Skip to content

השר כץ: לא לייקר את התחבורה הציבורית

פנה במכתב לשר האוצר לפיד. בשבוע הבא אמורה התחבורה הציבורית להתייקר ב-4.7%. כץ: מרבית משתמשי התחבורה הציבורית הם בעלי הכנסות נמוכות, צעירים, קשישים, ועולים חדשים, שעבורם גם העלאת מחירים של אחוזים בודדים היא משמעותית מאוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר התחבורה ישראל כץ.
שר התחבורה ישראל כץ

שר התחבורה ישראל כץ, פנה לשר האוצר יאיר לפיד בבקשה למנוע את התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית בשיעור של 4.7%, המתוכננת בשבוע הבא, ב-1 בינואר 2014.

במכתב שנשלח היום לשר לפיד כותב השר כץ "בהמשך לפנייתי אליך לדחות את עליית תעריפי התחבורה הציבורית בינואר, אני שב ופונה אליך טרם יישום ההחלטה לשקול שנית את דחיית ההעלאה המתוכננת".

שר התחבורה נימק את בקשתו בטענה, כי מרבית משתמשי התחבורה הציבורית הם בעלי הכנסות נמוכות, צעירים, קשישים, ועולים חדשים\ שעבורם גם העלאת מחירים באחוזים בודדים היא משמעותית מאוד.

להגביר השימוש בתחבורה הציבורית

"משרד התחבורה עושה מאמצים גדולים להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית ולהגדיל את האטרקטיביות שלה לעומת הרכב הפרטי. יש לזכור כי הרווח למשק כתוצאה מביטול העלייה עולה פי כמה על התוספת ההכנסה הצפויה מהעלאת המחירים", כותב השר כץ.

מעדכנים פעמיים בשנה

על פי החלטת הממשלה משנת 1997 מתעדכנים תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית באוטובוסים וברכבת פעמיים בשנה, ב-1 בינואר וב-1 ביולי, בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן. תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית עודכנו לאחרונה ב-1 לינואר 2012 בשיעור של 3%. במהלך התקופה עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור של 3.68% (מדד אוקטובר 2013 מול מדד אוקטובר 2011). כמו כן, שיעור המע"מ עלה בתקופה זאת מ-16% ל-18%.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן