Skip to content

הורים ומורים נגד שטיפת מוח בסיורי "מורשת אבות" בחברון ודומיה

הכרזתו של שר החינוך על מסע חינוכי לחברון, מעוררת מחאה בקרב הורים ומחנכים. מדובר בשטיפת מוח, אומר הורה מוטרד ואילו מורה דרומית שואלת: מדוע לא מגיעים לבאר שבע, במסגרת מסעות בראשית? הרי שם החל הכל. לא בחברון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכרזתו של שר החינוך על מסע חינוכי לחברון, מעוררת מחאה בקרב הורים ומחנכים. מדובר בשטיפת מוח, אומר הורה מוטרד ואילו מורה דרומית שואלת: מדוע לא מגיעים לבאר שבע, במסגרת מסעות בראשית? הרי שם החל הכל. לא בחברון

 

מאת  נורית קרטן

 250 מורי ישראל חתמו על עצומה נגד. כי הם לא רוצים להיות 'היד המבצעת' של השלטון ושריו. במקרה הזה, של השר המכהן גדעון סער. לא ייפלא שאחרי הנהירה לרבי נחמן מאומן, וקברי צדיקים בפולין, גם כאן בארץ קברים לא חסר. אלא מה, שכחו  שם במשרד החינוך שאברהם אבינו התגורר בבאר שבע. ואליה אף מסע לא מגיע בשיאו. גם לא "מסע בראשית". 

 העצומה באה בעקבות הודעתו של השר הממונה במשרד החינוך,  המודיעה על "מסע לחברון". מסע זה התווסף למסעות שנועדו להכיר את המורשת לידי ישראל.  יש "סיור בנות מצווה" ול"מסע בראשית". בינתיים, מדובר במסע רשות 'לקברי אבות'. 

רפי מיכאלי אבא לבת שתים עשרה ממש כועס. בתו לומדת בבית ספר ממלכתי. לא דתייה. "בשנה שעברה היה פרויקט כזה של עמותת 'בראשית'  ששייכת לעמותת אלע"ד, בבית ספר של הבת שלי ברמת גן. זה היה סיור לבנות מצווה. עם ההורים".

מיכאלי, ירושלמי במקור, שמח שיש סיור שכזה, הוא בעד טיולים בירושלים. אבל ירושלים שלו היא לא ירושלים של המסעות החינוכיים. המציאות הייתה שונה: " היינו בסיור בירושלים שכלל גם סיור בעיר דוד ואז מפגש בהתנחלות של אלע"ד בסילואן. עם מצגת ומוזיקה שלא היו מביישים כת מיסיונרית. בסוף הסיור בסילואן, ניגנו באורגן שירי שלמה המלך. הציגו מצגת של שקופיות בית המקדש, ויד של תינוק בתוך יד של ניצול שואה עם מספר על היד…כאילו שאנחנו עברנו את השואה וכעת גואלים את הארץ. זה היה בתשע בערב. מוסיקה כמו באיזו כת. כמו שטיפת מוח. כל כך דרמטי. עם אימאז'ים קיצוניים."

למיכאלי זה נראה בבירור כמו "שיטתיות ציונית דתית קיצונית. אני רוצה שילדי ישמעו את כל הצדדים. לא רק את איתמר בן גביר. אלא גם את החיילים 'שוברי שתיקה'. אני רוצה שהילדים שלי יוכלו להחליט, אחרי שישמעו מגוון דעות. למסע בראשית אני לא מוכן שהבת שלי תצא."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן