Skip to content

לחגוג עם מבעבעים את השנה החדשה

חג המולד זה עתה חלף וראש השנה האזרחית בפתח – זה בדיוק הזמן להעמיס על המקרר כמה יינות מבעבעים. אם כי, עקרונית, תמיד מומלץ שיהיה בקבוק שמפניה בסביבה, לכו תדעו מתי תצטרכו לחלוץ את הפקק ולהתחיל חגיגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הידעתם? יותר יינות מבעבעים, וביניהן שמפניה, נמכרים במהלך השבוע הקרוב, מאשר כל השנה יחד. כל יינן מייצר את המבעבע בשיטה שלו – אם זו שיטת שמפניה מסורתית, שרמאט, הוספת גיזוז, תסיסה טבעית ועוד. בסופו של דבר, הכל בהתאם לטעם ולכיס.

[related-posts title="כל מה שרציתם לדעת על שמפניה ומבעבעים"]

מבחר מבעבעים מוצלחים לפתוח איתם את 2014, שנה אזרחית מופלאה.

כרמל, מוסקטו + קריניאנו

יקבי כרמל מציעים את זן המוסקטו בשתי וריאציות: יין לבן קל, מתקתק ומבעבע קלות, בסגנון המוסקטו ד'אסטי מצפון איטליה, אשר הופק מענבי מוסקט אלכסנדרוני מבציר 2013 ומתאפיין בניחוח נעים, מתיקות נעימה ומאוזנת ובאחוז כוהל נמוך. יין מרענן וכיפי. יש גם את הצעיר האדמוני, הנקרא קריניאנו –  יין אדום קל ומרענן, מתקתק ומבעבע קלות בעל אחוז כוהל נמוך. מופק מענבי קריניאן עם נגיעות מוסקט אלכסנדרוני מבציר 2013. מתאפיין בניחוחות צעירים ורעננים של פרי אדום טרי ובמתיקות עדינה ומאוזנת. שני היינות משתלבים נהדר בכל אירוע, עם אוכל או בלעדיו. מחיר משתלם במיוחד: 28 שקל.

כרמל, הסדרה הפרטית

סדרת ה-Private Collection של היקב מציעה יין יבש, במחיר שפוי ושווה ערך לכל קאווה טובה מספרד. המבעבע הוא שילוב בין קולומבאר, שרדונה ו-ויונייה, כולם מזכרון יעקב והרי יהודה. התוצאה, יין מבושם להפליא, חמיצות משלימה וסיומת ארוכה ומהנה. תמורה טובה למחיר: 55 שקל.

טומאסי, פרוסקו

יין מבעבע מגבעות ונטו שבצפון מזרח איטליה. היין עם השם המתגלגל Tommasi Tenuta Filodora Prosecco DOC נושא בטעמים פירותיים ומרעננים. צבעו זהוב בוהק ומכיל 100% ענבי גלרה. בשומת פרחונית של פירות ושקדים. מחיר: 75 שקל.

תשבי, ברוט

היקב המשפחתי שסמוך לבנימינה מייצר כנראה את אחד היינות הבודדים בעולם מזן ענב הקולומבאר, ועוד מכרם כחול לבן סמוך לזכרון יעקב. היין בעל בשומת פרחונית המלווה ברמז לקלי (טוסט). המשקה אמנם אינו שמפניה, אך הסיומת הארוכה והעשבונית מאוד מזכירה יין צרפתי תוסס ואיכותי. מחיר: 89 שקל.

מואט & שנדו, גראן וינטאז' 2003

ממסך מענבי פינו נואר, פינו מונייה ושרדונה. זה יין יבש מבעבע, שנע בין אחוז לאחוז וחצי סוכר בלבד. השמפניה פרחונית ביותר, יש בה ניואנסים של אגוזים ושקדים, פירות הדר, משמש ודבשיות. הבעבוע ביין יפה, אלגנטי ועוצמתי. בחיך קטיפתי עם גוף קל-בינוני וחומציות טובה שתומכת בכל המורכבות שם מאחורה. מחיר: 499 שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן