Skip to content

תעריפי המים יופחתו החל מינואר ב-5%

תעריף המים יהיה 8.8 שקלים לקוב מים, עד למכסה של 7 קוב לחודשיים לנפש, במקום 9.26 שקלים היום. מעל מדרגת מכסה זו המחיר יהיה 14.16 שקלים לקוב, במקום 14.91 שקלים היום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת רשות המים החליטה להפחית בכ-5% את תעריפי המים, החל מ-1 בינואר 2014, והפחתה נוספת תיכנס לתוקף ב- 1.01.2015. ההפחתה הצפויה גדולה יותר מהודעת רשות המים לפני כחודש, אז פורסם כי צפויה הורדת תעריפים בשיעור של כ-3%.

פנים מתקן ההתפלה בפלמחים
פנים מתקן ההתפלה בפלמחים

מתחילת ינואר הקרוב יוזל תעריף המים והוא יהיה 8.8 שקלים לקוב מים, עד למכסה של 7 קוב לחודשיים לכל נפש, במקום 9.26 שקלים היום. צריכה מעל מדרגת המכסה הראשונה תעלה 14.16 שקלים לקוב, במקום 14.91 שקלים היום.

ירידה מצטברת של 11.5%

מרשות המים נמסר, כי הקטנת התעריף בכ-5% בולט במיוחד לאור העליות בתעריפי החשמל, והעלייה בכמויות המים המותפלים בשנה הבאה. העלייה בתעריפי החשמל ורכישת מלוא כמויות המים המותפלים לשנה הבאה היה תורם לעליית התעריף בכ-6.5%, כך שמעשית התייעלות משק המים באה לביטוי מבחינת הצרכן כשוות ערך לירידה מצטברת של כ- 11.5% בתעריף המים.

מהלך הורדת התעריפים הוא במקביל לפעולת רשות המים, משרד האנרגיה והמים ומשרד האוצר , המחייבים את תאגידי וספקי המים להתייעלות נוספת, תוך צמצום מספר התאגידים, במטרה להמשיך ולהקטין את עלויות משק המים.

"רפורמות מקצועיות"

"מהלך זה יוביל לבשורה של ממש למשק המים והביוב בכללותו, ולצרכני המים והביוב בפרט, והוא מתאפשר בעקבות הרפורמות המקצועיות שביצעה הרשות, רפורמות שייצבו את משק המים. אני משוכנע שגם בשנה הבאה נוכל לקדם התייעלות נוספת של כל הגורמים במשק המים ולהביא להקטנה נוספת של התעריף לצרכן. המדובר בהיפוך מגמה. הוזלת מחירי המים הוא צעד נוסף בפעולות הרשות בתקופה האחרונה שמטרתם להקל על ציבור הצרכנים ולשפר את רמת השירות שהצרכן מקבל תמורת המחיר שהוא משלם", אומר מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר.

"אני ממשיך במה שהבטחתי בתחילת כהונתי להוזיל את מחיר המים לצרכנים. הוזלה זו מצטרפת להוזלת המים הקודמת ומדובר בהוזלה מצטברת בסך 5 אחוזים. זה נדבך נוסף בהוזלת יוקר המחיה ונמשיך במגמה זאת בזמן הקרוב בענפים השונים", אומר שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום.

"זהו צעד נוסף להפחתת יוקר המחיה. הרפורמה לצמצום מספר תאגידי המים הביאה להפחתת תעריף המים ב-5% החל מינואר הקרוב. נמשיך לפעול כדי להקל על מעמד הביניים ולהמשיך להוריד את מחירי המים", אומר שר האוצר יאיר לפיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן