Skip to content

לא כל כך יפות ולא ממש חנונים

"היפה והחנון" (שני, ערוץ 10) לא נראית כמו תוכנית ריאליטי, אלא כמו תוכנית מבויימת לעייפה. מצד שני יש בה נגיעה מעניינת ביחסי נשים-גברים, בחיזור וביצירת אינטימיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כבר כתבו ואמרו לא מעט על תוכנית הריאליטי הזאת, "היפה והחנון" (יום שני, ערוץ 10), בעונותיה הקודמות, אבל מן הראוי לציין, שהיא לא נראית כמו תוכנית ריאליטי. "היפה והחנון" נראית יותר מכל כמו תוכנית מבויימת לעייפה, כי איש אינו מתלבש כמו החנונים האלה מזה כשבעים שנה, ויותר מדי מהבנות לא יודעות את מילות ההמנון הלאומי.

ריקנות מסויימת. צילום דנה קרן, באדיבות ערוץ 10

הן לא כל כך יפות, ברובן, אבל גם לא כל כך טיפשות כפי שמנסים להציג אותן. בסך הכל, הן מייצגות ריקנות מסויימת שקיימת בעולמנו המהיר והדיגיטלי מרובה המסכים והחומרנות, אבל ברור שרובן הולבשו בטעם רע ונשלחו אל העולם שמעבר למסך הטלוויזיה כשהן חמושות באומץ רב. קשה יותר לאדם להפגין טיפשות וטעם רע מאשר, למשל, לטפס על קירות של גורדי שחקים.

החנונים ברובם בחורים אינטליגנטים למדי, שעם תספורת מוצלחת יותר ובגדים תואמים יותר את הטעם האנושי השליט בתקופתנו, היו נראים די טוב, ומן הסתם הם נראים כך בחיי היומיום שלהם. המטרה, מן הסתם, להעבירם מהפך כזה, שיגלה את כל מה שהם בעצם באו איתו מהבית, אבל ישחקו תפקיד קיצוני ומטופש לטובת פרסום עולמי (טוב, בקנה מידה ישראלי), כי הרי כל מי שעובר בתוכנית ריאליטי הופך בן לילה ליקיר האומה ולסלבריטאי צמרת.

הולבשו בטעם רע. צילום: דנה קרן, באדיבות ערוץ 10

החלק המעניין היחיד בתוכנית, מעבר לצחוקים הסלפסטיקיים שאנו מפיקים מהרדידות של "היפות" ומהמבוכה של "החנונים", הוא ההתנהגות שמפגינים הגברברים בדייטים שלהם עם נטלי דדון. הדוגמנית היפה באמת, שבאה לפגוש אותם, מתאמצת לתת לכל אחד מהם דייט "אמיתי", ושם כל אחד מהם מתגלה כפי שהוא, פחות או יותר. כמו האחד שאינו יודע לשאול ואינו מסוגל לשוחח עם בחורה בדייט גם אם חייו יהיו תלויים בכך; או האחר שמקשקש בלי הפסקה ואינו יודע מתי לעצור ומספר את כל תולדות חייו בדקה, ולמרות שהם מעניינים, הוא לא מצליח להגיש אותם בצורה מנצחת; ורק אחד, שמנמן אבל נחמד ונעים הליכות, מצליח להתנהג בצורה אותנטית ומקבל צל"ש מהדוגמנית היפה.

שעה ושבע עשרה דקות (עוד לפני שהכנסנו את הפרסומות) מסתיימות בספויילר: השאירו לנו יפה אחת ללא בן זוג, והוא עומד להיכנס, אבל אנחנו נזכה להכירו רק בתוכנית הבאה. בהחלט סיבה טובה למרבית הצופים לחזור לתוכנית הבאה, אם הצחוקים לא מספיקים. היה משהו מעניין בתוכנית, שנוגעת ביחסי נשים-גברים, בחיזור, במשיכה, בהתקרבות וביצירת אינטימיות. מן הסתם אצפה גם בפרק הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן