Skip to content

בדרום נערכים לירי רקטות, בשטחים – התגברות באירועי הטרור

חשש להסלמה בדרום ובגדה. צה"ל פרש הבוקר סוללת כיפת ברזל בשדרות. הבוקר נרגם באבנים אוטובוס תלמידים בשומרון. אתמול נרשמו כארבעים מקרים של ידויי אבנים והתפרעויות. המתנחלים הפגינו בכיכר אדם נגד המו"מ המדיני וטענו שמדובר באסטרטגיה חדשה של הפלסטינים: טרור מטפטף. נתניהו מסכם: "מי שניסה חטף, מי שינסה יחטוף"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיל האוויר פרש היום (רביעי), סוללת "כיפת ברזל" בקרבת שדרות בדרום בעקבות החשש בצה"ל מפני תגובה אפשרית של החמאס וארגוני הג'יהאד האסלאמי, שמפקדותיהם הותקפו אמש. רמת הדריכות הגבוהה נשמרת בקרב כוחות החי"ר, השריון וההנדסה הפרושים בעוטף עזה. ההערכה הצה"לית היא שהחמאס ינסה להכיל את האירוע, אבל ועדות ההתנגדות או הג'יהאד האסלאמי עלולים להגיב בירי רקטות ופצמ"רים לעבר ישובי הדרום.

אמש תקף צה"ל שש מטרות שונות ובדובר צה"ל ציינו כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. התקיפה באה בעקבות מותו של סלאח אבו לטיף, תושב רהט, שעבד בתיקון גדר המערכת שקרסה בעקבות הגשמים. היום הוא הובא למנוחות על ידי בני משפחתו שסיפרו כי סלאח עמד להינשא והוסיפו כי אינם מבקשים נקמה על מותו. יצוין כי שום נציג ממשלת ישראל לא השתתף בלוויה. קרוביו הביעו תרעומת על כך שהעובדים נשלחים לעבוד בתיקון הגדר ללא אפודים.

אתמול העבירה ירושלים מסר ברור לארגון חמאס השולט על רצועת עזה מאז 2007, לפיו היא לא מעוניינת בהסלמה של המצב, אך ישראל תגיב ביד קשה לכל ירי לכיוונה, כפי שעשתה אתמול. 

 האבן שחדרה לאוטובוס (צילום: רפאל אלבז)
האבן שחדרה לאוטובוס התלמידים בשומרון (צילום: רפאל אלבז)

עלייה מתמדת בפגועי אבנים, בקת"בים וירי בגדה

הבוקר נרגם באבנים אוטובוס המסיע תלמידים סמוך לכפר עזון, מזרחית לרמאללה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק לרכוש. צה"ל וכוחות הביטחון המשיכו לעצור  מבוקשים לחקירה. הלילה נעצרו בגדה שבעה תושבים מג'נין, שכם וחברון והם הועברו לחקירה בידי השב"כ.

"מי שניסה חטף, ומי שינסה יחטוף", הצהיר אמש ראש הממשלה בארשת זחוחה, לאחר תקיפת צה"ל בעזה. בינתיים נרשמו במהלך יום האתמול (שלישי) כארבעים מקרים של ידויי אבנים בגדה המערבית. כשעה לאחר דבריו של נתניהו, נרגם אוטובוס של חברת אפיקים, שנע בכביש לעבר היישוב עלי זהב בכיוון התנחלות אורנית בשומרון. נהג האוטובוס (51), נפצע קל, אך המשיך בנסיעה עד למחסום אורנית.  במחסום הוא טופל על ידי צוות מד"א שהוזעק למקום ופונה לבית החולים בילינסון.

כחצי שעה לאחר מכן יידו פלסטינים אבנים לעבר מכונית שנעה על כביש אורנית ופגעו בה. כתוצאה מכך נפצע הנהג באורח קל ואישה לקתה בהלם. השניים פונו לבית החולים בילינסון לקבלת טיפול.

סמוך לשעה 22:00 הושלכו בקבוקי תבעירה לעבר כוח מג"ב בכפר אבו דיס ממזרח לירושלים כשכעשרים פלסטינים ניסו לפרוץ את חומת גדר ההפרדה. כחצי שעה מאוחר יותר ניסה רכב הנהוג בידי פלסטיני, שנסע בציר התנחלות עופרית סמוך לעיסאוויה, להימלט מהשוטרים. הנהג לא שעה לקריאות שוטרי תחנת שלם באיו"ש לעצור לביקורת, נמלט מהמחסום ותוך כך פגע קלות בשוטר שיצא לעבר רכבו מתוך הניידת. שוטרי הניידת רדפו אחריו והצליחו לעצרו בכניסה לעיסאוויה. הוא נעצר יחד עם פלסטיני נוסף שהיה עמו ברכב ונלקח לחקירה. השוטר עצמו פונה לטיפול לבית החולים הדסה עין כרם.

תוך כך השליכו פלסטינים בקבוקי תבערה בשדה קוצים ליד התנחלות דולב. כתוצאה מכך פרצה שריפה גדולה, שלהבותיה גברו עקב הרוח העזה והגיעו עד כחמישים מטרים מבתי ההתנחלות. שלוש כבאיות וכוחות נוספים נאבקו קשה עד שהצליחו לכבות את השריפה.

מפגינים נגד המו"מ בהתנחלות אדם (צילום: אהוד עמיתון, סוכנות תצפית)
מפגינים נגד המו"מ בהתנחלות אדם (צילום: אהוד עמיתון, סוכנות תצפית)

המתנחלים: להפסיק מייד מו"מ מדיני ואת שחרור המחבלים

מוקדם יותר הפגינו עשרות מתנחלים בכיכר התנחלות אדם, שבה נדקר השבוע בגבו השוטר רמי רביד. הם מחו  על מצב הביטחון המידרדר בשטחים. המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב "מו"מ מדיני + שחרור מחבלים = טרור". ראשהמועצה האזורית בנימין, אבי רואה, שהוביל את ההפגנה, נאם לפני המפגינים ופנה לממשלת ישראל ולעומד בראשה להפסיק מיד את המו"מ. בנוסף קרא ראש המועצה להמשיך את ההתיישבות והפיתוח בכל רחבי יהודה ושומרון.

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי): אסטרטגיה חדשה, טרור מטפטף (צילום: אהוד עמיתון, תצפית)
ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי): אסטרטגיה חדשה, טרור מטפטף (צילום: אהוד עמיתון, תצפית)

חבר הכנסת יוני שטבון (הבית היהודי), שהשתתף בהפגנה, אמר על הבמה: "בשבועות האחרונים ובחודשים האחרונים, אזרחי ישראל בכבישים, לוחמי צה"ל, נשים ומשפחות, נפצעים ונהרגים, זו המציאות. ערביי יהודה ושומרון מובילים מהלך אסטרטגי, הם הבינו שבאינתיפאדה גלויה הם לא יכולים לנצח אותנו… כמי שעוקב אחר הדברים וגם כחבר ועדת חוץ וביטחון, אנחנו מזהים פה מושג חדש שנקרא טרור מטפטף. הם לא רוצים למתוח את החוט. הם חוששים שצה"ל יכנס שוב פעם לג'נין ולרמאללה כפי שעשינו בעבר. אז הם פוגעים ועוקצים. בכל פעם מושכים קצת את החוט כדי שממשלת ישראל לא תקבל את הלגיטימציה ושצה"ל לא יכנס לערים בצורה אגרסיבית כפי שהוא יודע לעשות ולהלחם בטרור".

לדבריו, "יש עלייה בטרור וזה הזמן להגיב בעוצמה. מילת המפתח היא הרתעה. מול טרור עובדים רק בהרתעה, רק בעוצמה. אין דרך אחרת".

[related-posts]

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן