Skip to content

הפגנות ברחבי הגדה המערבית עם תמונתו של מנדלה

ברחבי הגדה המערבית נערכו אתמול הפגנות נגד הכיבוש. להבדיל מסמלי ההפגנות הרגילים, הפעם נשאו המפגינים את תמונותיו של המנהיג האפריקני שהלך לעולמו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

12 פלסטינים נפצעו ואחד נעצר במהלך יום שישי, כשהפגינו נגד הכיבוש הישראלי. במהלך ההפגנות הם נשאו את תמונתו של נלסון מנדלה, הנמהיג המסמל את סיום הדיכוי בדרום אפריקה. ההפגנות נערכו אחר הצהריים בשלושה מוקדים עיקריים: בילעין, אל-מסארה שבבית לחם, קדום ונבי סלאח.

חייל מול מפגין בבילעין (צילום: סוכנות מען)
חייל מול מפגין בבילעין (צילום: סוכנות מען)

בכפרי הגדה המערבית התנוססו תמונותיו של מנדלה על קירות, גגות ובחצרות הבתים. הפלסטינים אימצו את התפיסה המקובלת ברבות ממדינות העולם, כי לאחר ביטול שלטון האפרטהייד בדרום אפריקה, ישראל מנהלת מדיניות של אפרטהייד ביחסה לפלסטינים.

ההפגנה בבילעין התקיימה במסגרת ההפגנה השבועית של תושבי הכפר נגד גדר ההפרדה החוצצת ביניהם לבין שטחיהם החקלאיים. כתריסר מפגינים נפגעו משאיפת גז מדמיע ואחד מהמפגינים, עבדול קאדר אבו ראמה, בן 20, נעצר. בכפר אל מאסארה, הסמוך לבית לחם, צעדו מפגינים ממרכז הכפר לאורך הרחוב הראשי כשהם נושאים את תמונותיו של מנדלה. את ההפגנה ארגנה הוועדה העממית נגד גדר ההפרדה. המפגינים הקריאו משיריו של המשורר המצרי אחמד פואד נג'ים. חבר הוועדה העממית, חסאן ברג'ייה, אמר כי "המהפכה הפלסטינית שאבה את כוחה ממהפכות אחרות בעולם ובמיוחד מזו שהנהיג נלסון מנדלה בדרום אפריקה".

 

חייל מורה לפלסטיני להסיר את תמונות מנדלה (צילום: סוכנות מען)
חייל מורה לפלסטיני להסיר את תמונות מנדלה (צילום: סוכנות מען)

בקדום נפצעו שניים ורבים נוספים סבלו משאיפת גז מדמיע בעת שהתעמתו עם כוח צה"ל בהפגנה בכפר. שני הפצועים, נסאר ברהאם ובאשר איתאווי, בני 43, נפגעו מפצצות גז שפגעו ישירות בגופם. המפגינים מחו גם כנגד ניסיונות השתלטות ישראל על מסגד אל אקצה בירושלים, לדבריהם.

בנבי סלאח התקיימה הפגנה לציון יום השנה השני למותו של תושב הכפר, מוסטפה תמימי, שנהרג לאחר שנפגע בהפגנה ב-2011. המפגינים, ברובם נשים וילדים, נשאו את דגלי פלסטין ונבלמו בידי צה"ל ביציאה מהכפר.

במקביל אירעו התפרעויות באזור הר הבית לאחר תום תפילות הצהריים במסגד אל אקצה. מפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון. משטרת ירושלים פרצה לתוך רחבת הר הבית, עצרה שני מיידי אבנים וההפגנה פוזרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן