Skip to content

חשד לשחיתות בתאגיד מים בת"א: 20 עוכבו לחקירה

המשטרה עורכת עתה חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של עובדים ב"מי אביבים". מממצאי החקירה עלה חשד כי עובדים בתאגיד, בהם בכירים, חברו לחברות קבלניות המועסקות כזכייניות על ידי התאגיד וקיבלו מהן שוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חקירה סמויה של יחידת להב 433, בשיתוף רשות המסים, התנהלה בחודשים האחרונים בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה ממעביד, זיוף והלבנת הון, עבירות מס (העלמת הכנסה ושימוש בחשבוניות פיקטיביות) על ידי בכירים ועובדים בתאגיד המים והביוב של תל אביב יפו "מי אביבים" וכן על ידי חברות קבלניות המועסקות על ידי התאגיד ומעורבים נוספים.

בפעילות להב 433 ומתפ"א עוכבו הבוקר יותר מעשרים חשודים ונערכים עשרות חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. מממצאי החקירה עלה חשד כי עובדים בתאגיד, בהם בכירים, חברו לחברות קבלניות המועסקות כזכייניות על ידי התאגיד בכפוף למכרז וקיבלו מהן שוחד. בתמורה נותבו קריאות מוקד לטיפולן של החברות הקבלניות ואושרו דרישות תשלום מנופחות, על בסיס דיווח כוזב, על תיקון בהיקפים גדולים מהנדרש ומזה שבוצע בפועל. על פי החשד, החברות הנפיקו לתאגיד המים חשבוניות מנופחות ועשו שימוש בחשבוניות פיקטיביות.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו החשודים המרכזיים לדיון בהארכת מעצר בשעה 14:00 בבית משפט השלום בראשון לציון.

(צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה)

החקירה נערכה בשיתוף המפקח על הנש"מ במשרד האוצר ולוותה על ידי פרקליטות תל אביב. החקירה נוהלה בשיתוף פעולה מלא של כל הגורמים בעיריית תל אביב.

תגובת "מי אביבים" בעקבות הידיעה בדבר מעצרים בחברה: "חברת מי אביבים סומכת על עבודת המשטרה, ותשתף עימה פעולה ככל שתידרש".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן