Skip to content

אידיבי אחזקות הפסיקה לממן את הצעת דנקנר

החלטת דירקטוריון החברה בעניין התקבלה שלושה ימים לאחר החלטת השופט איתן בורנשטיין לקבל את הצעת הסדר החוב של קבוצת אלקטרה-אלשטיין, שמשמעותה העברת השליטה אליה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נוחי דנקנר. נותר ללא מימון של ידי אי.די.בי אחזקות להצעתו
נוחי דנקנר. נותר ללא מימון של ידי אי.די.בי אחזקות להצעתו

דירקטוריון אי די בי אחזקות, עדיין בשליטת נוחי דנקנר, החליט ביום חמישי שחלף להפסיק לממן את קידומה של הצעתה והצעת קבוצת משקיעים, בעקבות פסק דינו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב יפו איתן בורנשטיין. כך נמסר היום בהודעה לבורסה מטעם החברה. בהחלטת דירקטוריון אי.די.בי אחזקות, שפורסמה ברבים חמישה ימים לאחר פסק הדין של השופט בורנשטיין, יש רמז ראשון לקבלת הדין של העברת השליטה לידי קבוצת אקסטרה-אלשטיין.

הודעת הדירקטוריון

בהודעה שפרסמה היום אי.די.בי נאמר "אי די בי חברה לאחזקות בע"מ ("החברה") מודיעה כי ביום 19 בדצמבר 2013 החליט דירקטוריון החברה כדלקמן: על-אף שלעמדת דירקטוריון החברה, גיבושה והגשתה של הצעת ההסדר מטעם החברה וקבוצת המשקיעים ("הצעת החברה והמשקיעים") היתה לטובת החברה ונושיה והיא תרמה להשאת הערך לנושי החברה, לא תמשיך החברה לשאת בהוצאות הכרוכות בקידומה של הצעת החברה והמשקיעים החל ממועד החלטת הדירקטוריון ועד שיוחלט אחרת, וזאת בשים לב לפסק דינו של בית המשפט המחוזי בתל אביב–יפו מיום 17 בדצמבר 2013".

החלטת השופט

בהחלטתו אישר השופט איתן בורנשטיין להעביר את השליטה לידי קבוצת אקסטרה-אלשטיין, בתנאי שהם ימציאו את כל המידע המבוקש, שבעיקרו מי הם בעלי השליטה בקבוצת אקסטרה-אלשטיין, יכולת השליטה על התאגידים הרלוונטיים, והמקורות הכספיים, ועל מנת שניתן יהיה לאמת ולברר את המידע הדרוש. וקצב להעביר את הממצאים ליום א' הבא.

הדירקטוריון הוזהר

ב-9 בדצמבר השנה בתגובה להצהרותיו של נוחי דנקנר, כי טרם נאמרה המילה האחרונה בהחלטת הנושים שלא לקבל את הצעתו יחד עם קבוצת גרנובסקי והעדפת קבוצת אלשטיין-אקסטרה, שלחו עורכי הדין נועם שרון ונדב ויסמן, בשם הנאמנים של אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות מסדרות א', ב', ו-ה', ובשם חברי הנציגות המשותפת של מחזיקי אגרות החוב של החברה מכל הסדרות, מכתבים לחברי דירקטוריון אי.די.בי אחזקות.

המכתבים כוללים אזהרה, כי כל שימוש נוסף בקופת החברה למימון מאבקו של נוחי דנקנר בנושיה, ללא קבלת האישורים הנדרשים בחוק לעסקה חריגה עם בעל השליטה, או אדם אחר שלדנקנר יש בה עניין אישי, יחשוף את המשתמשים לתביעה אישית להשבת כל סכום שיוצא על ידי החברה באופן זה.

במכתבם דורשים נציגי הנאמנים מחברי הדירקטוריון:

• תודיעו כי דירקטוריון החברה מכבד את תוצאות ההצבעה ואת רצונם של נושיה, וכי הנחיתם את הנהלת החברה להגיש לבעלי התפקיד מטעם בית המשפט את כל הסיוע הדרוש לשם ביצועו המהיר והיעיל של הסדר נושים שאושר באסיפות.

• תימנעו מכל פעולה או מחדל שמטרתם סיכול או עיכוב הוצאתו לפועל של הסדר הנושים שאושר באסיפות וכן תסרבו להמשיך ולהעמיד את קופת החברה לרשותו של בעל השליטה בה למימון ניסיונותיו לשימור השליטה בחברה, ובכלל זה תימנעו מאישור נקיטה בהליכים משפטיים כלשהם על ידי החברה אשר תכליתם דחיית הקץ.

• תוודאו שכל פעולה של החברה שעניינה תמיכה נוספת בהצעת ההסדר שהוגשה מטעם קבוצת דנקנר-גרנובסקי (ובכלל זה התנגדות להצעת קבוצת אקסטרה-אלשטיין) לא תבוצע אלא לאחר שקיבלה את כל האישורים הנדרשים מעסקה חריגה שלבעל השליטה בחברה יש בה עניין אישי.

שלושה ימים לאחר החלטת השופט בורנשטיין לאשר את הצעת ההסדר של קבוצת אקסטרה-אלשטיין, החליט דירקטוריון אי.די.בי להפסיק את מימון הצעת ההסדר מטעמה בשיתוף קבוצת המשקיעים.

יצאו לגרמניה

בינתיים נודה, כי המשקיף מטעם בית המשפט חגי אולמן וצוות של הכנ"ר דוד האן ייצאו הבוקר לגרמניה לבדוק את עסקיו של בן־משה באשר למקורות הכספיים של החברה ובדיקת הנושאים רגולטוריים, כדי לוודא את כושר רכישת השליטה של בן משה באי.די.בי. אחזקות.
יש לציין, כי בשבוע בחלף סיפק בן־משה סיפק מסמכים רבים בגרמנית ובאנגלית, שעל פיהם הוא בעל המניות היחיד באקסטרה. מסמכים אלה נבדקים ובשלב זה לא נראה כי ישנם בעלי מניות אחרים בחברה.

1 Comment

  1. יפה
    22 בדצמבר 2013 @ 18:38

    לא רק שתי אפשרויות קיימות : להשאיר את התאגיד אצל דנקנר או להעבירו לבן משה. האפשרות השלישית והטובה מכולם היא פירוק התאגיד ומכירתו בחלקים. דבר שלא רק יועיל למשקיעים אלא יועיל למשק כולו .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן