Skip to content

מלחמה, התרסקות, עבודה בעיניים. רק בישראל

כל פעם שיש בעיות חיצוניות שמאיימות על יציבות הגועליציה, מיד יוצאים בהכרזות על האיראנים. חזרנו לרטוריקת ההפחדה. מאת זיו טרנר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כצפוי, כל פעם שיש בעיות חיצוניות שמאיימות על יציבות הגועליציה, מיד יוצאים בהכרזות על האיראנים. חזרנו לרטוריקת ההפחדה, האיומים, האימה. אין יותר במה להפחיד את העם, אז איראן היא הטיקט השבועי

מאת זיו טרנר

איראן! אמא'לה, איראן!!! הם בדרך, אחמדינג'אד יושב לנו על הגדר להשמידנו! עשרות טילי יריחו כבר מחממים מנועים, כל אחד יכול לפגוע בדיוק של חור במנעול החלון או בדלת המחילה הסודית שבכניסה לכור בבושהאר. אין על המהנדסים שלנו. מאות מטוסים וטייסים סיימו את ההכשרה והאימונים, כולם בקוקפיט, מחכים לסימן באטמן בשמיים או לקריאת "אנגליה" בקשר. יוצאים לתקוף את האיראנים! יאללה מלחמה! יאללה בית"ר!!!

בנימין נתניהו
נתניהו. צילום: ציפי מנשה

כצפוי, כרגיל, כנדוש וכמאוס, כל פעם שיש בעיות חיצוניות בדמות החוק שמאיימות על יציבות הגועליציה, מיד יוצאים בהכרזות על האיראנים. ביבי נוזף בכולם לסתום את הפה ומפטפט עצמו לאבדון על האיראנים מול כל מצלמה ומיקרופון קיים. זו לא הבעיה שהם ידברו, זו הבעיה שהאחרים יגנבו לו את הכותרות. הפעם, המבקר מאיים על הממשלה. שטייניץ ואלי ישי יילכו הביתה, כי אין אופציה אחרת. רק סימני ציפורניים ונטיפי דם יישארו על קרנות המזבח של הגועלציה, אבל הם יילכו הביתה. זה יפרק את הממשלה, ואפילו וינשטיין לא יוכל לעזור כאן עם עוד אתנן קטן. הוא שומר הכל לליברמן.

לביבי נגמרו השפנים בכובע. אין יותר מה להציע לעם. הכלכלה מתרסקת (כמה שורות מטה), מחאת הקיץ מבשלת חמין ארוך ונפיץ על אש קטנה, גלעד בבית, אין יותר ספינים מלבד איראן (!!!). חזרנו לרטוריקת ההפחדה, האיומים, האימה "שרק ביבי חזק יכול מול החמאס". האמא הערבייה של פרס לא תעזור לו לחלק את ירושלים, המלחמה בחמאס לא התחילה והחמאס קיפל, מחץ וניצח את ביבי בענק, אין טילים על כפר סבא מקלקיליה. אין יותר במה להפחיד את העם. אז איראן היא הטיקט השבועי. איראן זה רק מסך העשן הסמיך, לחפות על חידלונה של הממשלה לנהל את חיינו, והממשלה בפאניקה. אנחנו לא נתקוף את איראן, אובמה אמר, ותקשיבו לו. ביבי לא זז מטר בלי אישור מהאמריקנים. זה העונש על הסטירה בשידור חי לנשיא ארה"ב.

6,000 משפחות נמצאות במצב של חידלון פיננסי וזריקה לרחובות.
בנק ישראל אשם, כי הוא מכר משכנתאות בזול מדי

לפני ימים ספורים הודיע בנק ישראל על כשלושה מיליארד שקל חובות ופיגורים קשים במשכנתאות. מאות מיליוני שקלים נוספו השנה, והמספר גדל מחודש לחודש. זה עבר מתחת לרדאר, כי הרדאר עסוק באיראן. שלושה מיליארד שקל זה שווה ערך ל-6000 דירות על פי נתוני הלמ"ס (יותר, למעשה). 6,000 משפחות נמצאות במצב של חידלון פיננסי וזריקה לרחובות. בנק ישראל אשם, כי הוא מכר משכנתאות בזול מדי, והיום אין לאנשים כסף לממן את העלייה בגובה המשכנתא.

במרכז הארץ דירות נמכרו במחירים של שני מיליון שקל לדירה רגילה וממוצעת של חמישה חדרים. משפחות לקחו כ-5,000 שקל בחודש, שהפכו אחרי שלוש שנים ל-6,200 שקל בחודש, אולי יותר. הממשלה אשמה, כי היא מוכרת קרקעות כאחרוני הספסרים בשוק האפור. 55% ממחיר דירה זה מס לממשלה, והמשכנתה למעשה היא תשלום מס לממשלה על כסף שכבר שולם עליו מס (את החלק היחסי הזה הלמ"ס לא מכניס לסך המיסים הישירים והעקיפים שמשלם אזרח לממשלה כל חודש, מעניין למה).

משפחה שעפה לרחוב צריכה דירה לגור בה. היא עוברת לשכירות, שמחירה גבוה יותר ממשכנתה. ההוצאה החודשית שלהם עולה. הם יכולים לעבור למחוזות רחוקים מגדרה-חדרה, אבל שם אין עבודה, ועלויות ההגעה לעבודה עולות יותר מההפרשים בשכר הדירה. הרכבת יותר יקרה מנסיעה ברכב פרטי.

הפרדוקס הזה לעולם לא ייפתר עם הממשלה הנוכחית, כי המדיניות לא משתנה. העיקר שיש איראן. שם הכסף לא נגמר. במחיר של "עידכון" תקציב הביטחון ניתן היה לחלק קרקעות חינם לבנייה בישראל, חוץ ממדינת תל אביב כמובן, הרי ידוע כי לשמאלנים יש המון כסף, כי הם אשכנזים מנייאקים, עשירים כולם.

* * *

מחר שביתה במשק. כמה כיף, אני לפחות נשאר בבית. משוגע מי שיעלה מחר על הכביש להגיע לעבודה, ועוד כאשר איילון צפון סגור לכיוון הרצלייה וכביש החוף. באופן כללי אין פסול בעובדי קבלן. כל חברה שהיא אינה חייבת להעסיק כל סוג של עובד, אלא רק צריכה שירותים מסוימים. כמו שירותי אבטחה, הסעדה ואפילו מחשוב. הבעיה היא החברה שמעסיקה את עובדי הקבלן. שם קבור הכסף הגדול, כי שם הממשלה קוברת את הכסף. המעסיקה הגדולה ביותר של עובדי קבלן היא הממשלה על כל שלוחותיה הישירות והעקיפות, דרך הרשויות המקומיות וחברות ממשלתיות. הכסף מושקע בחברי מרכז מפלגה, בעיקר הליכוד וש"ס. שם הבעיה. גם שם.

>>> הקולות הצורמים של מקהלת עובדי הקבלנות

הפעם עיני רוכב על עובדי הקבלן. הוא לא באמת אביר עובדי הקבלן, כי ההסתדרות היא מעסיק ענק של עובדי קבלן ובעיקר שומרת על הוועדים הגדולים והעשירים להישאר עשירים, בעודם מעסיקים עשרות אלפי עובדי קבלן. הפתרונות שהוא מציע מטומטמים, נקודה. הם נועדו לאגד עובדי קבלן תחת ההסתדרות רק בשביל דמי החבר החודשיים. לא שמעתי אותו דורש להעביר חוק שאוסר על כל גוף ממשלתי להעסיק עובד לא מקצועי באופן זמני מעל חודשיים ימים, ולאחר מכן הוא חייב להעסיק את העובד בתנאי עבודה מלאים.

לא שמעתי את עיני אומר כי חברה שנותנת שירותים מקצועיים כלשהם, כמו שמירה, חייבת להעסיק את כל העובדים במשרה מלאה ולא תחת חוזה עבודה זמני עד עשרה חודשים. למה לא שמעתי? כי הוא שומר על החברים העשירים שלו שמנהלים את המשק. גם אתם לא תשמעו. רק שלי יחימוביץ' נלחמת היום ברצינות הנדרשת והמוגבלת של אופוזיציה קטנה, במצב הזה. עובדי הקבלן הם טיפשים גמורים אם לא יצביעו לה, או לכל אחד אחר שמתחייב לשנות את המצב עם תוכניות מעשיות ופומביות. אחרת שיבואו בטענות רק לעצמם.

הבלוג של זיו 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן