Skip to content

גידול שנתי של 48% ברכישת רכב חשמלי עד 2020

כך פירסם מכון המחקר הבריטי ABI. עורכי המחקר צופים שינויים הכוללים מחיר זול יותר של כלי הרכב החשמליים, גידול במגוון דגמי הרכב והחשוב מכל, שיפור משמעותי בביצועים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ABI Research פרסם לאחרונה תוצאות מחקר שערך ובו צפי של גידול מ-150,000 מכוניות חשמליות שנמכרו בשנת 2013 למכירות של 2.36 מיליון מכוניות חשמליות חדשות בשנת 2020, ללא כלי רכב היברידיים ודומיהם.

עורכי המחקר מציינים שעד כה מכירות בקטגוריית ה-EV לא היו הצלחה עקב מגוון קטן של כלי רכב חשמליים, מחיר גבוה, טווח נסיעה קצר, מהירות מוגבלת, זמן טעינה ארוך ומחסור בנקודות טעינה במרחב הציבורי.

בשנה שחלפה רואים עורכי המחקר שינויים הכוללים מחיר זול הרבה יותר של כלי הרכב החשמליים, גידול במגוון דגמי הרכב והחשוב מכל, שיפור משמעותי בביצועי הרכב החשמלי.

פיז'ו ION חשמלי (צילום דני בר)

במחקר מוצאים עורכיו כי רכב חשמלי הוא כבר לא רק משאת נפשו של אדם עם מודעות גבוהה לאיכות הסביבה ולמחבקי עצים וירוקים. כניסת ב-מ-וו, דיימלר ופולקסווגן למגרש המכוניות החשמליות הוא סימן חשוב לכיוון הגידול בקטגוריה זו.

שימוש בטכנולוגיות חדשות (מערכות אלחוטיות, רכב אוטונומי ועוד) ובחומרים מרוכבים קלי משקל תורם גם הוא לסיכויים הגדלים של רכב חשמלי.

התמיכה הממשלתית בתעשיית הרכב החשמלי וברוכשי הרכב החשמלי בהטבות מס מצד אחד ובחברות המציעות תשתית טעינה חשמלית כמו גם העדפה במסלולי נסיעה מהירים, אזורי חנייה חינם ועוד תורמים לעידוד רכישת רכב חשמלי ולהעדיפו על פני רכב בעל מנוע בעירה פנימית רגיל ומזהם.

טכנולוגיות עתידיות שאמורות להצטרף בעתיד הקרוב לתחום הרכב החשמלי, כמו טעינה אלחוטית של מצברי הרכב, קשר אלחוטי עם ביתו של בעל הרכב, מסלולי רכב מותאמים לטכנולוגיה של הרכב החשמלי ועוד יתרמו גם הם לגידול ברכישות EV.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן