Skip to content

יעלון: "אם לא יהיה שקט בצד שלנו גם לא יהיה שקט ברצועת עזה"

בביקור בתרגיל חטיבתי של גבעתי, אמר עוד שר הביטחון: "לא שקט כרגע גם ביהודה ושומרון ובמה שקשור לטרור פלסטיני בכלל, אבל ברור לנו שהפיגועים הללו הם פרי הסתה, שמי שאחראי לה ביהודה ושומרון זו הרשות הפלסטינית שמחנכת לשנאה והשנאה של מדינת ישראל. כל עוד זה המצב, נצטרך להתמודד עם זה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מבחינתנו החמאס הוא הריבון ברצועת עזה והוא אחראי למתרחש שם. אנחנו מצפים ממנו שיטיל את מרותו גם על אנשיו וגם על אנשי הארגונים האחרים, ובמידה והוא לא יעשה את זה אז אנחנו נמשיך להגיב כפי שהגבנו אתמול בצורה חזקה וחריפה". כך אומר שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

השר יעלון, שביקר בתרגיל של חטיבת גבעתי אמר עוד: "אם לא יהיה שקט בצד שלנו גם לא יהיה שקט ברצועת עזה, ואני מקווה שחמאס והארגונים האחרים הבינו את העניין ויירגעו. ליתר ביטחון אנחנו נערכים לאפשרות של הסלמה  – גם פריסה של סוללות כיפת ברזל, גם הכנות אחרות – שמא מישהו בצד השני יחשוב אחרת".

רואה בחמאס אחראי. שר הביטחון יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
רואה בחמאס אחראי. שר הביטחון יעלון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

על המצב ביהודה ושומרון אמר שר הביטחון: "לא שקט כרגע גם ביהודה ושומרון ובמה שקשור לטרור פלסטיני בכלל. אז מאחר וזה לא ארגונים מסודרים שמבצעים את הפיגועים אנחנו קוראים לזה פיגועי אווירה, ולא סתם. אלה גורמים בודדים, כנראה כמו המחבל שדקר את השוטר בכיכר אדם, רמי רביד, ששמחתי לשמוע היום שמצבו הבריאותי השתפר, ואני מקווה שהוא יחלים מהר ויחזור לשירותו במשטרה. אבל ברור לנו שהפיגועים הללו הם פרי הסתה, שמי שאחראי לה ביהודה ושומרון זו הרשות הפלסטינית שמחנכת לשנאה והשנאה של מדינת ישראל – וכל עוד זה המצב אז לצערנו נצטרך להתמודד עם זה. אנחנו נדע להתמודד עם זה, בין אם על ידי תגבור כוחות ובוודאי על ידי זה שנשים את היד על כל טרוריסט, על כל מחבל, ונבוא איתו חשבון".

יעלון: "הפיגועים קשורים לתהליך המדיני". (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
יעלון: "הפיגועים קשורים לתהליך המדיני". (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בתשובה לשאלה, האם הוא עדיין מתייחס לנפגעי הפיגועים כ"קורבנות התהליך המדיני",  ענה שר הביטחון: "הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה: לפי הסטטיסטיקה שנת 2012, למשל, הייתה שנה עם הרבה פחות פיגועים, ודאי עם הרבה פחות נפגעים. החודשים האחרונים הם חודשים שיש בהם יותר פיגועים. ההסבר הוא מאוד פשוט, ברגע שהנושא הישראלי-פלסטיני עולה גם אצלם, ולצערנו עולה באופן שיש בו הסתה כלפינו – זה הגורם העיקרי לפיגועים האלה שנובעים מהסתה וההשנאה. כן, וזה קשור לתהליך המדיני".

לשאלה, האם האירועים האלה צפויים לדחות או להשפיע על שחרור האסירים והאם גם אחרי הפעימה השלישית יפורסמו הודעות על בנייה בשטחים, ענה שר הביטחון: "בעניין האסירים, איננו שמחים ואיננו ששים לשחרר אסירים. בעבר התבטאתי ששחרור אסירים נובע משיקולים רחבים יותר. אנחנו לפני הפעימה השלישית, כפי שקוראים לזה, של שחרור האסירים, ונקיים את הדיונים במקומות הנכונים כדי לקבל את ההחלטה אם לשחרר ואת מי לשחרר. באשר לבנייה, אני חושב שזכותנו לבנות, בוודאי על פי ההבנות וההסכמות שהיה לנו עם האמריקנים, ובהתאם לזה אנו נמשיך לבנות".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח היום מכתב ניחומים לבני משפחתו של סאלח אבו-לטייף מרהט, עובד הקבלן של משרד הביטחון שנורה למוות בעת שעסק בעבודות ליד גדר המערכת בקיבוץ נחל עוז.

במכתבו כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בני משפחת אבו-לטייף היקרים. בזעזוע עמוק נתבשרתי על מותו הטראגי של סאלח. ממה ששמעתי אודותיו, אני למד על בחור צנוע, אהוב על משפחתו וחבריו, שביקש להתפרנס בכבוד. סאלח עבד בחברה קבלנית שעבדה עבור משרד הביטחון. עבודתו בדרום הארץ התמקדה בעבודות תשתית להגנה על חיי אדם ומניעת הרס וקטל. בני משפחת אבו-לטייף היקרים, אני מחזק את ידיכם בשעה קשה זו. מי ייתן ולא תדעו עוד צער. תנחומיי הכנים לכל בני המשפחה".

את המכתב חתם ראש הממשלה בכתב ידו: "עמכם ביגונכם, בנימין נתניהו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן