Skip to content

צה"ל תוקף בעזה בתגובה להרג אזרח ישראלי הבוקר

תקיפה נרחבת של צה"ל, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות חיל-רגלים. התקיפה היא תגובה לירי צלף פלסטיני באזרח ישראלי, סלאח אבו לטיף, בן 22, שעסק בתיקון גדר המערכת מול נחל עוז. הפלסטינים מדווחים על הרוגים ופצועים. קודם לכן הורה החמאס לאנשיו לפנות את כל המטות של המנגנונים הביטחוניים ברצועה מחשש לתגובה ישראלית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צה"ל תקף אחר הצהריים (שלישי) בכמה גזרות ברצועת עזה בתגובה לירי צלף לעבר אזרח ישראלי הבוקר. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, טנקים וכוחות חיל-רגלים, תקף לפני זמן קצר אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתית טרור בדרום רצועת עזה, מוקד פעילות טרור ותשתית טרור במרכז הרצועה וכן שתי תשתיות טרור בצפון הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות, כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. התקיפה בוצעה בתגובה לאירוע שהתרחש בשעות הצהריים, בו נהרג אזרח מירי מנשק-קל אשר בוצע לעברו בעת עבודות בסמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה.  ארגוני הטרור ברצועה שמו להם למטרה לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

תקיפה נרחבת של צה"ל בעזה (צילום: סוכנות מען)
תקיפה נרחבת של צה"ל בעזה (צילום: סוכנות מען)

כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים אחר הצהריים על לפחות שלוש תקיפות שונות לאורך הרצועה שביצע חיל האוויר ברצועת עזה. על פי דיווחי משרד הבריאות של ממשל החמאס, אדם אחד נהרג בצפון הרצועה וילדה בת שלוש נהרגה ואמה נפצעה באזור מחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו באותה תקיפה, ובהם אחד באורח קשה. הותקף גם מטה הזרוע הצבאית של החמאס בשכונת זייתון בעיר עזה, מתקן חמאס בחאן יונס ומתקנים נוספים באזור אטאטרה שבצפון הרצועה. בתקיפה השתתפו גם טנקים של חיל השריון וכוחות חיל הרגלים.

מוקדם יותר הורה ממשל החמאס לכל אנשיו לפנות מייד את המבנים, המוצבים והמפקדות של הממשל ברצועה. שר הביטחון משה בוגי יעלון סייר באזור הרצועה היום ואמר: "אנחנו רואים בחומרה רבה את אירועי הטרור שאירעו בימים האחרונים ואת הירי היום מגבול הרצועה, שכתוצאה ממנו, לצערנו, נהרג עובד ישראלי. ברצועת עזה חמאס הוא הריבון, ואנו רואים בו אחראי לירי היום מכיוון הרצועה". יעלון הוסיף כי ישראל רואה בחמאס אחראי להסלמה ולשיגורי הרקטות  ביומיים האחרונים לעבר ישראל. "לא נאפשר את שיבוש החיים בדרום, ונגיב באופן תקיף על פגיעה בריבונות שלנו ועל פגיעה באזרחינו ובחיילינו. אני ממליץ לחמאס לא לבחון את סבלנותנו ולהפעיל את מרותו בשטח. אם לא יהיה שקט בישראל, לא יהיה שקט ברצועת עזה", אמר יעלון.

אזרח ישראלי, סלאח אבו לטיף, בן 22, מרהט נפצע קשה הבוקר בחזהו ומת מפצעיו מירי צלף מתוך רצועת עזה באזור נחל עוז. האיש, עובד קבלן ביחידת הבינוי של משרד הביטחון בחברת "קידוחי שבת", עסק בתיקון גדר המערכת שקרסה בעת הגשמים. המקרה התרחש כאשר קבוצת אזרחים עבדה על תיקון גדר המערכת. צוות רפואי הוזעק למקום ופעל לייצב את מצבו ומסוק צה"לי פינה אותו לבית החולים סורוקה. למרות מאמצי הרופאים נקבע מותו.  

גדר המערכת (צילום ארכיון: דו"צ)
גדר המערכת (צילום ארכיון: דו"צ)

כוחות צבא הובהלו למקום התקרית. הערכה ראשונית בצה"ל הייתה כי האזרח נפגע מירי קליע בודד של צלף. תושבי היישובים הסמוכים התבקשו לא לצאת לשטחים חקלאיים הסמוכים לגדר המערכת. מחשש לירי צלפים נחסמה הפנייה לקיבוץ נחל עוז מצומת סעד. תושבי הקיבוץ התבקשו להשתמש בדרכים חלופיות. 

ממשל החמאס ברצועת עזה פירסם בצהריים הודעה המורה לכל מנגנוני הביטחון של החמאס לפנות מיידית את אנשיהם מהמוצבים, המשרדים והבונקרים מחשש לתגובה ישראלית קשה.

סמוך ל-16:00 זיהה כוח צה"ל פלסטיני שהתקרב לגדר המערכת בצפון הרצועה וחדר לאזור בו השהייה אסורה וירה לעברו. בצה"ל נטען כי הפלסטיני לא שעה לאזהרות החיילים לעצור ולחזור אל תוך הרצועה ולכן נפתחה לעברו אש, שכוונה לרגליו. סוכנות מען דיווחה כי הפלסטיני נפצע ברגלו ופונה לבית חולים מקומי. ממשל החמאס העריך שישראל לא תעבור בשתיקה על ירי הצלף.

לפני שלושה ימים פתח כוח צה"ל באש לעבר שלושה פלסטינים שהתקרבו לגדר המערכת. על פי החשד, הם היו בדרכם להניח מטען חבלה סמוך לגדר בצפון רצועת עזה. אחד מהפלסטינים נפגע.

יום קודם לכן  התקהלו פלסטינים וניסו לחבל בגדר המערכת. כוחות צה"ל עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות כדי לפזר את ההתפרעויות, ובחלק מהמקרים אף היה שימוש בירי חי בניסיון להרחיק את המתקהלים. על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, מהירי נהרג הפלסטיני ג'יהאד חמאד, בן ה-24, באזור בית חאנון שבצפון רצועת עזה וחמישה פלסטינים נוספים נפצעו. מדובר צה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה באחד החשודים.  

פיגוע הירי האחרון בו נהרג אזרח באזור גדר המערכת נרשם ביוני 2012, כאשר עובד של משרד הביטחון נהרג מירי שביצעו לעברו שלושה מחבלים. העובד, סאיד פשאפשה מחיפה, נהרג במקום. צה“ל ביצע מרדף אחר המחבלים ושניים מהם נהרגו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן