Skip to content

הרב מוטי אלון לא ילך לכלא

בית משפט השלום גזר על הרב שהורשע בתקיפה מינית של קטין עבודות שירות, 15 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן על סך עשרת אלפים שקל. " הנאשם הנו דמות ציבורית ידועה וסמכות רוחנית חשובה. המתלונן ציפה לקבל את עצתו וסיועו. כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה והפגיעה בו", כתבה השופטת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (רביעי) על הרב מוטי אלון חצי שנת עבודות שירות, 15 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בן 15 אלף שקלים כפיצוי למתלונן, לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בקטין בשני מקרים. גזר הדין מהווה אכזבה לפרקליטות המדינה, שבמסגרת הטיעונים לעונש דרשה שנת מאסר בפועל.

הרב מוטי אלון
מורגל בעבודות שירות. הרב מוטי אלון

אלון הגיע לבית המשפט מלווה באחותו ושניים מילדיו ותייחס לאחר מתן גזר הדין למקרה: "אפעל בעזרת השם על פי דעת תורה – היא זו שהנחתה אותי והיא זו שתנחה אותי. אני מקבל את עבודות השירות בשמחה. אני בעבודות שירות ארבעים שנה ואשמח לבצע אותן עד 120".

בהכרעת הדין התייחסה השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' להשפעת ההליכים על הרב אלון ועל משפחתו: "אין ספק שעצם התנהלות ההליכים והרשעתו של הנאשם מהווים פגיעה חמורה ומורידים את הנאשם מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. פגיעה חמורה וקשה נגרמת גם לבני משפחתו". ועוד: "הנאשם הנו דמות ציבורית ידועה וסמכות רוחנית חשובה. המתלונן ציפה לקבל את עצתו וסיועו, כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה והפגיעה בו", אמרה.

השופטת הסבירה בהתייחסה לגזר הדין, כי "מאידך גיסא המעשים שביצע הנאשם מצויים ברף הנמוך של החומרה מבין עבירות המין. השימוש בכוח באישום הראשון היה מינימאלי, וגם באישום השני אין מדובר במקרה קיצוני של הפעלת כוח", היא ציינה כי "אין מדובר באירוע חד פעמי אלא בשני אירועים, אולם המקרים הם נקודתיים וספציפיים". קלמנוביץ' הסבירה כי מבחינת "ההגנה על שלום הציבור, הפרסומים בדבר חשדות וההליכים המשפטיים נגד אלון מפחיתים את הסיכון להישנות מקרים דומים". היא הוסיפה כי גם העובדה שאינו מועסק יותר כראש ישיבה ולא מחזיק יותר בתפקידים ציבוריים, מפחיתה את הסיכון.

בחודש אוגוסט השנה הרשיעה השופטת את הרב אלון בתקיפה מינית של קטין בשני אירועים שונים. כתב האישום המקורי הכיל את תלונותיהם של שני מתלוננים על מעשים מגונים שעשה בהם הרב, אך לאחר שאחד מהם הודיע כי הוא מסרב להעיד בבית המשפט, תוקן כתב האישום ואלון הואשם בתקיפה מינית של מתלונן אחד בלבד. אלון הכחיש לאורך כול הדרך את המעשים שיוחסו לו שנחשפו על ידי "פורום תקנה", הפורום למניעת הטרדות מיניות  בקרב הציבור הדתי. הוא טען שאיננו זוכר חלק מהמפגשים עם הקטינים אשר יוחסו לו והוסיף כי אם התקיימו, הם היו נטולי אופי מיני. אלון גם דחה לפני משפטו הצעה, לפיה יודה בהסדר טיעון, לא ירצה מאסר בתמורה. הוא השיב כי איננו מודה במעשים ומכאן שאיננו יכול להסכים לעסקה, למרות היותה מפתה וקורצת.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן