Skip to content

בדרך לשינוי מגמה בשוק המט"ח: התחזקות משמעותית של הדולר

בעקבות הצהרתו של ברננקי על צמצום היקף הרכישות ב-10 מיליארד דולר. יתכן כי הפד' עשה את העבודה עבור בנק ישראל ובהחלט יש מקום לעוד עליות בצמד המקומי. אם הצמד יצליח לבסס את מעמדו מעל 3.5, אפשר לצפות להמשך העליות אל עבר 3.55 ויותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום דרמטי עבר על השווקים הפיננסיים בכלל ועל שוק המט"ח בפרט. הצהרתו של ברננקי על צמצום היקף הרכישות ב-10 מיליארד דולר, החל מחודש ינואר, גרם לעליות בשווקים ולהתחזקות משמעותית של הדולר כנגד כל המטבעות הנסחרים מולו. יתכן כי אנו בתחילתו של ראלי משמעותי של הדולר כנגד מרבית המטבעות הנסחרים מולו.

זירה מקומית

דולר אמריקני (צילום: ויקימדיה)

הבורסה בת"א פתחה את יום המסחר בעליות שערים נאות על רקע הזינוקים בירה הבינלאומית. רמת ההתנגדות הניצבת ב-1,350 הנקודות עשויה להיבחן היום אך המשך העליות תלוי בעיקר במומנטום בזירה הבינ"ל. למרות האופוריה של השעות האחרונות, כדאי לעצור לרגע ולנסות להבין, כי הצהרתו של ברננקי לא כל כך טובה לשווקים בטווח הארוך. מדובר במהלך אשר עלול להוביל להאטה במשק האמריקני וזה למעשה עלול להחזיר את הכלכלה הגדולה בעולם כמה שנים אחורה. ההתאוששות הכלכלית שחלה בשנים האחרונות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט באה בעיקר על רקע תוכניות התמריצים השונים. כעת שהפד' מתכוון להתחיל להדק את החגורה, יהיה מעניין לראות כיצד השוק יגיב על כך. האם המשק מוכן להמשיך לצעוד קדימה ללא אותה תמיכה?, את זה נוכל לגלות רק אחרי שהפד' יתחיל לצמצם את היקף הרכישות.

אנו לא ממהרים להסיק מסקנות אך בהחלט שומרים על זהירות מריבית. נותרו עוד מספר ימים בודדים למסחר לפני הרוב השווקים בעולם נכנסים לתקופת החגים וזה לעשה מרתיע לא מעט שחקנים גדולים מלהיכנס לשוק בשלב זה.

מבחינה טכנית, רמת התנגדות ניצבת באזור 1350 ואילו התמיכה הקרובה ניצבת ב-1300. פריצה של אחת מן הרמות, תוביל למהלך משמעותי בכיוון הפריצה.

בזירת המט"ח, הדולר פתח חזק את יום המסחר בעקבות התחזקותו בזירה הבינלאומית. יתכן כי הפד' עשה את העבודה עבור בנק ישראל ובהחלט יש מקום לעוד עליות בצמד המקומי. אם הצמד יצליח לבסס את מעמדו מעל 3.5, אפשר לצפות להמשך העליות אל עבר 3.55 ומעלה. סגירה שבועית מתחת ל-3.5 תעיד על חולשה של הדולר ותוביל למהלך ירידות נוסף לכיוון 3.45.

זירה בינלאומית

אחרי חודשים ארוכים של המתנה וחוסר וודאות, הפד' מחליט, כי הגיע הזמן להתחיל להדק את החגורה. על פי מה שהוחלט בישיבת הריבית אמש, הפד' יתחיל לצמצם את היקף רכישות האג"ח העומד כיום על 85 מיליארד דולר ל-75 מיליארד. ההחלטה מתבססת על שיפור משמעותי שחל בכלכלה האמריקנית.

בעקבות ההחלטה הצפויה משהו, הדולר מתחזק מול כל המטבעות העיקריים. צמד האירו דולר ירד חזרה מתחת ל-1.37. אנו מעריכים, כי היום עלול להיות היום שבו המגמה משתנה. אם הפד' ימשיך לצאת מתוכניות התמריצים עלול לזנק מול כל המטבעות אך מצד שני, ניתן לצפות לירידות שערים חדות בזירה הבינ"ל. יתכן כי לקראת השנה החדשה, כדאי להתחיל להיערך לשנה טובה מאוד עבור השטר הירוק.

בהמשך השבוע כדאי להמשיך לעקוב אחרי התנודות בשווקים שיבואו בעקבות החלטת הריבית בארה"ב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן