Skip to content

תקן חדש לרתימת תינוק ברכב

תקן אירופאי חדש מגדיר את הדרך הבטוחה ביותר לנסיעה ברכב עם ילדים. הגדרת צורת הרתימה תלויה מעכשיו בגובהו של הילד ולא משקלו. עדיפות לרתימה עם הגב לכיוון הנסיעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בפגישה שנערכה בתל אביב הציג רנס ג'וסטן, מנהל מוצר בכיר בחברת מקסי קוזי, את השינויים המהותיים בתקן הבטיחות החדש לכיסאות הבטיחות ברכב והשקת מושב הבטיחות המתאים לתקן הבטיחות האירופאי החדש – I size.

רנס ג'וסטן: "התקן החדש נכנס לתוקפו כבר ביולי שנת 2013 – התקן הינו ארופאי והוא עוסק בעגינה בטוחה ונכונה ברכב של תינוקות וילדים. התקן החדש I-SIZE מחליף את התקן הישן R44 – השינויים המשמעותיים בתקן:

• בדיקת התאמת המושב לתינוק היא על פי הפרמטר של גובה ולא גיל.
• מבחני הריסוק שבדקו את המושבים החדשים בדקו גם פגיעות צד.
• התקן החדש מתייחס לעגינה במנגנון איזופיקס.
• התקן החדש מחייב ישיבה נגד כיוון הנסיעה עד גיל 15 חודשים.

לדברי, רנס ג'וסטן, מנהל מוצר בכיר בחברת מקסי קוזי, שהגיע לישראל כאורח שילב, תקן הבטיחות החדש לכיסאות בטיחות ברכב, שונה באירופה ביולי 2013. לדבריו 52% מההורים באירופה מתקינים את כיסא הבטיחות לא נכון בעוד 27% מתוכם עושים טעויות חמורות. ככול שנחגור את ילדנו בכיסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה, כך נוכל למנוע פגיעות קשות.

לדברי ענת לוין מנכ"לית שילב: "רשת שילב, שחרטה על דגלה את ערך הבטיחות, מציגה בפני ההורים וההורים שבדרך את השינוי בתקן הבטיחות האירופאי החדש, העוסק בעגינה בטוחה עם מערכת איזופיקס. אחד הפרמטרים המהותיים שהוביל שינוי התקן הוא התאמת כיסא הבטיחות על פי גובה התינוק ולא גילו. שינוי התקן יחייב מערכת איזופיקס בכל כלי הרכב. שינוי מהותי נוסף מתייחס לגיל בו ניתן להושיב תינוק עם כיוון הנסיעה, והכל על מנת לדעת שההורים יעגנו את כיסא הבטיחות הנכון ויושיבו את הילדים בכסא המתאים להם".

הכיסא החדש (צילום יח"צ שילב- גני לוי)

החברה פיתחה מוצר המעניק מענה מושלם לבטיחות תינוקות וילדים מגיל 0 ועד גיל 4.
הקונספט נקרא – 2 way family : כסא בטיחות דו צדדי – עם ונגד כיוון הנסיעה – הגנה על הצוואר והראש של התינוק. (כאשר הילד עובר מסל קל לכסא והוא חייב להישאר בישיבה נגד כיוון הנסיעה המענה של הקונספט מגן עליו הגנה מושלמת). המוצר יהיה קיים בחנויות בתחילת 2014.

בנוסף משיקה מקסי קוזי בסיס דו צדדי פיקס המעניק פתרון מגיל לידה ועד 4 שנים. יתרונות הבסיס החדש הם בטיחות מרבית, התקנה פשוטה לרכב, נוח וקל לשימוש. מתאים לשימוש עבור סל קל פבל ופרל דו צדדי. שימוש ארוך טווח: מלידה עד 13 ק"ג (עם סל קל פבל) ולאחר מכן מ-9 ק"ג עד 18 ק"ג (עם כסא בטיחות פרל דו צדדי). אישור של התקנה נכונה להורים ע"י אור וצליל.

זהו הכסא הראשון העומד בהתאם לחקיקה החדשה, המספק הגנה נוספת לראש ולצוואר, בעל מערכת הגנה מפני פגיעות צד, עגינה פשוטה בשני הכיוונים, רצועות מרופדות ונוחות לחגירת הילד. מנגנון חגירה נוח במיוחד – רצועות הבטיחות עולות כלפי מעלה בזמן החגירה, כדי למנוע הושבת הילד על החגורות. את הריפוד אפשר לכבס ללא צורך בפירוק הרצועות.

מחיר בסיס: 1199 ש'
סל קל "פבל" : 1249 ש'
מושב בטיחות דו צדדי "פרל" : 1599 ש'

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן