Skip to content

יעלון: "לא להיבהל מחרמות ומאיומים שאנחנו מאיימים על עצמנו"

שר הביטחון יעלון סייר היום בבקעת הירדן ובתשובה לשאלה האם ישראל צריכה לדרוש נוכחות אזרחית בבקעת הירדן, ביחד עם נוכחות ביטחונית, אמר: "אני איש התיישבות. איני מאמין בדבר כזה. למקום שיהודים לא גרים בו גם אין ביטחון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צבא לבנון יעניש את החייל שירה למוות ברס"ר שלומי כהן. כך אומר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון. השר יעלון אמר את הדברים במהלך סיור שערך בבקעת הירדן.

"זה אירוע חמור", אמר השר יעלון. "מי שאחראי זה ממשלת לבנון וצבא לבנון. אתמול הייתה פגישה של קציני הקישור שלנו וקציני הקישור של צבא לבנון בהשתתפות יוניפי"ל. צבא לבנון הביא את הממצאים של החקירה שלו: מסתבר שמדובר בחייל סורר שקיבל החלטה בעצמו לעזוב את המוצב במרחק של עשרות מטרים בודדים מהגדר שלנו, לפתוח באש לעבר הרכב ולצערנו להרוג את רס"ר שלומי כהן ז"ל. הם אסרו את החייל, הם חקרו אותו ולטענתם הם יענישו אותו בהתאם כמי שחרג ממה שמותר לחייל לעשות".

"לא להיבהל מחרמות". משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)
"לא להיבהל מחרמות". משה (בוגי) יעלון (צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון)

בתשובה לשאלה, האם יש דרישה חד משמעית מממשלת לבנון לשפוט את החייל שירה בחייל צה"ל, ענה השר יעלון: "זה מובן מאליו. קודם כל הם עצרו אותו, בשיחה אתמול של קציני הקישור נדרש מהם לטפל בחייל הזה כפי שמטפלים בחייל סורר וגם לדווח לנו על התוצאות, ואנחנו מצפים לכך משום שגם צבא לבנון וגם ממשלת לבנון אחראים על הריבונות שלהם ואחראים לא להפר את הריבונות שלנו".

השר יעלון נשאל על האפשרות שהאירופים יזמו חרם נגד ישראל, בגלל הקשיים במו"מ עם הפלסטינים. "אני מציע לעצמנו לא להיבהל מחרמות. כי מי שטוען שאם לא נצא מיהודה ושומרון אז נחווה חרם כלכלי, אני מציע לו לחשוב על המשמעות הכלכלית, הביטחונית והאסטרטגית של רקטות מיהודה ושומרון על נמל תעופה בן גוריון, על תל אביב ועל מקומות אחרים, ולכן מבחינתי צריך לנהל את המשא ומתן בשום שכל, בלי להיבהל לא מחרמות ולא מאיומים אחרים שאנחנו מאיימים על עצמנו ומתוכנו".

שר הביטחון נשאל האם ישראל צריכה לדרוש נוכחות אזרחית בבקעת הירדן, ביחד עם נוכחות ביטחונית. "אני איש התיישבות", אמר. "איני מאמין בדבר כזה. למקום שיהודים לא גרים בו גם אין ביטחון".

שר הביטחון אמר כי לבקשת מזכ"ל האו"ם אישר כניסה מצומצמת של מלט למספר פרויקטים של האו"ם ברצועת עזה, "בתנאי שיהיה פיקוח שהמלט הזה אכן נכנס לפרויקטים של בתי ספר ולפרויקטים מהסוג הזה". עם זאת הבהיר השר יעלון כי אינו מתכוון לאשר הכנסה של מלט באופן חופשי לעזה "משום שברור שזה יפעל נגדנו".

השר יעלון סיפר כי כאשר פנה אליו מזכ"ל האו"ם, – ענה לו כי במנהרת הטרור שהתגלתה לאחרונה, שאורכה 1700 מטר, השתמש החמאס ב-700 טון מלט. "אפשר היה לבנות עם זה בתים, אפשר לבנות עם זה בתי ספר, אפשר לבנות עם זה הרבה דברים. מי שבוחר להשתמש במלט כדי לבנות מנהרות התקפיות, וזו מנהרה שחדרה גם לשטחינו בטווח של 300 מטר, מתוך כוונה להרוג ישראלים – בין אם זה בהתיישבות סביב הרצועה או בין אם זה כנגד חיילים – אז כנראה שאי אפשר לסמוך עליו כאשר מאפשרים לו לקבל מלט. זה נכון גם לגבי דברים אחרים. הרי אותו שלטון חמאס ברצועת עזה יכול היה לקבל החלטה שהוא מגדל ומייצר תותים, במקום לייצר ולייצא רקטות. זו שאלה של בחירה, לכן כשיש משבר הומניטארי על בסיס של כלכלה רעועה, שיפנו קודם כל לאיסמעיל הנייה ולא אליי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן