Skip to content

נוסעי אוטובוס נפצעו בפיצוץ מטען חבלה בקהיר

הבוקר התפוצץ מטען שהוסתר ליד תחנת היסעים ברובע נאסר בעיר. מטען נוסף נמצא ונוטרל. הממשלה המצרית הכריזה באופן רשמי על ארגון האחים המוסלמים כארגון טרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטען חבלה התפוצץ הבוקר (חמישי) סמוך לאוטובוס תלמידים ברובע נאסר בקהיר. חמישה בני אדם מנוסעי האוטובוס  נפצעו והוחשו במצב בינוני עד קשה לבית חולים ברובע. כוחות הביטחון סגרו את האזור לתנועה ופתחו בחקירה. כך מדווחים כלי התקשורת הערביים.

הפיצוץ התרחש בשעה 9:15, כאשר האוטובוס בקו 969, הגיע לתחנת ההיסעים ליד בית הספר "המלך פאהד" בעיר. לדברי עלה עבד אל-זהאר, מנהל האגף לחקירות חומרי נפץ במשרד הפנים, שצוטט באתר העיתון א'הראם המצרי, הפצצה הוטמנה בין שיחי גן בצמוד לתחנת ההסעים של האוטובוס. עדי ראייה אחרים טוענים כי הפצצה הושלכה על האוטובוס, אך מומחי החבלה של משרד לחקירות הפנים איתרו ממצאים המעידים שהמטען הושתל בין שיחי הגן. מטען נוסף נמצא מוסתר באותו גן מול קומפלקס המבנים של בית הספר ונוטרל. בהתפוצצות ניזוקו גם מספר רכבים וחנויות ליד אזור הפיצוץ. עד כה לא נמסר על מעצר חשודים.

הפיצוץ התרחש סמוך לאוטובוס תלמידים (צילום: אל ג'זירה)
הפיצוץ התרחש סמוך לאוטובוס תלמידים (צילום: אל ג'זירה)

ביום שלישי השבוע התפוצץ מטען נפץ רב עוצמה, שלווה בפיצוץ מטען נוסף במכונית תופת, בתוך מטה המשטרה בעיר מנסורה מצפון לקהיר. הפיגוע גרם למות 16 בני אדם ובתוכם קצין הביטחון של העיר ולפציעתם של 138 בני אדם. את האחריות לפיגוע נטל על עצמו ארגון המסונף לאל-קאיעדה העולמי.

אירועי הטרור במצרים גברו מאז הודח מוחמד מורסי מהשלטון בידי הצבא. האחים המוסלמים מסרבים עד היום להכיר בשלטון החדש ובממשלה הזמנית ותובעים להחזיר את מורסי לכיסא הנשיא.

התביעה המצרית הודיעה בסוף שבוע שעבר כי מורסי יועמד לדין בגין בגידה במדינה, על רקע חלקו בהברחת אסירי חמאס וג'יהרד אסלאמי מהכלא בעת ההפיכה שבעקבותיה עלה לשלטון. הבוקר הודיעה הממשלת הזמנית באופן רשמי כי ארגון האחים המוסלמים, התומך במורסי ומפגין ברחובות תוך הפעלת אלימות, הוצא באורח רשמי אל מחוץ לחוק והוכרז במצרים כארגון טרור.

בהודעה לעיתונות ששוחררה הלילה (רביעי) על ידי סגן ראש הממשלה הזמנית, עיסאם עוסה, נאמר כי הקבינט המצרי הכריז על האחים המוסלמים כארגון טרור עלפי סעיף 86 בחוקה המצרית, המסמיך את כוחות הביטחון לפעול באמצעים שוים נגד ארגוני טרור. הנהגת האחים המוסלמים פרסמה תגובה הקובעת כי המחאות ימשכו למרות אפיונו של ארגונם כארגון טרור. אבראהים מוניר, חבר מועצת האחים המוסלמים השוהה בלונדון, אמר לסוכנות AFP: "זהו ניסיון לפזר את האחים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן