Skip to content

נחשפה רשת חברות קש שניצלה רפי שכל

קבלן מנצרת פיתה תושבים רפי שכל וקשיי יום ממגדל העמק לרשום על שמם חברות שגלגלו לכיסו עשרות מיליוני שקלים, בעוד שהם קיבלו ממנו מאות שקלים בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר הוארך בשבוע מעצרו של רוני שחתות, קבלן בניין ועבודות חשמל בן 31 מנצרת, שנעצר אתמול בחשד שהתחמק מתשלום מסים בגין הכנסות של חברות קש שהקים בגובה כ-60 מיליון שקל.

במהלך חקירה שבוצעה על ידי פקיד שומה חקירות חיפה והצפון בנושא חשבוניות פיקטיביות בתיק אחר (אשר גם בו בוצעו היום מעצרים), גילו חוקרי מס הכנסה את רשת החברות של שחתות. על פי הממצאים שנתגלו, נהג שחתות לפתות – תמורת סכומים זעומים ביותר – אנשים קשי יום ממגדל העמק, שיסכימו לרשום עצמם כבעלי המניות של חברות הקש שהקים. בין האנשים היו חרדים ואנשים רפי, שכל מידת מודעותם למעשיהם טרם הובררה, וגם בן-דודו – בישארה שחתות, בן 21, אף הוא מנצרת. החברה שניהל בן-הדוד, ככל הנראה, ביצעה מלבד פעילות פיקטיבית גם פעילות עסקית אמיתית, ואף הוא הובא היום להארכת מעצר בחשד להעלמת הכנסה של כ-9 מיליון שקלים, שנצברה בשנה וחצי שחלפו.

"גלגול חשבוניות פיקטיביות"

רוני שחתות חשוד בכך שהציג את עצמו כשכיר בחברות, שהיו קיימות לזמן קצר בלבד ולא ביצעו פעילות עסקית אמיתית, אך בפועל הוא היה הרוח היה מאחורי פעילותן שהתמצתה ב"גלגול" חשבוניות פיקטיביות בין כל חברות הקש שניהל במטרה להתחמק ממס. לבסוף, נהג לפרוע את ההמחאות שקיבל מלקוחות – הכנסות שהסתכמו בכ-60 מיליון שקל מאז 2010, באמצעות נותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים) על מנת שלא ניתן יהיה לאתר את הכסף.

כאמור, מעצרו הוארך היום בשבוע על ידי השופטת מירב קלמפנר נבון מבית משפט השלום בחיפה. מעניין לציין, כי בית המעצר לא זר לשחתות, שבשנת 2006 הורשע בעבירות מס ונכלא לחמישה חודשי מאסר בפועל, נוסף לעונש מאסר על תנאי שהושת עליו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן