Skip to content

מלחמת האזרחים מתפשטת לאזור דרום סודאן העשיר בנפט

מאות גופות מפוזרות באזורי הלחימה ורבבות אנשים נמלטו מבתיהם. הנשיא המכהן, סלבה קיר, מאשים את סגנו לשעבר בניסיון הפיכה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מאבק שבטי במדינה הצעירה בעולם (באדיבות טוויטר)
מאבק שבטי במדינה הצעירה בעולם (באדיבות טוויטר)

סגן נשיא דרום סודאן, המדינה הצעירה בעולם, ריק מאשאר, אמר אתמול שהוא רוצה להיות נשיא המדינה הבא, כלומר להתמודד בבחירות האמורות להתקיים בשנת 2015.

בינתיים מתנהלים במדינה קרבות זה שבוע. הנשיא המכהן, סלבה קיר, מאשים את סגנו לשעבר בניסיון הפיכה, ומאשאר טוען שהנשיא עורך טיהור אכזרי של יריביו.

אתמול נפלה בידי אחד ממפקדי המורדים העיר בנטיו, בירת מדינת יוניטי העשירה בנפט, שבתוכה עובר הגבול בין המדינות סודאן לדרום סודאן. דובר צבא דרום סודאן אמר ש"בנטיו נפלה בידי מפקד שהכריז על תמיכה במאשאר".

מאות בני אדם נהרגו בלחימה ורבבות נמלטו לבסיסים של האו"ם או לאזורים בטוחים יותר ברחבי המדינה, שזכתה לעצמאות מסודאן בשנת 2011, אך היא נגועה ביריבויות שבטיות, שחיתות ועוני. הנשיא קיר וכוחותיו הם בני שבט דינקה, ואילו תומכי מאשאר הם בני שבט נואר.

שני חיילי או"ם נהרגו בקרבות. מדינות רבות מפנות את אזרחיהן
שני חיילי או"ם נהרגו בבסיס שהותקף. מדינות רבות מפנות את אזרחיהן

שליחים מיוחדים של ארצות הברית וניגריה הגיעו אתמול, ראשון, לבירת המדינה, יובה, בעקבות משלחת שרי חוץ ממזרח אפריקה. מזכיר האו"ם באן קי-מון קרא להפסקת האלימות במדינה. טובי לנזר, שליח האו"ם לנושאים הומניטריים במדינה, צייץ אתמול מבסיס האו"ם בעיר בור שבמדינת ג'ונגלאי, שיותר מ-15,000 פליטים מצאו בעיר מקלט. "דברים משתנים משעה לשעה. אנו נתונים ללחץ עז כאן, כמו גם במקומות אחרים בג'ונגלאי. מפלה מוחצת לדרום סודאן".

ממשלות זרות, ארה"ב, בריטניה, אוגנדה וקניה, מחלצות את אזרחיהן בטיסות מיוחדות, אך גם הן לא חסינות ללחימה. בשבת נפגעו ארבעה חיילים אמריקנים מאש שנורתה על מטוסיהם באזור הנתון לשליטת המורדים. גם בסיס או"ם הותקף ושני חיילים הודים מכוח שלום המצוי בו נהרגו לצד עשרות אזרחים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן