Skip to content

נחנך מרכז אימון משימתי למטוסי קרב

המרכז הממוקם בבסיס חצור, נחשב למתקדם מסוגו בעולם. הוא מאפשר אימון בתרחישים מבצעיים בזירות האימון השונות ובסביבת האיומים הרלוונטית לכל זירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החודש נחנך רשמית המרכז לאימון משימתי (מדמה טיס) של מטוסי קרב בבסיס חצור של חיל האוויר. המאמן החדיש, פרי שיתוף פעולה של חיל האוויר וחברת אלביט, נחשב למתקדם בתחומו בעולם.

המרכז נחנך במעמד מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל, ראש מנה"ר במשרד הביטחון שמואל צוקר, הנהלת אלביט מערכות, בראשות יו"ר החברה מר מיקי פדרמן ונשיא החברה בצלאל (בוצי) מכליס, סגן נשיא לאימון בלוקהיד מרטין ג'ים וייצל (Jim Weitzel), סגן נשיא לאימון בחברת ברקו פראנק טימרמן (Frank Timmermans) ובכירים נוספים בחיל האוויר ובאלביט מערכות. אורח נוסף היה מפקד חיל-האוויר לשעבר, אלוף (מיל') עידו נחושתן, שליווה את התהליך בתקופת כהונתו כמפקד החיל.

משמאל לימין: האלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר, מיקי פדרמן, יו"ר אלביט מערכות
משמאל לימין: האלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר, מיקי פדרמן, יו"ר אלביט מערכות, יורם שמואלי, ראש חטיבת כלי טיס באלביט מערכות, אלון אפיק, ראש תחום מאמנים בחטיבת כלי טייס , באלביט מערכות, בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות

יורם שמואלי, מנכ"ל חטיבת כלי טייס באלביט מערכות אמר: "חנוכת המרכז מהווה אבן דרך נוספת במסגרת שיתוף הפעולה הפורה והמתמשך עם חיל האוויר הישראלי. המרכז לאימון משימתי פותח על בסיס תורת הלחימה הייחודית של חיל האוויר ונסמך על נסיוננו העשיר בתחום המאמנים באוויר ביבשה ובים. אנו סמוכים ובטוחים כי המרכז יעניק לצה"ל ולחיל האוויר את הפתרון המיטבי לאימון טייסי הקרב."

צירוף מטוסי F-15

אלביט מערכות קיבלה לפני כשנה ממינהל הרכש במשרד הביטחון הזמנת המשך, בהיקף של כ-30 מיליון דולר, לשילוב מערך מטוסי הקרב מסוג F-15 במרכז לאימון משימתי למטוסי קרב, שיועד בתחילה למטוסי ה F16 של חיל האוויר. המרכז שהוקם בשיטת הסכמי PFI. 15 יאפשר למערך מטוסי הקרב הישראלים לבצע אימונים משולבים בטיסה מבצעית ובמבנה ובשילוב עם כוחות נוספים.

הסכמי PFI

הסכמי Private Finance Initiative) – PFI ) הינם הסכמים ארוכי טווח, במסגרתם המגזר הציבורי מעביר למגזר הפרטי את האחריות לספק את התשתית, המוצר והשירות, לרבות הקמה, רכישה, מימון, תפעול ותחזוקה, ותוך ניצול היתרונות של המגזר הפרטי, לרבות יכולתו לנצל טוב יותר את הפוטנציאל הכלכלי של הנכס. בתמורה המגזר הפרטי מקבל תשלומים לפי קריטריונים של ביצוע, המוגדרים מראש.

המרכז לאימון משימתי מהווה פריצת דרך בתחום האימון המבצעי מאחר שהוא מאפשר אימון בתרחישים מבצעיים בזירות האימון השונות ובסביבת האיומים הרלוונטית לכל זירה – יכולת אימון חדשה שלא עמדה עד כה לרשות חיל האוויר.

קישורים משולבים

מערכת ה"מאמנים המקושרים", המהווה את ליבת מרכז האימון, הינה מערכת ייחודית, המאפשרת אימון משולב בין מתאמנים שונים, הן בתוך חיל האוויר והן ברמה הבין זרועית. צוותי האוויר יוכלו להתאמן במבנים של זוגות, רבעיות ושמיניות, תחת בקרה מלאה של בקרי טיסה שייטלו חלק מרכזי באימון. המערכת תאפשר קישור למערכות אימון אחרות הנמצאות בשימוש צה"ל, כמו מערכות לטייסי מסוקים, למפעילי מל"טים ולכוחות קרקע. כמו כן, תאפשר המערכת אימון משותף על תרחישים מבצעיים, גם כאשר המאמנים השונים נמצאים בריחוק גיאוגרפי זה מזה.

אימון איכותי

איכויות האימון המבצעי שיושגו במרכז לאימון משימתי יאפשרו לחיל האוויר להחליף חלק מגיחות האימון המבוצעות כיום במטוסי הקרב לאימון במאמני הטיסה, ובכך לנצל טוב יותר את המשאבים הקיימים. "הבנו שאפשר לפעול ולאמן על הקרקע אפילו טוב יותר מאשר באוויר ובכך להכין את מערכך הקרב למגוון גדול יותר של משימו. "במבחן המבצעי אני מצפה לראות חיל בעל כשירות גבוה יותר בזכות היכולות שחוברות יחד במאמן", אמר האלוף אמיר אשל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן