Skip to content

הצעת אלשטיין ובן משה זכתה ברוב של 75%. דנקנר לא מוותר

הצטרפותו של בנק לאומי לתמיכה בהצעתם של אלשטיין ובן-משה הקפיצה את אחוז התמיכה ל-75% הדרושים. דנקנר: "הכותרות על העברת השליטה באי.די.בי מוקדמות. ספירת ההצבעות וההליך המשפטי כולו עדיין לא הסתיימו". הדיון בהצעת ההסדר יתקיימו בבית המשפט ביום א' הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אדוארדו אלשטיין. מתקרב לקבלת השליטה?
אדוארדו אלשטיין. מתקרב לקבלת השליטה

ההצעה של אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה זכתה הערב ברוב של 75% באסיפת הנושים, וגברה בכך על ההצעה של דנקנר-גרנובסקי. הזכייה ברוב הנדרש של 75% הושגה בסיבוב השני של ההצבעות, כאשר בנק לאומי תמך בהצעת אלשטיין-בן משה. 

התוצאות ימסרו מחר לבית המשפט

מחר אמור להגיש המשקיף לבית המשפט את תוצאות ההצבעה של אסיפת הנושים. ביום רביעי יוגשו לבית המשפט ההתנגדויות וביום א' הבא יתקיים דיון בהסדר החוב של אי.די.בי בלשכתו של השופט איתן בורנשטיין בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

היה זה יום דרמטי. את אסיפת הנושים פתח המשקיף חגי אולמן שאמר: "התחרות הטיבה עם הנושים ואנחנו נמצאים היום במצב שכל עיכוב נוסף יוריד אותנו מפסגת ההר ויפגע בנכס הבסיס – אי.די.בי פתוח". הוא הודה לשתי הקבוצות שהשתתפו בתחרות, שלדבריו הביאה לתוצאה שלפני חודשיים אף אחד לא חשב עליה.

בנק לאומי הקפיץ את התמיכה ל-75%

בסיבוב ההצבעות הראשון זכתה ההצעה של אלשטיין ובן משה בקצת יותר מ-70%. אבל כבר אז היה ברור כי הקבוצה הזאת אמורה לזכות ברוב הדרוש, מאחר שבנק לאומי אמור להצטרף בסיבוב השני לתומכים בהצעה. מוקדם יותר מסר דירקטוריון בנק לאומי, כי בסיבוב הראשון הוא ימנע מלהצביע איזו הצעה מועדפת, אבל הוסיף, כי הוא יצטרף בסיבוב השני להצעה שתזכה במספר הקולות הרב ביותר בסיבוב הראשון. הבנק עמד בהבטחתו ובסיבוב השני הצביע בעד הצעת אלשטיין ובן משה, ולאחר הצטרפותו עברה התמיכה בהצעתם את 75% הדרושים.

התנגדויות

נוחי דנקנר
אני מאמין שטרם נאמרה המילה האחרונה. נוחי דנקנר

ההצבעה מסמנת אומנם, כי השליטה באי.די.בי יוצאת מידיו של נוחי דנקנר ועוברת לקבוצת אלשטיין ובן משה. אבל עד לקבלת האישור הסופי בלשכתו של איתן בורנשטיין ביום א' הבא, עדיין צפויים להיאמר ההתנגדויות לתוצאות ההצבעה. בין היתר, באמצעות אמצעים משפטיים.

בעקבות כך מסר נוחי דנקנר את התגובה הבאה: "הכותרות על העברת השליטה באי.די.בי מוקדמות. ספירת ההצבעות וההליך המשפטי כולו עדיין לא הסתיימו. צריך לזכור שרק לפני כשבועיים הייתה הצבעה שבה הובלנו ברוב עצום, ואני מאמין שטרם נאמרה המילה האחרונה והתוצאה הסופית תהיה שונה".

לעומתו, מסר בתגובה בן משה: "אנחנו הולכים להוביל את אי.די.בי לדרך חדשה. אנחנו מתכוונים להביא ערך לבעלי המניות, לנושים ולצרכן הישראלי".

קשיים צפוים לגנדן וטומהוק

הוצאת דנקנר מהשליטה באי.די.בי תמנע מחברותיו הפרטיות, המחזיקות כיום בשליטה בתאגיד אי.די.בי לקבל דיבידנדים מהתאגיד, שיאפשרו להן לפרוע את חובותיהן הפרטיות. כמו חובה של גנדן לבנק לאומי שכבר הודיע בעבר כי הוא מעמיד אותה לפירעון מיידי. גם הבנק השוויצרי קרדיט סוויס העניק אשראי לחברות הפרטיות של דנקנר – גנדן וטומהוק – בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן