

מגפיים: מגפיים ומגפונים הפכו מזמן לשליטים הראשיים בארון הנעליים שלנו והמגמה נמשכת גם החורף הזה. מגפונים בגובה הקרסול ובגובה שלושת רבעי, מגפיים קלאסיים באורך הברך, מגפי בוקרים ומגפי אופנוענים.

נעלים

נעליים: נעלי עם חרטום שפיץ או עגול, נעלי סירה, נעלי מוקסין, נעלי קולג' – גראנג'. הסגנונות מככבים בנעלי עקב, פלטפורמה או שטוחות.

נעלים

צבעים: שחור, חום, אפור, ירוק בקבוק, קאמל, זהב, ברונזה, כסף,  אדום, בורדו, סגול וכל גווני פירות היער.

הדפסים: דפוסי חיות נמר, נחש, קרוקודיל.

נעלים

איבזורים: פרווה סינטטית, אבזמים, אבני סברובסקי, רקמות, קישוטי קרושה, פאייטים, פפיונים, ניטים.

נעלים

חובבות מותגים יכולות למצוא את המותגים המובילים ברשת "54  FACTORY". מי שרוצות להיות עדכניות אך לא רוצות להוציא סכומי עתק, יכולות למצוא את הטרנדים המובילים והעדכניים ברשתות ישראליות כמו TOGO, SCOOP, קליגולה וגלי. חברות אלה מציעות גם מבצעים מיוחדים כך שאתן יכולות להרשות לעצמכן לאמץ את שלל הסגנונות.

נעלים

בנוסף, לצד הקולקציות הקבועות, פתחו חלק מהרשתות חנויות אאוטלט בהן ניתן לרכוש דגמים מעונות קודמות במחירים נוחים.

אם אתן לא מתפשרות על נעלי נוחות, ברשת "קרוקס" כבר מזמן לא מייצרים רק את הנעליים שהפכו לסמל המסחרי שלהן, אלא הכניסו קו נעלי אופנה. מי שלא מוותרת על נוחות, תוכל למצוא ברשת "טבע נאות" נעלי בריאות בלוק קלאסי או ספורטיבי. גם ברשת "קלארקס" יש מבחר נעליים ספורטיביות ואלגנטיות המאובזרות ברפידות רכות המאפשרות הליכה ועמידה למשך שעות.

רשתות אופנה המתמחות בביגוד כמו קסטרו, רנואר, TWENTYFOURSEVEN; , Forever 21, H&M, ספרינגפילד ועוד, השכילו להבין שנעליים הן אביזר הכרחי והן מציעות ללקוחות נעליים אופנתיות כחלק מהקולקציה.

נעלים

מתי הנעליים נכנסו לחיינו?  הנעליים הראשונות בהיסטוריה היו נעלי הפאטן – נעלי עור עם עקב פלטפורמה משעם, שנעלו גברים ונשים בני המעמד הגבוה. ההגבהה נועדה להגן על שולי הבגדים שלא יתלכלכו.

בסביבות המאה ה-15, שודרגו הנעליים לנעלי צ'ופין – נעלי העקב הראשונות שנעלו נשים. בוונציה הן הפכו לסמל סטטוס. בשנת 1430 אסרה מועצת העיר בחוק לנעול את נעלי הצ'ופין.

ביוון וברומא העתיקה שחקני תיאטרון נעלו נעלי עקב כדי להדגיש את הבדלי המעמדות של הדמויות. סברה נוספת גורסת כי העקבים נועדו להגביה את הקצבים שלא ילכלכו את שולי בגדיהם בדם החיות.

קתרין דה מדיצ'י, אשתו של המלך הנרי השני, ביקשה בשנת 1953 מהסנדלר האישי שלה שיעצב לה נעליים עם עקבים גבוהים בעקבי הרגליים, בניגוד לפלטפורמה. הנעל הייתה פופולרית בקרב בני האצולה הצרפתית. המהפכה הצרפתית סימנה את קץ נעלי העקב שהיו מזוהים עם בני המעמד הגבוה.

ההיסטוריה מלמדת גם כי מקור נעלי העקב היה במצרים העתיקה בשנת 3,500 לפנה"ס. שם שימשו נעליים עם סוליה גבוהה את כוהני הדת, שהשתתפו בטקסים דתיים בתקופת הרנסנס. העקבים חזרו בסוף המאה ה-19, וכל השאר היסטוריה. תקופת המהפכה התעשייתית סימנה את המעבר מייצור נעליים בעבודת יד לייצור תעשייתי שהוזיל משמעותית את מחיר הנעליים. במאה ה- 20 נוספים דגמים ועיצובים שמקוטלגים לנעלי עבודה, נעליים ליומיום ונעלי ערב.

נעלים

אם נעלי עקב הן מחוץ לתחום עבורכן, תודו לרוז רפטו, מייסדת מותג "רפטו" שעיצבה נעליים לבנה רולנד פטיט, שהיה רקדן וכוריאוגרף. השחקנית בריגי'ט ברדו אהבה את הלוק ובקשה מרפטו שתעצב עבורה נעליים רגילות שתיראנה כמו נעלי הבלט.  את הנעליים נעלה ברדו בסרט "ואלוהים ברא את האישה". חנות "רפטו" שנפתחה בסוף שנות ה-50 הפכה למותג על. כשהשחקנית אודרי הפבורן הצטלמה לסרט "חופשה ברומא", היא ביקשה ממעצב הנעליים סלבטורה פראגאמו שיעצב עבורה נעליים. פארגאמו עיצב להפבורן נעליים בהשראת נעלי הבלט. בהמשך עיצב פראגאמו נעלי בובה עם עקבים נמוכים שנקראו "עקבי סברינה", על שם הסרט המיתולוגי בו השתתפה הפבורן – "סברינה".

לשחקניות הוליווד נוספות היה פטיש לנעליים: מרלין מונרו אמרה שהיא לא יודעת מי המציא את העקבים אבל הגברים חייבים לו הרבה; מספרים שמונרו ושלי וינטרס נהגו לגנוב נעליים מחדרי ההלבשה של האולפנים;  לג'ואן קרופורד היו  300 זוגות נעליים; ג'יין מנספילד ומרלן דיטריך הסתפקו ב- 200  זוגות נעליים כל אחת; מנספילד ודיטריך העדיפו נעליים בסגנון גברי וכמוהן היו קתרין הפבורן וגרטה גארבו; אודרי הפבורן אהבה נעליים שטוחות שהיו מזוהות איתה, כמו גם ג'קלין קנדי אונסיס; השחקנית שרה ג'סיקה פרקר התפרסמה בסדרת הטלווזיה "סקס והעיר הגדולה" בזכות חיבתה הגדולה לנעליים, ובמיוחד אלה בעיצוב מנולו בלאניק. לאנה דלה רוסו, עורכת אופנה ויועצת קריאטיבית במגזין "ווג יפן" יש אוסף של כ-4000 זוגות נעליים. לטענתה, נעליים הם התבלינים של הבגדים.

* * *

צילומים: יח"ץ, שי יחזקאלי, ישראל כהן, שרבן לופו, עידן לביא, איתן טל, קית גלסמן, הנץ אנד מוריץ, עמירם בן ישי, אלעד חיזקי, אודי דגן, אבי ולדמן ודן לב.
קולאז'ים: רונית מטיאס.

[related-posts title="עוד על נעליים:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן