Skip to content

הופחתה העלאת הפרשות מעסיקים לביטוח הלאומי

הפרשות המעסיקים היו אמורות לעלות בתחילת חודש ינואר משיעור של 6.5% ל-7%. לאחר ההחלטה, יעמוד שיעור הפרשות המעסיקים על 6.75%. ביטוח לאומי יפסיד כ-500 מיליון שקל. המלונאים: "כמעסיק גדול של עשרות אלפי עובדים, זוהי בשורה חשובה לתעשיית המלונאות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד החליטו להפחית את העלאה המתוכננת של הפרשות מעסיקים לביטוח לאומי. מהלך שיפחית את תשלומי המעסיקים בכ-500 מיליון שקל.

נתניהו ולפיד. מפחיתים בחצי את העלאת הפרשות המעסיקים
נתניהו ולפיד. מפחיתים בחצי את העלאת הפרשות המעסיקים

מן הראוי לציין, כי לאחרונה אישרה הממשלה ביטול העלאה מתוכננת, החל ב-1 בינואר 2014, של מס הכנסה ב-1%- 2%. עתה החליטו ראש הממשלה ושר האוצר להפחית בחצי את העלאה המתוכננת של הפרשות מעסיקים לביטוח לאומי. הפרשות המעסיקים לביטוח לאומי היו אמורות לעלות בתחילת חודש ינואר משיעור של 6.5% ל –7%. לאחר החלטתם יעמוד שיעור הפרשות המעסיקים על 6.75%, מהלך שיפחית את תשלומי המעסיקים בכ-500 מיליון ששקל לביטוח הלאומי.

להקל על המגזר העסקי ועסקים קטנים

המהלך נועד להקל על המגזר העסקי ובייחוד על העסקים הקטנים והבינוניים ובכך לעודד את התעסוקה והמשך הצמיחה במשק. המהלך יאוזן תקציבית על מנת להמשיך ולשמור על אחריות פיסקאלית ובהתאם תתבצע הפחתה בסעיפי הרזרבה בתקציב המדינה.

ההפרשות היום

היום ישנן שתי מדרגות להפרשת מעסיקים לביטוח לאומי: הראשונה, תשלום של 3.45% עבור עובדים המשתכרים עד 60% מהמשכר הממוצע במשק – כ-5,300 שקל; המדרגה השנייה, תשלום של 6.5% עבור עובדים המשתכרים מעבר לכך ועד תקרה של חמש פעמים מהשכר הממוצע – כ-42 אלף שקל.

עירית רוזנבלום מוסיפה: נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, בירך היום על ההפחתה. "כמעסיק גדול של עשרות אלפי עובדים, זוהי בשורה חשובה לתעשיית המלונאות", אמר, "זהו צעד חשוב בסדרת צעדים שיש לנקוט, כדי להביא את תעשיית התיירות למקום הראוי לה".

לדבריו, בימים אלה חווים המלונאים שחיקה גדולה בהכנסות מהתיירות הנכנסת עקב הירידה בשער החליפין של הדולר, לצד התמודדות עם עול רגולטורי ועם עלויות תפעול יקרות, הפוגעות בכושר התחרות של התיירות במדינת ישראל מול העולם. "בעיתוי כזה, ההודעה היא מהלך המבטא הבנה וקשב לצרכים שלנו, המלונאים", ציין גונן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן