Skip to content

משלחת צלמים ישראלית הצילה ילד באתיופיה מעיוורון

האם הצעירה, שחשבה שמדובר בצוות רפואי בשל הציוד הרב שנשאו, הושיטה להם את בנה הפעוט כשהוא ממרר בבכי. מדריך הקבוצה זיהה שהפעוט סובל מדלקת העפעפיים וטיפל בו באמצעות הטיפות שהיו לו בתיק התרופות. "סביר שבהיעדר עזרה היה גורלו של התינוק אובדן ראייה", סיפר הצלם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם הצעירה, שחשבה שמדובר בצוות רפואי בשל הציוד הרב שנשאו, הושיטה להם את בנה הפעוט כשהוא ממרר בבכי. מדריך הקבוצה זיהה שהפעוט סובל מדלקת העפעפיים וטיפל בו באמצעות הטיפות שהיו לו בתיק התרופות. "סביר שבהיעדר עזרה היה גורלו של התינוק אובדן ראייה", סיפר הצלם

משלחת צלמים ישראלית, אשר יצאה לטיול צילום באתיופיה,  הגיעה במהלך הטיול לעמק האומו שבדרום המדינה, לביקור בשבט ההאמר. כשהחלה המשלחת להתיידד עם השבט המקומי, מיהרה אליהם צעירה בת השבט תוך שהיא נסערת ובוכה.

אם ובנה החולה בני שבט ההאמר והצלם שסייע להם. (צילום: אלי מתיתיהו)
אם ובנה החולה, בני שבט ההאמר והצלם ודים, שסייע להם. (צילום: אלי מתיתיהו)

הצעירה, שחשבה שמדובר בצוות רפואי בשל הציוד הרב שסחבה עמה המשלחת, הושיטה להם את בנה הפעוט כשהוא ממרר בבכי. עיניו של התינוק היו נפוחות ואדומות מאוד.

מדריך הקבוצה, הצלם ודים אונישצ'נקו, זיהה שהפעוט סובל מבלפריטיס (Blepharitis), דלקת העפעפיים. בזכות ניסיונו בטיולים רבים באפריקה, נשא אונישצ'נקו עמו תיק תרופות גדול, שהכיל בין היתר טיפות עיניים. המשלחת ניקתה את עיניו של הפעוט במגבונים לחים, והסבירה לאמו כיצד לטפל במחלה באמצעות הטיפות. למרות שאין מדובר בדלקת חמורה בדרך כלל, אם היא לא מטופלת, בלפריטיס עלולה לגרום לאובדן הראייה.

"בעמק האומו אין נגישות לשירותים רפואיים מתקדמים, ולכן סביר שבהיעדר עזרה היה גורלו של התינוק אובדן ראייה", סיפר אונישצ'נקו, "אי אפשר שלא לכאוב כשרואים תינוק חסר ישע סובל כל כך. אנחנו רק שמחים שיכולנו לעזור".

ודים אונישצ'נקו הוא צלם טבע שהקים את פוטולייט, פורטל צילום גדול שמטרתו להעלות את המודעות לתחום צילומי הטבע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן