Skip to content

"פרויקטים רבים בארץ יוצרים רצף גדול של פיתוח"

אמר שר התחבורה באסיפה הכללית של התאחדות בוני הארץ. לדבריו, צריך לפזר עוד יותר את ביצוע העבודות ושיותר קבלנים ישתתפו בתהליכים ולא רק 2-3 קבלנים. נסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ: "אנו זרוע הביצוע שלך, תדאג שישלמו לנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נסים בובליל נשיא התאחדות בוני הארץ
נסים בובליל נשיא התאחדות בוני הארץ
שר התחבורה ישראל כץ
שר התחבורה ישראל כץ

"התאחדות בוני הארץ היא גוף מרכזי שסולל ובונה. יש לרכז מאמץ כדי לאפשר לכם לקבל יותר אשראי מהבנקים. צריך לפזר עוד יותר את ביצוע העבודות ושיותר קבלנים ישתתפו בתהליכים ולא רק 2- 3 קבלנים. צריך לסייע לקבלנים הקטנים שיוכלו לעבוד. השיטה שלי היא להוריד גשם. גשם של פרויקטים ועבודות. כשנכנסתי לתפקידי התחלתי בתנופת פיתוח. יש פרויקטים רבים בכל הארץ שיוצרים רצף גדול של פיתוח והכל תחת במסגרת של חיבור הנגב, הגליל וירושלים. בשבוע הבא אני וראש הממשלה הולכים לחנוך את תחנת הרכבת בשדרות. שהוא אירוע היסטורי, כי ניתן יהיה להגיע משם ב-54 דקות לתל אביב", אמר היום שר התחבורה, ישראל כץ בנאומו באסיפה הכללית של התאחדות בוני הארץ.

לדבריו, בשנה הקרובה יחלו לפעול תחנות הפריפריה בדרום בעוד פחות משנתיים תצא רכבת העמק לדרך. כביש 1 מורחב גם הוא בימים אלו והנגישות תהיה טובה יותר והחיבור לעיר הבירה יהיה קבוע.

שינוי משמעותי

השר ציין עוד, כי "ישנו שינוי משמעותי במדינת ישראל בתחומי הרחבת התשתיות, בניית שדות תעופה ושדרוג נתב"ג, שיפעל ביכולת תכולה גדולה יותר ולראשונה יהיה שדה תעופה אזרחי מתמנע ליד אילת ואנו מתכוונים לסיים את בנייתו עד 2016.

השר הסביר כי נסיעה ברכבת נמשכת 32 דקות מקריית גת לתוך תל אביב. "כך שתוכלו לבנות שם ללא חשש, גם מאשקלון ומאשדוד מדובר על סדר גודל של 35 דקות לערך. כך נוצרת מציאות שמותחת את אזורי הביקוש של פיתוח הבנייה. על מדינת ישראל לתת את הכלים כולל נושא האשראי על מנת לאפשר בנייה ופיתוח תשתיות".

"צריך חזון"

לדברי השר כץ, "עבור פרויקט חיבור מדינת ישראל צריך חזון ולהבין מול מה אנו עומדים וזה אומר להצטרף לאותה רשת של אירועים שאנו מבצעים בימים אלו במדינה. למרות הספקות, בזכות השותפות אתכם הצלחנו להתגבר על קשיים רבים. יש כאן גאווה ישראלית ובזכותכם יש מי שיבצע".

בובליל: השר כץ מושך את רכבת המדינה

"כבוד השר ישראל כץ, אנו רואים בך שר המושך את רכבת מדינת ישראל. אתה כשר התחבורה עושה מהפכה ואנו מודים לך על כך. קירבת את הפריפריה למרכז הארץ. על ידי רכבות וכבישים אפשר לראות בקריית גת מרכז הארץ. כמוה גם ראשון לציון, נס ציונה ובאר יעקב. אלו אזורים אידיאליים לזוגות צעירים וברי השגה. ובכל זאת יש לנו בקשה אחת, אנחנו זרוע הביצוע שלך, תדאג שישלמו לנו" אמר היום נסים בובליל נשיא התאחדות בוני הארץ באסיפה הכללית בפנותו לשרה התחבורה.

הצעת החוק של מוסר התשלומים

לדבריו התאחדות בוני הארץ מברכת את הצעת החוק של מוסר התשלומים והעברתה בקריאה טרומית. "אך יש לדאוג שהקבלנים והעובדים שמבצעים עבודה יום ולילה על מנת לעמוד בתקציבים ובלוחות הזמנים גם יתוגמלו בהתאם. לא יעלה על הדעת שלאחר ביצוע העבודה בזמן ובאיכות הגבוהה ביותר כנדרש במדינת ישראל לא יתקבלו התשלומים ובחשבון הסופי אנו מוצאים עצמנו אל מול שוקת שבורה ונפילה של קבלנים טובים ויעילים שכל חטאם הוא ביצוע עבודות ולקיחת אשראי על מנת לבצע עבודות אלו".

בובליל ציין, כי ממשלת ישראל יוצרת מכרזים סגורים שחייבים לפתוח אותם לכלל העוסקים בענף. "אין שום סיבה שלא לפצל מכרזים. לכולם זכות קיום, אנו כנציגי כלל הקבלנים חושבים שיש לפתוח את המכרזים לכלל העוסקים בענף".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן