Skip to content

אלביט מערכות זכתה בחוזה בהיקף של כ-229 מיליון דולר

מדובר בחוזה המשך שבמסגרתו תספק מערכות נוספות לניהול קרב ופעילות להפחתת סיכונים לצבא אוסטרליה. אלביט מערכות היא הקבלן הראשי של מערכות ניהול הקרב של הצבא האוסטרלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלביט מערכות הודיעה היום, כי משרד ההגנה האוסטרלי הפעיל אופציות לרכישת כמויות נוספות במסגרת חוזה המשך, על ידי שינוי חוזי וכן הזמין מאלביט מערכות פעילות להפחתת סיכונים באמצעות סקר בתנאים של חוזה המשך. ההיקף הכולל של שתי הפעילויות מסתכם בכ-229 מיליון דולר (לא כולל מס). החוזה יתבצע במשך שלוש שנים. אלביט מערכות היא הקבלן הראשי של מערכות ניהול הקרב של הצבא האוסטרלי.

צבא אוסטרליה. הפעלת מערכות תקשורת, שליטה ובקרה מרמת החייל הבודד ועד רמת מפקדת החטיבה
צבא אוסטרליה. הפעלת מערכות תקשורת, שליטה ובקרה מרמת החייל הבודד ועד רמת מפקדת החטיבה

הטמעת מערכות תקשו"ב

בחודש מרץ 2010 זכתה אלביט מערכות בחוזה של משרד ההגנה האוסטרלי, בהיקף של כ- 298 מיליון דולר ארה"ב (כ-331 מיליון דולר אוסטרלי), לאספקה, התקנה, הטמעה ותמיכה של מערכות תקשו"ב (תקשורת, שליטה ובקרה) מרמת החייל הבודד ועד רמת מפקדת החטיבה, במסגרת התכנית "יבשה 75/125" של הצבא האוסטרלי. מערכות התקשו"ב מתבססות על מערכת ניהול קרב (מענ"ק) לכוחות רגליים, כוחות רק"מ (רכב קרבי משוריין) וחפ"קים נפרסים.

התמצאות סביבתית

הפרויקט, שתוכנן להתפרס על פני שלוש השנים, מהווה חלק מרכזי במסגרת תוכניתו של הצבא האוסטרלי ללוחמה ברשת, הכוללת ציוד חטיבת חיל רגלים במערכות התקשורת וניהול הקרב מהמתקדמות בעולם. היכולות החדשות ומגבירים את ההתמצאות הסביבתית של המפקד בשטח, מאפשרים העברה אוטומטית של מסרים ומייעלים את הפעילות המבצעית. חשיבותה העיקרית של המערכת היא ביכולתה להקטין באופן משמעותי את סיכוני הפגיעה מ"אש ידידותית" (ירי דו-צדדי), על ידי שיפור הבטיחות והתיאום בין הכוחות השונים של צבא אוסטרליה והשגת יעילות, בטיחות ואפקטיביות מירביות.

במסגרת חוזה ההמשך תספק אלביט מערכות כמויות נוספות של מערכות תקשו"ב וניהול קרב ומערכות להפחתת סיכונים, שביצועו ימשך שלוש שנים. הפרויקט, שיתבצע בחלקו הגדול על ידי חברת אלביט מערכות אוסטרליה, יתמוך ביעדי הצבא האוסטרלי להפוך לצבא דיגיטלי.

מערכות טקטיות לניהול קרב

נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות בצלאל (בוצי) מכליס אמר: "אוסטרליה היא שוק חשוב מאד עבורנו ואנו גאים בכך שנבחרנו על ידי משרד ההגנה האוסטרלי לבצע את חוזי ההמשך האלו. אלביט מערכות היא מובילה עולמית בתחום המערכות הטקטיות לניהול קרב (מענ"ק) הנמצאות בשימוש מבצעי
בעשרות צבאות ברחבי העולם ואנו שבעי רצון מאד מהצבעת האמון של הלקוח האוסטרלי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן