Skip to content

הגנים הבהאים בחיפה בראש אתרי התיירות המבוקרים

כ-7 מיליון איש ביקרו בגנים הבהאים בחיפה מאז שנפתחו לפני כעשר שנים. ב-2011 לבדה ביקרו בגנים 900 אלף איש, יותר מאשר במצדה ובקיסריה.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כ-7 מיליון איש ביקרו בגנים הבהאים בחיפה מאז שנפתחו לפני כעשר שנים. ב-2011 לבדה ביקרו בגנים 900 אלף איש, יותר מאשר במצדה ובקיסריה. למעלה מ- 1.2 מיליון איש השתתפו בסיורים

מאת עירית רוזנבלום

כ-7 מיליון איש ביקרו בגנים הבהאים בחיפה, מאז נפתחו לציבור הרחב לפני עשר וחצי שנים. בשנת 2011 לבדה, ביקרו בגנים 900 אלף איש, לעומת 800 אלף במצדה ו-700 אלף בקיסריה, שנחשבים למובילים בתחום האתרים ההסטוריים.

לדברי דובר המרכז הבהאי, עופר עמר, הנתונים התקבלו מן האתרים עצמם. אולם יש לציין, שההשוואה אינה לוקחת בחשבון את הכותל המערבי, למשל, שהוא מקום ביקור פופולארי ביותר, אך בגלל שאינו בתשלום, קשה לאמוד את מספר המבקרים בו.  בתשובה לשאלה, איך ידוע מספר המבקרים בגנים הבהאים, אם הכניסה היא ללא תשלום, אומר עמר, כי בכל אחת מהכניסות לגן עומדים שומרים המונים את הנכנסים.

הגנים הבהאים בחיפה. באדיבות המרכז הבהאי
הגנים הבהאים בחיפה. באדיבות המרכז הבהאי

 

בשנת 2006, ביקרו בגנים בחיפה 440 אלף איש. מאז הוכפל מספר המבקרים, כאשר רק בשנה האחרונה עלה מספר המבקרים ב-18% בהשוואה למספרם  ב-2010, שעמד על 760 אלף מבקרים.

במהלך העשור האחרון השתתפו למעלה מ- 1.2 מיליון איש בכ- 28,000 סיורים מודרכים בגנים הבהאים בחיפה. הביקור בגנים הבהאים וההשתתפות בסיורים המודרכים הם ללא צורך בתיאום מראש וללא תשלום.

 

זכו בתחרות "שבעת פלאי ישראל"

אומר ראש העיר חיפה, יונה יהב: " המקדש הבהאי והגנים הסובבים אותו, הוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית וזכו במקום הראשון בתחרות 'שבעת פלאי ישראל' של משרד התיירות. לגנים הבהאים תרומה משמעותית מוספת לכלכלת העיר והתיירים הרבים המבקרים באתר נהדר זה מסייעים לשיפור האקלים העסקי".                                                                                                  

התיירות בחיפה בפרט והעיר חיפה בכלל, נהנים מאוד ממספרם הרב של התיירים המבקרים בגנים הבהאים. לאחרונה נבחרה העיר חיפה להשתתף בתחרות בינלאומית של 'שבעת ערי הפלא של העולם'. בתחרות משתתפות ערים מכל העולם והציבור נקרא לבחור את שבע הערים המועדפות עליו. ניתן לבחור עיר אחת מכל מדינה. לשלב הבא והסופי של התחרות, יעלו רק הערים שקיבלו את מספר ההקלקות הרב ביותר.

לכניסה והשתתפות בתחרות "שבעת ערי הפלא של העולם"':

http://cities.new7wonders.com/form/nominate/en

 

 

2 Comments

  1. תרגום מאמרים
    20 בפברואר 2012 @ 8:04

    טוב לדעת! תודה

  2. רונה
    7 בפברואר 2012 @ 1:24

    לא ידעתי שמגפון הוא צינור פרסום חינם של עיריית חיפה. נתונים שאי אפשר לאמת אותם בעצם, ועם כל חיבתי לעיר, בתחרות שבע ערי הפלא משתתפות למשל גם טבריה, באר שבע והס מלהזכיר את העיר/מדינה האהובה-שנואה שלנו, תל אביב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן