Skip to content

צה"ל החליט לחדש את חיפושיו אחרי גיא חבר

הבוקר הודיע דובר צה"ל כי ראש אגף כוח אדם החליטה להורות על חידוש החיפושים אחר החייל הנעדר זה 16 שנה. החיפושים ייערכו באזור בו נעלם. "לצה"ל חובה ערכית ומוסרית להחזיר כל נעדר צה"ל לחיק משפחתו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל החליט לחדש את החיפושים של החייל הנעדר גיא חבר. בהודעה שפרסם דובר צה"ל נמסר כי "ראש אגף כוח האדם, אלוף אורנה ברביבאי, החליטה באחרונה לחדש את החיפושים באזורים בהם נראה החייל גיא חבר ביום העדרו, מתוך תקווה לגלות ממצאים חדשים שיאירו אור על המקרה".

גיא חבר בכומתת תותחנים (צילום באדיבות המשפחה)
גיא חבר בכומתת תותחנים (צילום באדיבות המשפחה)

בצה"ל מסבירים כי צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו על מנת להביא לפתרון מקרה היעדרותו של החייל ולגלות מה עלה בגורלו. "לצה"ל חובה ערכית ומוסרית להחזיר כל נעדר צה"ל לחיק משפחתו. במהלך השנים נעשו מאמצים רבים לאתר את החייל הנעדר גיא חבר. מאמצים אלו נמשכים גם היום ומתרכזים הן בעניין החקירה, בחיפושים ובסריקות והן במישור המודיעיני", אומרים בדובר צה"ל.

גיא חבר, חייל מחיל התותחנים, נעלם ברמת הגולן ב-17 באוגוסט 1997. הוא נראה לאחרונה בבסיסו באותו בוקר ולאחר מכך יצא ככל הנראה מהבסיס ומאז נעלמו עקבותיו. במהלך השנים נעשו מאמצים שונים לאתרו. משפחתו וגורמי צבא נפגשו עם אנשי הצלב האדום והאו"ם, גורמי ביטחון ודיפלומטיה בארץ וברחבי העולם. למשך תקופה ארוכה הוכרז פרס של עשרה מיליון שקל למביא מידע מוצק על מקום הימצאו. גם ממצאים שונים שנמצאו בערוצי נחל ברמת הגולן התבררו כלא שייכים לחייל.  

עמוד האתר שפתחה המשפחה
עמוד האתר שפתחה המשפחה

בשנים האחרונות טענה אמו רינה שהיא סבורה שהוא חי ומוחזק בסוריה. לטענתה, כי יש מידע המצביע שקיימת אפשרות  כזו. ואכן, בפברואר 2007 הודיע ארגון גרילה סורי, "ועדות ההתנגדות לשחרור רמת הגולן",  כי החייל נמצא בידו. טענה זו לא אומתה על ידי הארגון או במישור המודיעיני מעולם.  

באפריל 2011 ערכה האם סבב פגישות בגרמניה עם בכירים בשירותים החשאיים ועם נציגים מהבונדסטאג, אך לדבריה הובהר לה שבנה אף פעם לא הוזכר בפניהם ואין בידם מידע העשוי לסייע בידה.  בצה"ל לא מפרטים אם יש בידם מידע חדש שהוביל לקבלת ההחלטה על חידוש החיפושים אחרי חבר, אך גורמים צבאיים אומרים שהחלטה כזו לחידוש החיפושים אינה באה אלא על בסיס מידע שמחדש את ההערכה שאפשר לגלות ממצאים נוספים שיחשפו את תעלומת העדרו.

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן