Skip to content

5.6 מיליארד דולר נחוצים בדחיפות כסיוע הומניטרי לאזרחי סוריה

כשלושה רבעים מ-22.4 מיליון אזרחי המדינה יזדקקו לסיוע הומניטרי בשנת 2014; האו"ם הודיע אתמול על מבצע גיוס לסיוע הומניטרי הגדול בתולדותיו. נציבת הפליטים של האו"ם, ואלרי איימוס, תיארה את המצב בסוריה כ"אחד המשברים החמורים בהיסטוריה המודרנית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נזקי "אלקסה" בלבנון
נזקי "אלקסה" בלבנון

על פי דו"ח מחקר שפרסמה "ועדת ההצלה הבינלאומית", אוכלוסיית סוריה נמצאת בסכנת רעב. מחירי הלחם זינקו בכמה אזורים ב-500 אחוזים. ארבעה מתוך חמישה סורים אמרו לעורכי המחקר שחששם הגדול ביותר הוא שמזונם יאזל.

בסך הכול מבקש ארגון האומות המאוחדות לגייס 13 מיליארד דולרים למימון פעולות הסיוע ההומניטרי בשנה הבאה. מתוך הסכום שנועד לסוריה, 2.3 מיליארד מיועדים ל-6.5 מיליון אזרחים עקורים בתוך המדינה ו-4.2 לפליטים שנמלטו ממנה למדינות השכנות.

נכון לעכשיו נמצאים בלבנון 838,000 פליטים סורים שהמדינה אינה מאפשרת לבנות עבורם מחנות קבע, 567,000 נמצאים בירדן, 540,000 בסוריה, 207,000 בעירק ו-129,000 במצרים.

רק ביוני הודיע האו"ם על גיוס 5.4 מיליארד דולרים לסיוע בסוריה, אך רק 60% מהסכום גויסו עד כה. "אנו ניצבים בפני מצב נורא שם", אמר נציב האו"ם לפליטים, אנטוניו גוטרס. "עד סוף שנת 2014 מספר אזרחי סוריה העקורים או זקוקים לסיוע הומניטרי יהיה גדול ממספר אלה שאינם. המצב חמור בהרבה מכפי שראינו זה שנים רבות מאוד, ומדגיש את הצורך בפתרון פוליטי".

נציבת הפליטים של האו"ם, ואלרי איימוס, תיארה את המצב ההומניטרי בסוריה כ"אחד המשברים החמורים בהיסטוריה המודרנית". היא הוסיפה שהפליטים הסורים "חושבים שהעולם שכח אותם", והחורף הקשה מחמיר את מצבם עוד.

האו"ם מתחיל לאבד את סבלנות כלפי כמה מהמדינות העשירות שאינן מסייעות למאמציו. סין נידבה מיליון דולרים, קטאר וערב הסעודית לא תרמו דולר אחד לסיוע הומניטרי. האחרונה מממנת, לעומת זאת, כמה מהארגונים האסלאמיים הלוחמים במדינה.

ארגוני סיוע בינלאומיים מתקשים להעביר סיוע רפואי לחולים ולפצועים בסוריה מפאת הלחימה הקשה המתחוללת במדינה. רק אתמול נהרגו בעיר חאלב מהפצצת חיל האוויר הסורי יותר ממאה בני אדם. האו"ם מתקשה לגייס סיוע גם לרפובליקה המרכז האפריקנית המתפוררת, שם מתרחש טבח הדדי בין מיליציות של מוסלמים לנוצרים.

דייוויד מיליבנד - סוריה ניצבת בפני שואה
דייוויד מיליבנד - סוריה ניצבת בפני שואה

לדברי דייוויד מיליבנד, מנכ"ל ארגון ההצלה הבינלאומי IRC: "במצב שבו אזרחים משמשים מטרות לצלפים ולפצצות, שיורים ברופאים כי הם מטפלים "באויב", עובדי סיוע אינם מצליחים להגיע לנזקקים כי הנורמות המקובלות במלחמה אינן מכובדות… ברור ששום סיוע אינו מספיק".

שלטונות סוריה מואשמים בכך שאינם מאפשרים לסיוע להגיע לאזורים המוחזקים בידי המורדים, למרות הבטחות חוזרות ונשנות, לרבות אלה שהשמיע אתמול סגן שר החוץ, פייסל מוקדד.

בשבוע שעבר האשים ארגון אמנסטי את מנהיגי האיחוד האירופי ב"הימנעות אומללה" ממתן מחסה לפליטים סורים. רק עשר מדינות הציעו לקלוט 12,000 פליטים. בריטניה ואיטליה אינן מניחות לאיש מהפליטים להיכנס לתחומן.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן