Skip to content

מצנע: "מוכן לוותר על אריאל תמורת שלום"

אם נראה שהשיחות על הסכם השלום אינן מתקדמות, נצטרך להחליט על פרישה מהממשלה – וזה יקרה בחודשים הקרובים", כך אומר ח"כ עמרם מצנע (התנועה). "אני מקווה, ש'הבית היהודי' יפרשו בהקדם מהקואליציה. אם נראה שתהליך השלום מתקדם, ניתן יהיה לצרף במקומם את מפלגת העבודה ולקבל גם תמיכה של מפלגות אחרות כגון מרצ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מוכן לוותר על אריאל תמורת שלום". כך אומר חבר הכנסת עמרם מצנע. ח"כ מצנע – שהתארח בסוף השבוע בערב הראיונות "סוגרים שבוע" עם העיתונאי ירמי עמיר, ב"בית בלב – בית אילדן" בקריית מוצקין. מצנע הטיל ספק ביכולתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחתום על הסכם שלום עם הפלסטינים. "לדעתי, נתניהו רוצה שלום", אמר מצנע, "אולם הוא מציב תנאים בלתי אפשריים כדי שיהיה שלום". מצנע גם תקף את בזבוזי הכספים של משפחת נתניהו.

בתשובה לשאלה מהי מפת השלום שלו, ועל אילו שטחים יסכים לוותר, השיב ח"כ מצנע: "השלום צריך להתבסס על גבולות 67' עם שינויים קלים. אני מוכן לוותר על אריאל תמורת שלום. היא אינה נמצאת במסגרת השטחים שעלינו להשאיר בגבולות מדינת ישראל לאחר חתימה על הסכם שלום".

"גבולות 67 עם שינויים קלים". עמרם מצנע (צילום: אתר הכנסת)
"גבולות 67 עם שינויים קלים". עמרם מצנע (צילום: אתר הכנסת)

מצנע, חבר מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני, התייחס להתקפות האחרונות של ראשי "הבית היהודי" על לבני, שעומדת בראש המו"מ עם הפלסטינים: "אני מקווה, ש'הבית היהודי' יפרשו בהקדם מהקואליציה. אם נראה שתהליך השלום מתקדם, ניתן יהיה לצרף במקומם את מפלגת העבודה ולקבל גם תמיכה של מפלגות אחרות כגון מרצ".

על הסיכוי שמפלגתו, "התנועה", תפרוש בקרוב מהקואליציה אם תהליך השלום ייתקע, אמר מצנע: "אם נראה שהשיחות על הסכם השלום אינן מתקדמות, נצטרך להחליט על פרישה מהממשלה – וזה יקרה בחודשים הקרובים".

מצנע אמר שלמרות המצב הוא אופטימי ותלה תקוות רבות בפעילותו הנמרצת של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להביא את שני הצדדים לחתימה על הסכם שלום.

עמרם מצנע וירמי עמיר
מטיל ספק ביכולתו של נתניהו לחתום על הסכם. עמרם מצנע וירמי עמיר

1 Comment

  1. יוא"ב
    15 בדצמבר 2013 @ 12:25

    מצנע מוכן לוותר על אריאל ואנו מוכנים לוותר על מצנע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן