Skip to content

השקל מתחזק על רקע החלטת הריבית

בנק ישראל ממשיך לשמור על ניטראליות ואינו ממהר לבצע מהלכים לבלימת השקל. המשק המקומי הולך לחטוף בעקבות כך ומרבית הנטל ייפול על ענף ההיי-טק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשל הירידה הצפויה בנזילות בזירה הבינלאומית, החלטנו להתמקד בשוק המקומי ובעיקר בעניין התחזקותו הבלתי פוסקת של השקל, המהווה סכנה ממשית למשק הישראלי. צמד הדולר שקל סגר אמש מתחת ל-3.5 דבר המהווה איתות ברור לכך שהדולר הולך לכיוון ספיגת הפסדים נוספים. בנק ישראל הותיר אמש את שיעור הריבית על כנה ברמה של 1% ופוזרו רמזים על כך שהריבית תעלה ברבע אחוז לפחות במהלך המחצית השנייה של השנה הנכנסת.

בנק ישראל ממשיך לשמור על ניטראליות ואינו ממהר לבצע מהלכים לבלימת השקל. המשק המקומי הולך לחטוף בעקבות כך ומרבית הנטל ייפול על ענף ההיי-טק. אנו מעריכים כי בנק ישראל יאלץ להפחית שוב את הריבית בחודשים הקרובים ולא יוכל לעלות אותה בכלל לאורך השנה הבאה אם הלחץ על הדולר יגבר. כמובן שהכל ניתן לשינוי בהתאם להתפתחויות בזירה הבינלאומית.

מבחינה טכנית, היעד הבא שלנו ניצב באזור 3.45. שבירה מתחת לרמה זו תוביל לצלילה נוספת לכיוון 3.4 ומטה. רמת ההתנגדות ניצבת באזור 3.5.

הבורסה בת"א סגרה אמש בעליות שערים נאות. מדד ת"א 25 הוסיף 0.73% לערכו וסגר בסמוך לרמת ההתנגדות של 1350 הנקודות. היום רמה זו צפויה להיפרץ על רקע העליות בוול סטריט והיעד הבא שלנו ניצב באזור 1370 הנקודות. פריצה של רמה זו תוביל לריצה אל עבר 1400 הנקודות.

זירה בינלאומית

החגיגות בזירה הבינלאומית נמשכת. המדדים בוול סטריט טיפסו והצליחו שוב לקבוע שיאים חדשים. נתוני הצמיחה המעודדים של הכלכלה הגדולה בעולם והתחזית האופטימית של קרן המטבע הבינלאומית בנוגע לכלכלה האמריקנית מעניקים רוח גבית למדדים המובילים בכלל ולמדדים האמריקנים בפרט.

היום המסחר בוול סטריט ייסגר מוקדם מהרגיל לרגל חג המולד ומחר לא יתקיים מסחר בכלל.

הנזילות בשווקים צפויה לרדת וכך גם בזירת המט"ח. הדולר נסחר ביציבות יחסית ונראה, כי המשקיעים מעדיפים להמתין לתחילת השנה הבאה ולא ימהרו לבצע עסקאות חדשות בימים הקרובים.

בזירת המקרו כדאי לעקוב אחרי הזמנות המוצרים ברי קיימא ומכירות הבתים החדשים בארה"ב. שני הנתונים הללו צפויים להעיד על המשך ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית. מכירות הבתים צפויות להסתכם ב-449 אלף לעומת 444 אלף יחידות שנמכרו בחודש הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן