Skip to content

בצעד חסר תקדים ימנה עצמו יו"ר הכנסת ליו"ר ועדת חו"ב

בכך לא מסתיימות החריקות בקואליציה בין יש עתיד לבין הליכוד והבית היהודי. לפיד מתכוון להביא להצבעה בכנסת את החוק המעניק הטבות מס לזוגות חד מיניים, על אף הווטו שהטילה סיעת הבית היהודי. בימין מאיימים בתגובה להביא להצבעה את החוק שידרוש הסכמה מראש של שמונים חברי כנסת, כדי לנהל מו"מ על ירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המשבר הקואליציוני בין יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד, לבין הליכוד והבית היהודי, מגיע היום לנקודת מבחן חדשה. לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד, לא הצליחו להגיע במשך כחודש וחצי להסכמה על זהות יו"ר ועדת החוץ והביטחון – צפוי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, בצעד חסר תקדים, למנות את עצמו ליו"ר זמני של ועדת החוץ והביטחון. ועדת הכנסת תכונס היום, כדי לשנות את תקנון הכנסת באופן שיאפשר את מינויו של יו"ר הכנסת גם ליו"ר ועדת החוץ והביטחון.

יולי אדלשטיין - כפל תפקידים (צילום: ציפי מנשה)
יולי אדלשטיין - כפל תפקידים (צילום: ציפי מנשה)

מאז זוכה אביגדור ליברמן בבית המשפט ומאז חזר למשרד החוץ, לא הצליחו ראש הממשלה ושר האוצר להגיע למועמד מוסכם לראשות ועדת החוץ והביטחון – והוועדה נותרה משותקת למעשה. בשלב מסוים אף עלתה האפשרות לקיים רוטציה בין מומדו של ראש הממשלה, צחי הנגבי ולבין מועמדו של לפיד, ח"כ עופר שלח – אך גם ניסיון פשרה זה נכשל אחרי שנתניהו התעקש כי צחי הנגבי, יהיה זה שיכהן ראשון בתפקיד.

במקביל מתכוון לפיד להביא להצבעה בכנסת את החוק המעניק הטבות מס לזוגות חד מיניים, על אף הווטו שהטילה סיעת הבית היהודי. בליכוד ובבית היהודי מאיימים בתגובה להביא להצבעה את החוק שידרוש הסכמה מראש של שמונים חברי כנסת, כדי לנהל משא ומתן על ירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן