Skip to content

הקונים חוזרים לזירה

המשקיעים מעוניינים לנצל את הימים האחרונים של אחת השנים המוצלחות ביותר בשווקים הפיננסיים. מדד ת"א 25 סגר סמוך ל-1330 הנקודות. הדולר מנסה לבסס את מעמדו מעל 3.5 שקלים לדולר. בנק ישראל עדיין עומד על המשמר אך שומר על ניטראליות בינתיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שבוע של מימושים, הקונים החליטו לחזור לזירה. נראה כי המשקיעים מעוניינים לנצל את הימים האחרונים של אחת השנים המוצלחות ביותר שעבר על השווקים הפיננסיים ושלוחים את וול סטריט ליום של עליות שערים.

זירה מקומית

השוק המקומי סגר יום נוסף בעליות שערים נאות. מדד ת"א 25 סגר סמוך ל-1330 הנקודות, בדרך לבחון את אזור ההתנגדות המשמעותית הניצבת ב-1350 הנקודות.

בזירת המט"ח, הדולר מנסה לבסס את מעמדו מעל 3.5 שקלים לדולר. בנק ישראל עדיין עומד על המשמר אך עדיין שומר על ניטראליות. יתכן כי מקבלי ההחלטות בבנק ישראל מעדיפים להמתין לנעילת ישיבת הריבית בארה"ב שבה יודיעו ככל הנראה על צמצום היקף הרכישות וזה למעשה יחזק את השטר הירוק עוד יותר. אם צמד הדולר שקל יצליח לבסס את מעמדו מעל 3.5, הצמד ימשיך לנוע מעלה לכיוון 3.55. שבירה חזרה של 3.5 תעיד על חולשה של הדולר ותוביל למהלך ירידות נוסף אל עבר 3.45. במידה ותרחיש זה יתממש, בנק ישראל יאלץ להתערב על מנת לבלום את התחזקותו של השקל הפוגעת בכלכלה המקומית ואשר תגרום לפיטורים רחבים, בעיקר בענף היי-טק.

זירה בינלאומית

המשקיעים בעולם שומרים על אופטימיות לקראת ישיבת הריבית הקרובה אשר תפתח היום ותנעל מחר. כל הסימנים מעידים על כך שהפד' יודיע על צמצום היקף הרכישות, יחד עם זאת, קיים סיכוי גבוה לכך שיו"ר הפד' ברננקי יעדיף שלא לבצע שינויים בחודש האחרון שנותר לכהונתו ויעדיף לתת למחליפו להחליט בעניין כה גורלי אשר ייקבע את עתידה של הכלכלה הגדולה בעולם.

היום עיני המשקיעים נשואות אל עבר אירופה לקראת פרסום מספר נתוני מקרו משמעותיים: סקר הסנטימנט הכלכלי הנערך ע"י מכון ZEW ומדד המחירים לצרכן. סקר הסנטימנט הכלכלי צפוי לרשום קריאה של 55.3 נקודות לעומת 54.6 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. שיעור האינפלציה צפוי לעלות ב-0.9%. מספר נמוך מכך עשוי להפעיל לחץ נוסף על האירו. נזכיר כי ב הבנק המרכזי של אירופה ביסס את החלטתו להוריד הריבית בעוד 0.25% בשל הירידה ואינפלציה ולכן חשוב מאוד לעקוב אחרי נתון זה.

בזירת המט"ח הבינ"ל, האירו מתחזק מול הדולר אך עדיין לא מצליח לפרוץ את אזור השיא האחרון אשר נקבע מעט מעל 1.38 דולר לאירו. פריצה של רמה זו תוביל להמשך העליות אל עבר 1.4 ואילו כישלון פריצה תצביע על כך שצמד האירו-דולר בונה פסגה לקראת נסיגה חזקה לכיוון 1.35 ומטה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן