Skip to content

להקדים מתיחה לגלישה

השלג הקדים השנה ועונת הגלישה בחרמון נפתחה. המרכז הרפואי זיו בצפת קורא לגולשים להישמר מפני פציעות שרירים וגפיים במהלך הגלישה. מתיחות וחימום הם חובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פסל איש השלג בחרמון. השלג הקדים להגיע (צילום: שי פרנס)
פסל איש השלג בחרמון. לחזור הביתה בלי פציעות. (צילום: שי פרנס)

השלג חזר לחרמון, ובמרכז הרפואי זיו בצפת, הקולט בכל שנה את נפגעי הסקי, קוראים לגולשים ותיקים וחדשים כאחד להקפיד על מספר כללים לשמירה על הגוף לפני היציאה ליום גלישה.

ד"ר אלכסנדר לרנר, מנהל המחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו, מדגיש כי הקפדה על מתיחות וחימום השרירים, יסייעו לחזור הביתה מיום הגלישה ללא פגיעה חמורה.

לדבריו, הפציעות השכיחות ביותר במהלך סקי קשורות בפציעות ברכיים וכאבי שרירים, המוכרות יותר כהתכווצות שרירים ונוצרות פעמים רבות כאשר המאמץ הפיזי המבוצע גדול יותר מיכולת השרירים של הגולש.

ד"ר לרנר מסביר כיצד להתכונן היטב לקראת היציאה לחרמון ולהימנע מכאבים ופציעות:

לפני כל יציאה ליום גלישה חשוב להכין את הגוף לפעילות גופנית. יש לבצע מתיחות לשיפור הגמישות, בעיקר תרגילים שנועדו לחזק את שרירי הירך; את החימום והמתיחות יש לערוך לפני נעילת הנעליים ולהקפיד לא לצאת מהבית כשהגוף קר; בזמן השהייה בשלג קיימת נטייה לשכוח לשתות, מכיוון שמדובר במאמץ גופני יש לשתות מים לאורך כל היום.

ד"ר לרנר מדגיש שוב שחשוב להסתפק בביצועים המתאימים לרמת הגלישה והכושר האישי של כל גולש ולהקפיד כי אורך המגלשיים יותאם ליכולת הטכנית של הגולש. בסוף יום הגלישה כדאי להקפיד לבצע סדרת תרגילי מתיחה ושחרור.

במידה ומתרחשת פציעה במדרון או בשיפוע, יש לעצור את פעילות הסקי ולדאוג להיבדק מיד על ידי רופא, מאחר ופציעה בעייתית יכולה להפוך בקלות לפציעה חמורה אם לא אובחנה וטופלה בזמן.

בכל מקרה רצוי לצאת בלבוש עבה וחם שיעזור לבלום את עצמת הנפילה ולהגן על הגוף מהתקררות.

אתר מרכז רפואי זיו – http://www.ziv.org.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן